Obrazem: Nymburské nádraží se promění, vznikne nová odbavovací hala

Budoucí podoba nádraží Nymburk autorů Tomáše Hanuse a Jana Holuba. Pramen: Správa železnicBudoucí podoba nádraží Nymburk autorů Tomáše Hanuse a Jana Holuba. Pramen: Správa železnic

Největší předností vítězného návrhu je podle poroty důstojné architektonické řešení, jeho přehlednost a provázanost s okolím.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Král Josef

Kolik tomu Tomášovi zaplatili? Podle mne je to bytečná investice. Jsou daleko potřebnější akce.

JiP

A kdy se konecne v Nymburce udela vedle nasdraze nejake poradne parkoviste pro prespolni? Je tam ohromna nevyuzita plocha vedle nadrazi z husta zarostla a zabordelena.

Mikeš

Je pozoruhodná logika utrácet i na státni dluh pro regionální účely jako je tato inestice. Dle údaju Regiojetu byly velmi bídně využity tamní rychlíky R23 = v přepočtu z konečné na konečnou v průměru v rychlíku Kolín – Ústí nL loni cestovalo 16 cestujících.

Vzhledem k ekonomické situaci nevylučuji nedostatek statnich peněz na 1., 2. a 3. koridor. Na méně důležité tratě, jako je tato nebo třeba do Budějovic asi ve statni kase nebude ani kačka

Figo

16? To není ale údaj z konečné na konečnou, když si to tak vezmeme tak z Prahy do Budapešti taky nepojede tolik lidí, většina vystoupí v Brně a Bratislavě. Nymburské nádraží je aktuálně spíše připomínka komunistickému režimu která je ještě k tomu nechutná. Je tu 5 tratí, má vysoký význam, rekonstrukci s zaslouží.

Štěpán Matějka

Evidentne neznate moc reálie: stav tohoto nadrazi je naprosto tristní a pocet cestujicich, predevsim dennich pendleru smer Praha, je na okresni mesto vyrazne nadprumerny.

Franta Flinta

Dobry den ..
Nejsem odbornik na dopravu , ale v Nymburce jsem docela často. Cca pred pul rokem ty navrhy si mohli obyvatele Nymburka prohlédnout a můj názor je, že jsem viděl i lepší .
Ale jinak jak píšou znalci uvidíme jak to bude. Vedle nádraží je pošta , která je v podstatě na odstřel, takže si myslím, že toto není finální řešeni.

Jarda

proč všechna „moderní“ nádraží musí vypadat jako když to staví křováci? Takhle další doprasené nádraží ve stylu „hala fabriky“, to ve 2/30/40 letech se stavěla krásná nádraží a kdyby jenom nádraží, ale i třeba radnice a další skvosty a to tenkrát neměli žádné moderní technologie, počítače ani robotiku a jak uměli krásně stavět. Dneska máme technologie pomalu jak ze star treku nebo tak něčeho, ale postavit něco co by nevypadalo jako krabice z fabriky už jaksi neumíme.

Ivan_pha

Tady vůbec nejde o technologie, ty jsou. Ale o směr designu, tzv. to, co je považováno za moderní a co je trend stavět

Tímto však rozhodně nechci říci, že je to správně, nebo že vše, co se teď staví se mi líbí. Staví se zajímavé stavby, ale zas tak moc jich není. Většina je na jedno brdo.
Ovšem ten Nymburk je vymyšlen docela rozumně. Hlavně se vše propojí…

Roman Jeschke

Technologie jsou. Ale jsou jíné zájmy. Utrácet peníze za nesmysly. Proč stavět účelně a ekonomicky ? Mne stačí kvalita projektů nádraží Adamov zastávka Blansko- Město.Místo nakloněného pozvolného spádu předražené a nepraktické výtahy. Nebo nádraží Česká Lipa. Ani se tam nenajíte. Pouze automat na kafe. Správa železnic akorát bourá a zavírá čekárny. Na jedná straně na vedlejších tratích masivní peróny na jednokolejkách a na koridoru úzké životu nebezpečné nástupiště. To je ten pokrok ve 21.století.

Štěpán Matějka

No upřímně, pokud chcete stavet za rozumny peníz, tak v čisté stavařině nemáme moc výrazne odlisne technologie nez pred 100lety…
Za to požadavků na ty stavby máme mnohem více. Tak proto.

P_V

Podchod, do kterého se nedá dostat jinak než eskalátorem? Budou muset vybrat nějaké bezúdržbové a bezporuchové. Nebo to nádraží občas zavřít.

Twix

Dobrá poznámka, schody tam někde budou. Já bych se zeptal jestli ten podchod musí nutně ústit do budovy. Ve Švýcarsku obvykle vede těsně vedle ní přímo na ulici. Zaprvé se dá budova podle potřeby zavřít a zadruhé spousta cestujících dovnitř vůbec chodit nepotřebuje.

GFM

Docela zajímavé řešení, jen ty autobusové stání. Příměstská doprava nemá couvat a pro pohyb ze zadních dveří taky nic moc. Ta uvidíme jaké bude finále.

