DPP musel kvůli závadě vyřadit z pilotního provozu prototyp autobusu na vodík
Vůz si odvezli technici Škody.
„Jedná se o pilotní provoz, který slouží k tomu, abychom takzvaně vychytali všechny mouchy, ať už z naší strany, co se týče provozu, tak po technické stránce ze strany výrobce. Projekt se nynějším odstavením rozhodně neruší, právě k takovýmto zjištěním slouží pilotní provoz, testování má právě všechny případné potíže odhalit,“ řekl Barchánek. „Stejné to bylo, když jsme v minulosti testovali například elektrobusy,“ doplnil.
O jakou závadu konkrétně jde, v tuto chvíli DPP podle něj neví a zjišťuje to výrobce. Jeho technici si vůz odvezli poté, když zjistili, že závadu nelze opravit na místě. Jakmile bude vůz v pořádku, vrátí se do provozu, dodal Barchánek.
DPP vybral pro testování prototypu vodíkového autobusu trasu linky číslo 170 záměrně. Má členitý a kopcovitý profil a její trasa patří mezi nejdelší v Praze s délkou v jednom směru zhruba 20 kilometrů. Nedaleko konečné na Barrandově se pak nachází plnicí vodíková stanice.
Pořizovací cena vozu je zhruba čtyřikrát vyšší než u naftového autobusu, to znamená mezi 18 až 20 miliony korun. Provozní náklady jsou zhruba na dvojnásobku provozu běžného autobusu.
Autobus Škoda H’City je nízkopodlažní a měří na délku 12 metrů a je široký 2,55 metru. Má 85 míst, z nichž je 30 k sezení. Dovnitř se rovněž vejdou dva kočárky či invalidní vozíky. Nejvyšší rychlost je 80 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba je deset kilogramů vodíku na 100 kilometrů.