Škoda ukázala, jak budou vypadat tramvaje pro Plzeň. Nikdo jiný se nepřihlásil
Škoda Transportation zveřejnila podobu nových tramvají pro Plzeňské městské dopravní podniky. V zakázce za více než miliardu korun neměla konkurenci:
Škoda Transportation zveřejnila podobu nových tramvají pro Plzeňské městské dopravní podniky. V zakázce za více než miliardu korun neměla konkurenci: nikdo jiný se nepřihlásil.
Škoda Transportation zveřejnila první detaily o nových tramvají, které dodá do Plzně. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) od ní koupí až 22 nových velkokapacitních tramvají, jednu za 55 milionů korun. Cena je vyšší, než s jakou částkou městský dopravce počítal.
Vozidla pro Plzeň vycházejí z typové řady tramvají ForCity Smart. Tříčlánkové obousměrné velkokapacitní tramvaje budou stoprocentně nízkopodlažní s plně otočnými podvozky.
Tramvaje podle Škody nabízejí technické řešení vhodné pro ostré oblouky, i pro náročné stoupání tratí v Plzni. Každé vozidlo bude mít pět dvoukřídlých dveřích na obou stranách. Skelet čela vozidla je navržen tak, aby více chránil řidiče a cestující v případě kolizí a současně byl ohleduplný i k dalším účastníkům dopravy. Nové uspořádání stanoviště řidiče poskytuje lepší výhled pro řidiče a pohodlnější ergonomii řízení.
„Škodovka dodá po téměř dvaceti letech opět vozidla do Plzně. Západočeská metropole se stane po Ostravě druhým českým městem, kde bude sloužit nová generace nejmodernějších škodováckých tramvají. Plzeňáci se mohou těšit na velmi pohodlná, spolehlivá a bezpečná vozidla vyrobená plzeňským koncernem Škoda Transportation,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation Petr Brzezina. „Vozidla budou vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi. Nový bude rovněž interiér vozidel, který odpovídá dnešním trendům, které kladou důraz na funkčnost a jednoduchost. Tramvaje budou také plně klimatizované, což výrazně přispěje ke komfortu cestujících,“ doplňuje Brzezina.
„Jsme rádi, že nově pořizované vozy přispějí ke zvýšení komfortu našich cestujících. Díky tomuto nákupu se u tramvají zvýší nízkopodlažnost ze současných 69 % na 86 %,“ říká Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP. Průměrné stáří tramvajového vozového parku se sníží až o 8 let.
PMDP zaplatí Škodě za jedno vozidlo 55 milionů korun bez DPH, celkem tedy 1,21 miliardy korun. Původně počítal dopravce s hodnotou kontraktu ve výši 1,1 miliardy korun. Podle zprávy zadavatele byla Škoda jediným uchazečem.
„Rozšíření vozového parku je důležité i v návaznosti na plánovanou stavbu tramvajové tratě na Borská pole,“ dodal Michal Kraus, předseda představenstva PMDP.