GW Train Regio začal se zkušebními jízdami v Plzeňském kraji, na údržbě se dohodl s ČD
Dopravce musí před startem vyvracet i fámy, že žádá kraj o odklad zahájení provozu.
Soukromý dopravce GW Train Regio zahájil zkušební jízdy s modernizovanými motorovými vozy Stadler RS1 na tratích Horažďovice předměstí – Sušice – Klatovy a Domažlice – Klatovy. Vrcholí tak s přípravami na převzetí provozu po Českých drahách od prosincové změny jízdního řádu.
„Ověřujeme si jízdní doby a začínáme se seznáním tratí pro naše strojvedoucí,“ řekl předseda představenstva Peter Bosáček. Podle něj už má dopravce téměř všechna místa strojvedoucích obsazena. „Máme posledních pár volných míst,“ dodal. Část strojvedoucích přechází od Českých drah či jiných dopravců, část bude nová. Dopravce jich zaměstná celkem osmnáct. „Jde o strojvedoucí, které jsme si sami vychovali. Tento měsíc dokončují zkoušky a začíná zácvik, v červenci otevíráme další kurz,“ dodal Bosáček. Nábor ostatního provozního personálu začne během léta.
Podle Bosáčka současně vrcholí přípravy s modernizací motorových vozů pro celý provozní soubor. Turnusově bude nasazeno šest vozů, dva budou záložní. Prochází modernizací v ČMŽO – elektronika v Hranicích na Moravě, budou podle standardů Plzeňského kraje. Součástí výbavy je wifi, zásuvky či USB konektory. Raritou jsou i otvíráky na nápoje, které jsou integrované do spodní části podokenního stolku. Jde o požadavek kraje.
Pozitivní efekt soutěží
Celkem šest motorových vozů koupil soukromý dopravce od německého regionálního dopravce Bodensee-Oberschwaben-Bahn. Ten je prodal poté, co došlo k elektrizaci tratí, na kterých jezdí. Jde o motorové vozy vyrobené v letech 1998–2005, poháněny jsou motory MAN. Kapacita je 72 míst k sezení. Vůz je klimatizovaný. Pro cestující, kteří na těchto tratích dosud jezdí, půjde o velkou změnu v kvalitě cestování, dosud zde České dráhy nasazují jednotky Regionova.
GW Train Regio získal desetiletý kontrakt předloni v létě, dosud na tratích jezdí České dráhy. Průměrná cena je 155,94 Kč za kilometr v takzvané brutto smlouvě, u které jsou příjmy z jízdného plně kraje.
Jde o výsledek, který dokazuje pozitivní efekty otevřených soutěží v dopravě na veřejné rozpočty. První rok bude GW Train Regio jezdit za cenu 142,45 Kč, což je o 1,95 Kč více, než dosud jezdí České dráhy na těchto tratích Regionovami. Rozsah desetileté smlouvy je 7,56 milionu vlakokilometrů.
Vítězství GW Train Regio se v minulosti snažily napadat České dráhy, například i dopisem kraji, v kterém zpochybňovali schopnosti dopravce vyjet včas. „Bohužel se tyto zvěsti dál krajem šíří a setkáváme se s názorem, že jsme požádali kraj o roční odklad. Není to pravda, o žádný odklad jsme nežádali a v prosinci 2023 skutečně vyjedeme,“ řekl Robert Krigar, člen dozorčí rady GW Train Regio a majitel celé skupiny GW Jihotrans.