GW Train Regio začal se zkušebními jízdami v Plzeňském kraji, na údržbě se dohodl s ČD
Motorový vůz Stadler RS1 po modernizaci pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: GW Train Regio
Dopravce musí před startem vyvracet i fámy, že žádá kraj o odklad zahájení provozu.
Oded neška měle dojít k avizovanému ústupu RegioSprinterů ze Šumavských lokálek, ovšem realita je jiná.
V březnovém článku bylo uvedeno, že motorové vozy RS1 tam měly být nasazeny od léta. Tudíž toto bylo pochopeno tak, že byl očekáván termín 1.7.2023. Ovšem jak se tento termín přibližoval, bylo jasné, že splněn nebude.
U ČD trvá stát se strojvedoucím tak 11 měsíců. Pokud dáváte všechny zkoušky na první pokus. Tady se otevře kurz v červenci a za necelých šest měsíců hotovo 😲
Co je tam chcete učit 11 měsíců 😂😂
Konec světa se zase přiblížil. Už jenom internační tábory pro shotoushky a dílo bude dokonáno 🫡
#do švestek
V létě bývá v úseku Horažďovice – Sušice poměrně narváno i ve 3 vozech. Budou tam po změně dopravce jezdit 2 nebo 3 spojené RS1?
Vůbec by nebylo marné, kdyby Jihočeský a Plzeňský kraj spojily síly, tedy hlavně jčk jel na školní do Plzně, převzal ids, integrovaly se klidně nějak spolu a hlavně nějak propojili Šumavu klidně s Bavorskem…
Zdravím, jaká je momentální situace s vozy Stadler RS1 pro Jihočeský kraj – viz zde: https://1url.cz/SuLwD
Děkuji.
Vůbec nevíme, jaký posun od té doby nastal.
1) jak dopadlo jednání mezi společností GW Train Regio a Jihočeským krajem,
2) jestli to ještě vůbec plati, nebo zda-li si to u GWTR nerozmysleli,
3) pokud ano, v jaké fázi se modernizace nachází
Děkuji.
Hm. Tak mám další důvod, proč v roli šumavského Jihočecha závidím lidem v Plzeňském kraji. Tím prvým je neexistence skutečné krajské integrované dopravy. Bohužel ani moc nevěřím současným kecům o vzniku této dopravy v dohlednu.
Tím druhým je rozdíl mezi motoráčky. U nás u GW Train jezdí většinou extrémně hlučné a silně nepohodlné šroty bez stolečků, háčků na oděvy, bez místa na zavazadla.
Kdyby nás na jihu chtěl Plzeňský kraj anektovat, bylo by to jedině dobře.
Jihočeský kraj dostal nabídku od GWTR na možnost nasadit tuším šest jednotek Stadler na linky na Šumavě. Stalo by to kraj o něco více než nyní, ale výrazně by se zlepšil komfort cestujících.
Doufejme, že odtud Regiosprintery časem zmizí úplně. Já v roli cestujícího bych byl za to ochoten platit i mnohem vyšší jízdné.
Podle jedné verze měly být nasazeny již během letošního léta, dejme tomu od 1.7.
Termín 1.7. pro zahájení provozu modernizovaných RS1 s určením pro Jihočeský kraj splněn nebyl. Tak snad od nového GVD v prosinci 2023.
Myslim, že dokonce až osm.
Jenomže vyhrát něco s horší kvalitou a nižší cenou a pak si říci o více, byť s jiným vozidlem, to trochu dost popírá princip té soutěže ne?
Tak je to nabídka, lze to dojezdit s Regiosprintery přece.
Modrá patra, které spolu vozem BDs nabízely kdysi ČD, s kvalitou cestování odpovídající dnešním představám mají společného pramálo.
Snad se od prosince začne blýskat na lepší časy.
https://prachaticky.denik.cz/zpravy_region/konec-zaostavani-verejna-doprava-v-jihoceskem-kraji-se-zmeni-pristi-rok-20230424.html
Vzhledem k tomu, že je Jihočeský kraj se zaváděním IDS tak děsně zaostalý, mohl by se rozhodnout zkopírovat ty úspěšné projekty, např. v PlK, JmK, nebo ÚK, a zbytečně neztrácet čas hledáním vlastního „unikátního“ řešení.
Také v ono kopírování doufám. Také ten mnou zmíněný Plzeňský kraj má výborný systém.
V IDPK mám dokonce velkou slevu jako dárce krve, což mi přijde být už skoro zbytečný luxus.
Ono by to mělo logiku i v tom, že JčK a PlK spolu sousedí a nemusely by se tím pádem řeit nějaké následné problémy s kompatibilitou obou systémů.
Jaká kompatibilita? V půlce Šumavy se linky prostě utnou a šlus! 😀 Zatím to tak bohužel „funguje“ a lidi nechápou, proč se na Modravu dostat lze (od Sušice dokonce luxusně), na Kvildu (již Jihočeský) občas taky, ale už jen z Vimperka apod.), ale z Kvildy na Modravu jen vzácně (občasné letní/zimní busy). Protože tam už je demarkační krajská čára…
A co je tak raritního na otevíracích ve vlaku? Svého času to bylo naprosto běžně. A minimálně lze potkat Bdmtee, které to ještě mají.
Úplně raritní to není, ale je to sice malý, ale úplně zbytečný, náklad. S dnešním sortimentem obalů a lahví? Bizar. Fakt nevidím jediný důvod chodit naproti konzumaci lahváčů ve vlaku.
Stejně každý pivař dokáže otevřít lahváče prakticky čímkoliv.
