Obrazem: Nymburské nádraží se promění, vznikne nová odbavovací hala
Největší předností vítězného návrhu je podle poroty důstojné architektonické řešení, jeho přehlednost a provázanost s okolím.
Správa železnic už zná budoucí podobu hlavního nádraží v Nymburce, které čeká velká proměna. Z architektonické soutěže vypsané loni v říjnu vzešel jako vítězný návrh Tomáše Hanuse. Odborná komise podle SŽ ccenila především „jednoduchý, čistý design a citlivé propojení nových budov s historickou zástavbou“.
Soutěžící měli navrhnout novou odbavovací halu, vhodnou rekonstrukci historického nádraží, navazující autobusové nádraží a přilehlý veřejný prostor. Koncepty poslalo celkem 17 architektonických studií, z nichž pět postoupilo do druhé fáze soutěže.
Pětičlenná porota vybrala Hanusův návrh jednomyslně; návrh vytvořil ve spolupráci s kolegou Janem Holubem. Druhé místo patří ateliéru Architekt Ondřej Tuček, třetí skončili G. L. Architekti.
Největší předností vítězného návrhu je podle poroty důstojné architektonické řešení, jeho přehlednost a provázanost s okolím. Hlavní plocha a autobusové nádraží se nacházejí mimo samotné náměstí, podél kolejišť, díky čemuž může vzniknout souvislý veřejný prostor s navazujícím parkem.
„Takové řešení ve výsledku zajistí rychlé odbavení, dobrou orientaci v prostoru, bezpečnost cestujících a zvýší tak atraktivitu veřejné dopravy,“ doplnila SŽ.
Přestavba nymburského hlavního nádraží bude součástí velké modernizace traťového úseku Nymburk hl. n. (včetně) – Lysá nad Labem (včetně). Stavba zahrne především přidání třetí traťové koleje v celé délce, přeložku trati na výjezdu ze stanice Nymburk ve směru Lysá nad Labem a vybudování zárodku tzv. Všejanské spojky. Budovat se má dle dnešních předpokladů v letech 2027 až 2031.