Další elektrotahač v Česku. Volvo FH bude pendlovat mezi Hradcem a Kladnem
Dachser nabízí ve městech překládku na e-kola, aby byla doprava zcela bezemisní až do cíle.
Další velká logistická společnost zavádí na své tuzemské silniční linky elektrický tahač. Dachser nasadí nové vozidlo Volvo FH Electric na trasu Kladno – Hradec Králové a zpět. Minulý týden oznámila první nasazení elektrotahače stejné značky v Česku společnost Schenker DB, ten bude operovat na jižní Moravě.
Plně elektrický tahač Volvo bude logistický provider používat jako tandemovou soupravu se dvěma výměnnými nástavbami a trasu tam a zpět o délce přibližně 330 kilometrů absolvuje zcela bezemisně.
Firma dodává, že v obou městech pak nabízí navazující regionální rozvozy prostřednictvím nákladních e-kol, které zvládnou převážet i zboží na paletě. Na obou pobočkách Dachser investuje do vlastní dobíjecí infrastruktury, aby si zajistil nezávislost na veřejných dobíjecích stanicích.
„Nasazení plně elektrického nákladního vozidla Volvo na pravidelnou dálkovou linku pro nás představuje významný krok při zavádění plně elektrických nákladních vozů do našich přeprav sběrnou službou,“ uvedl generální ředitel Dachser Czech Republic Jan Pihar.
Dobití trvá 2,5 hodiny
Volvo FH Electric má celkovou hmotnost 44 tun a dojezd 300 až 500 kilometrů, pokud se během povinné přestávky vozidlo dobije. Je vybaveno 12stupňovou převodovkou pro elektrická vozidla, třemi elektromotory a osazeno šesti trakčními bateriemi s celkovou kapacitou 540 kWh (BOL). Ty mohou být dobity z 0 na 100 % už za 2,5 hodiny (stejnosměrným proudem, 250 kW).
Řidiči mají k dispozici monitoring Volvo Connect, který ukazuje například dojezd, trasu, spotřebu či mapu s trasou. Vozidlo je také vybaveno bezpečnostním balíčkem zahrnujícím například systém varování před kolizí s nouzovou brzdou nebo podporu bdělosti řidiče.
Tahač bude na pravidelné lince mezi Kladnem a Hradcem Králové jezdit v nočních hodinách, díky možnosti rychlého dobíjení elektrickou energií z obnovitelných zdrojů v areálu pobočky bude také využívané pro denní systémové přepravy.
Dachser má nyní v areálu největší české pobočky v Kladně jednu stanice DC pro rychlé dobíjení nákladních aut o výkonu 184 kW a šest dobíjecích stanic AC (22 kW). V Hradci Králové je instalováno také šest dobíjecích stanic AC s výkonem 22 kW a letos na podzim dokončí instalaci DC stanice pro rychlé dobíjení i tam.
Firma v Česku zaměstnává 600 lidí na sedmi pobočkách a třech menších provozovnách.
Elektrické Volvo FM 42 Tractor Electric si minulý týden pořídila i česká pobočka logistické společnosti DB Schenker. Tahač s elektrickým pohonem bude převážet zboží mezi výrobním závodem a distribučním centrem na jihu Moravy.
Volvo není jedinou automobilkou, která se věnuje nákladní elektromobilitě. Naplno se do ní pustila i konkurenční Scania patřící pod koncern VW. První elektrotahače začnou opouštět výrobní linky už na konci tohoto roku.