Stavba dálnice D7 u Loun finišuje, má se otevřít koncem září

Stavba dálnice D7 na obchvatu Loun (srpen 2023). Pramen: ŘSDStavba dálnice D7 na obchvatu Loun (srpen 2023). Pramen: ŘSD

Původní termín otevření byl konec června, stavbaře ale podle ŘSD zdržely problémy s podložím.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MichaelP

Mě ani tak nevadí že se to staví tři roky, ale spíše to rozdělení na ty krátké úseky…

Vojta_7

Je legrační, když někdo zpochybňuje délku stavby za provozu. Je to horší než stavět novou. Hotové jsou možná tak nadjezdy, ale ta původní půlka nepoužitelná- podobně jako u části D3.

Radek Vizi

Zajímavé, škoda že jste tu poučku o nepoužitelnosti původní půlky neřekl včas na ŘSD, mohly se ušetřit ty tanečky okolo víceprací

Blbý dotaz

No tak obchvat Loun v půlprofilu není zase tak starý, jako půlprofily na D3 a ty odpovědní úředníci, kteří to tak rozhodli na ministerstvu nejspíš ještě pořád sedí a možná ve významnějších funkcích a můžou tak napáchat další škody, protože kdyby se postavil čtyřpruh rovnou, ušetřilo se dnes spousta nákladů.

Karlos

Konec září? to je vtip? vždyť to vypadá ještě na rok stavby…

BeHe

No, zrovna dnes při pohledu na stavbu jsem si říkal, že to na dokončené v letošním roce fakt nevypadá… a ono by to mělo být již na konci tohoto září….

Pampeliška

Jak se může dělat dálnice, která je z půlky hotova, 3 roky už opravdu nechápu.

Ondrej

A vy mate nějaké zkusenosti se stavenim ? To ze byla hotova v polovičním profilu je sice hezké, ale i ten původní se musel udělat znovu.

Sova

I tak jsou 3 roky na tak krátký úsek dálnice hrozná doba. Jak to dělají v Polsku, tam to staví mimozemšťani?

PetrN

v Polsku takové úseky taky staví podobnou dobu… Přijde mi že je to tu furt dokola… Víceméně stejně dlouho se staví úsek 5km či 20km, jen se do delších úseků udělají větší konzorcia se zapojením více firem/techniky/lidí…
Navíc při stavbě se zachováním provozu je možná i horší než kdybyste měli udělat novou dálnici na zelené louce v rovinatém terénu (minimálně z hlediska času)

Pampeliška

Zrovna současný provoz na této stavbě je ten poslední problém.

Swariner

Jestli my si to PL trochu neidealizujeme. Nebo máte opravdu přehled, jak dlouho se staví v Polsku podobné úseky za podobných podmínek? Jezdím do PL mnohokrát do roka a ano staví se tam fest a velkoryse, ale že bych měl přehled, co a jak jim dlouho trvá postavit, to tedy nemám.

Jirka

No PL si tady idealizujeme upřímně asi dost, nicméně když se podívám na jakoukoliv stavbu/opravu silnic, kterou jsem kdy viděl např. v Rakousku, nebo Německu, tak se tam pracovalo přes noc, ve svátky, o víkendech….v ČR věc naprosto nevídaná. Tady si myslím, že máme v ČR jednoznačně co napravovat.

Swariner

To je bez diskuse.

Band

Podle mě ani není problém dělat svátky, vikendy, noci. Ale pak bude kde kdo řvát, proč je to o tolik dražší. A taky hygienické limity. Tady bych hledal kámen úrazu. Prachy a normy.

Jirka

Samozřejmě že to spolu souvisí, zas jsme u toho, že se tu politici a zodpovědné instituce bojí udělat nepopulární rozhodnutí.

Vojta

V ČR není povoleno stavět v nočních hodinách, tak jako v AUT či DE

Jiří Kocurek

v Německu a v neděli? To bych se divil, tam jsou i obchody zavřené, aby se v neděli nepracovalo.

JirkaA

To je blbost, že dělaji němci v noci. Jezdil jsem a zase jezdím pravidelně Praha – Saarbrücken a jediný kdy jsem zažil práci v noci a o víkendu tak snad jedině loni okolo Sinzheimu dali za vikend v obou pruzích nový tichý asfalt. Tak pokud dělaji v noci tak možná nějaký akutní akce. Ale určitě ne velké rekontrukce a rozšiření jako dělali nové mosty okolo Heilbron a jejich přilehlé okolí, tam se to dělalo snad 6,7 let. Momentalně A6 rozšiřuji na 2 usecích mezi Norimberkem a Heilbronem a o vikendu tam není ani živáčka a mají to taky tak na… Číst vice »

JKan

V Rakú čo? kde? Ja keď vidím ako dlho sa v Rakúsku dokážu hrabať v jednom opornom múre… Alebo A9 na sever od Schoberpass, tá je rozkopaná už sakra dlho, a podľa cedulí ešte bude…

Pampeliška

Na té půlce povchu ale nemusíte dělat zářezy nebo násep. To je hotovo. Jen jízdní pás.

Luboš Beneš

Hlavně problémy s podložím….haha. Stavebně to bylo připraveno léta, jen dodělat druhou polovinu. Tak se to teď udělalo celé znova. Nicméně zemní práce byly hotové dávno.

Bobek

Akorát že ne. Náspy v okolí mostů přes trať a vlečky nebyly vůbec, zářez u průmyslové zóny se musel zajišťovat, měnil se tvar MÚK západ…

Vojtechh

Problém jsou projektanti, kteří pořád mají potřebu předělávat existující projekt. Nebyl důvod pro předělávání téhle MÚK. Pokud do toho chce někdo něco zapojit, ať si to pak řeší na svoje náklady jako separátní projekt. To samý vedlejší stavba Chlumčany, postaven jako 1/2 R a před pár lety se nějaký chytrák na ŘSD rozmyslel a místo rozšíření postavil vedle úplně novou stavbu. Tohle je taky světový unikát.

Bobek

Protože nejdřív postavili tu druhou půlku a pak rekonstruovali tu starou? Jako kdyby to v tom článku nebylo napsané…

P_V

Nebo taky nemuseli tu druhou půlku rekonstruovat. Ale ta by se tak do 10 let rozpadla.

Josef

No ona se mozna do deseti let rozpadne i ta rekonstruovana, ale to se dozvime az za tech deset let.

Jiří Kocurek

Jasně, taková D0 514, otevřená v roce 2010, už se přece rozpadla.

Franta

To už je jak „metro na letiště…“