Kubrt

Proč nemá příměstská doprava couvat?
Chápu nevýhody toho pilovitého stání, ale zase z pohledu využití prostoru a bezpečnosti pohybu chodců je to dobré.
Pohyb ze zadních dveří – samostatné stanoviště pro výstup?

Svojsin

V Benešově to právě takto funguje

Georg

po zkusenostech s timto mestem vam radim se neinspirovat nicim, co „maji v benesove“. v 90% pripadu je to prusvih.

GFM

Co je na tom v bezpečnosti chodců lepší? Nástup s kočárkem skoro nemožný. Pokud bude místo na výstup, tak máte dvojí zastavení. A couvání s lidmi do prostoru kam řidič nevidí. A kolik je takto postavených autobusaku?

Ivan_pha

Není to ideální, ale když není místo? Lepší než roztahany autobusak.

S kočárkem nastoupit lze, chodník je k prostředním dveřím a jeho šířka stačí.

Pozorující

Smím se zeptat, jak pilovité státní ochrání chodce? První člověk si to zkrátí skrze terminál a jelikož za autobusu není vidět (jako že fakt není) tak je jen otázkou času, než tam mělo někoho přejede. Zákon hovoří, že v případě couvání v nepřehledném místě musí být k dispozici poučená osoba, která spolu s řidičem domluvenými signály pomůže s vycouváním a zajistí bezpečnost. Myslíte, že SŽ tedy zajistí tuto osobu od začátku provozu do nočních hodin?

Honza

pro mě jako místního je to oku lahodící pohled na ty studie. Krásně vzdušné a prosvětlené prostory. Když to srovnám s Lysou nebo Poděbrady, u mě za 1 * hlavně aby zmizly fetky a houmlesáci i s přilehlého parku u bunkru 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Lysá jsou divoké devadesátky. To je děs běs. Poděbrady mají skvělou funkcionalistickou budovu, ale nádraží je neskutečně doprasené perony.

Honza

Poděbrady a Kolín mají jednu velikou krásnou budovu s krásným prostorem uvnitř a nezaměnitelnou atmosférou, ale ten zbytek pokulhává. V Kolíně pěkně udělali prostor před nádražím, ale zbytek je furt ten starej Kolín.

Han van Meegeren

Volá to tam po nápravě léta, ale…
Střecha titulního snímku jako u fabriky a sloupy pod ní jako u krematoria. Vevnitř poněkud studené.
Jinak v pohodě, jen to doladit.

Vasek

Vy jste třeba taky skoro vpohodě. Jen to doladit.

Kubrt

Právě ta „industriální“ shedová střecha mě na tom návrhu zaujala nejvíc – je to něco jiného a přitom elegantního.

Ivan_pha

Ta střecha se mi taky líbí. Lepší než dnešní zastřešení peronu, dokulata a ještě s lesklými povrchy.

Joseph

A taky by to chtělo „laufky“ se sympatickým xichtem. Ne neustále mračící se nebo odsekávajícím cestujícím. Raději jsem na Hradec Králové přestupoval v Poděbradech.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Budu chválit (!!!).
Jo, tohle vypadá pěkně. Tak snad to tak bude vypadat i v reálu.

Ale dva dotazy:
Už se ví co se starou budovou? Dobrá Správa ji nechtěla, narozdíl od místních aktivistů. Tak snad to nedopadne jako v Uno.
2031?

Lukyn

Podle toho co psali na fb tak zůstane pro účely SŽ

Ivan_pha

Ta se zrekonstruuje, zmizí jen ty nízké přístavby vlevo se stánky apod. Budova zůstane SŽ.

Patrik

Konečně

Georg

presne tak, nymburk je strasna ostuda.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Konečně = 2031 nebo spíš později.

Leštění

Spíš určitě, aktuálně je naprostá většina oprav vypravnich budov že strany MD a SFDI zamitaná.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Však se taky Dobrá Správa změnila na Správu a hodně drahou údržbu nepotřebných baráků. Přitom by tady úplně stačilo tu barabiznu zbourat a nechat tam jenom nové nádraží. Ale místní aktivisté řekli ne. Prý že obrovská historická hodnota.

Frantisek

A proč by ji bourali? Je v pustině, že pro ni nenajdou využití, když prý furt „tolik baráků chybí“ a „musí se ještě více stavět“?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No, Dobrá Správa ji chtěla zbourat, ale Nymburk řekl ne.
Tímto bych to Nymburku předal a ať si s tím dělají co chtějí.
Hlavně aby to nedopadlo jako v UnO.

Pat

Uhuh, takže až tu budovu zrekonstruujete, aby se tam dalo důstojně bydlet, tak se připomeňte

nowas

Komu chybí nějaká barabizna, kterou nejde provozovat bez strašných nákladů?

nowas

Tak to je dobře, rekonstruovat staré barabizny podle toho, jak si jaká obec pískne, není účelem SFDI.

Laborec425

To bude moc hezky vypadající nádraží 🙂

MHD

Musím po dlouhé době uznat, že se mi líbí konečně i nějaké nové nádraží.