Kromě toho mi přijde že konzumace piva (z čehokoliv, hlavně z kelímku) ve vlaku je čím dál méně společensky akceptovaná. Na to může mít vliv i měnící se složení typu cestujících ve vlacích nebo převaha velkoprostorů nad kupé. A tím pádem má i míň lidí tendenci si toho lahváče do vlaku vůbec brát.
Do vlaku jedině s pivem – jinak se to přežít nedá. Ale je fakt, není-li točené, pak plechovka vítězí.
Točené? To je které pivo, otáčíte ho axiálně či radiálně? Točí se porno, pivo se čepuje!
Správně. A čepuje se tak, že ze sudu kladivem vyrazíme čep, který do sudu po naplnění korbele opět zarazíme.
„Čepování je způsob spojování nejčastěji dřevěných dílů pomocí sdružených čepů a dlabů, které do sebe přesně zapadají.“
Tolik Wiki.
Hádat se o jediném správném pojmenování jak naplnili sklenici pivem je zbytečné, když obě strany sporu znají význam té věty.
To bychom mohli vzít do sporu/pře/hádky/… jakákoliv synonyma.
Nevím, jakými vlaky cestujete, ale nepřijde mi, že by byl nějak znatelný úbytek cestujících, konzumující pivo ve vlaku. Naopak se setkávám i s opakem, t.j. že mají na cestu třeba 4 plechovky.
Nejvíc pražským příměstem a pak tu a tam různými Ex/EC včetně mezistátních, což samozřejmě nejsou typické vlaky kam si někdo bere vlastní lahváč (v dálkovce si spíš koupí pivo z minibaru), ale méně piv na stolcích vídám tak nějak celkově.
Když nepočítám, že si občas dám radlery, tak jsem letos vypil celkem NULA piv. A je mi bez nich už tak patnáct let fajn :-).
Jenže to není jen lahváč, ale i limonády jsou ve skle, takže je to spíš snaha předejít škodám (otevírání o hranu stolku, apod…)
Ale limonády si dneska v drtivé většině lidé na cestu kupují v petkách.
Limonáda ve skle? Kolik % trhu nealko nápojů je v lahvích s korunkovým uzávěrem? 1? Méně?
Ono jich pár bude, ale opravdu málokdo si je bere na cesty. Jsou těžké a můžou se v báglu rozbít… atd…
Třeba je to (marná) snaha zamezit otvírání kuželky o hranu stolku…
Vítězství GW Train Regio se v minulosti snažily napadat České dráhy, například i dopisem kraji, v kterém zpochybňovali schopnosti dopravce vyjet včas.
—
Ach ta čeština…
v tvrzení „Pro cestující, kteří na těchto tratích dosud jezdí, půjde o velkou změnu v kvalitě cestování, dosud zde České dráhy nasazují jednotky Regionova.“ není ten konec úplně přesný, ale je docela zavádějící. Na Horažďovické větvi sice regionovy převažují, ale i tak dost výkonů je v režii řady 810 a něco 842+případně Bdtn. Na domažlické větvi téměř vše v 810 a jen zcela okrajově regionova. Skok v kvalitě tedy bude opravdu značný a co víc, dojde ke sjednocení kvality a poskytovaných služeb na všech spojích na jednotnou úroveň, na rozdíl od stávající směsky s 810 často nasazované i v úpravě… Číst vice »
Dobře, že jste zmínil, že reálný přínos změny dopravce v kvalitě cestování bude ještě větší, než je uvedeno v textu článku.
Pan Sůra bývá totiž někdy od určité skupiny diskutujících napadán, že si do ČD rýpne při každé možné příležitosti.
V tomto konkrétním případě, kdy píše o Regionovách a vy uvádíte, že tam jezdí zpravidla Šukafóny, by se spíše dalo mluvit o „nadržování“, nebo určité formě shovívavosti k ČD.
on by byl přínos vozů Stadler RS1 na této trati ještě mnohem větší, kdyby zde SŽ aspoň zavedla rychlostní profil V130, ale není mi známo, že by o něčem takovém alespoň uvažovala
Tak pro mě třeba Stadler v kombinaci že jezdíme 3 a uspořádání sedadel autobus a jízda vzad není žádná výhra. Navíc Stadler taky nemá zrovna skvělé jízdní vlastnosti co se týče podvozku na tratích SŽ (ano, zde to není chyba Stadlera, ale údržba SŽ).
Takový vůz 054 je pro nás daleko lepší a pohodlnější.
Podvozky – vůbec nevíte o čem mluvíte.
054 jsou vhodný akorát tak na přetavení..
054 považuji za jedny z nejlepších vagónů na regionální dopravu . Vevnitř dost místa na sezení ,místa na kola. Dvě vakuové WC..
A ty špalky?
Co s nima ?když s tím fira umí jezdit ani nepoznáte že brzdí.
Já s tím naprosto souhlasím! 👍 Je to prostorný vagon, má to nezávislé dieselové topení, takže v tom nikdy v zimě není chladno, na regionální provoz, a na vozovou třídu, to má poměrně pohodlné sedačka a hlavně čtyři nápravy, takže při těch traťových rychlostech člověk ani neví, že jede. Ty Stadlery, Regiosprintery a spol., v DDR s tím jezdí i docela štreky, jakože není problém v tom jet Mariánské Lázně – Bečov nad Teplou – Karlovy Vary – Falknov nad Ohří – Kraslice – Zwotental – Falkenstein (Vogtland) – Zwickau (Sachsen) Hbf, protože s tím pak jedou do Zwickau Zentrum,… Číst vice »
Pevně věřím, že dojde i ke zlepšení (zhoršit aktuálně nelze) služeb na nádražích. Najmě informační systém – v Sušici to lze nazvat leda dezinformačním, kdy se zpoždění objevují/navyšují taky řadu minut po čase odjezdu, rozhlas na mimořádky používají výjimečně. Minulý týden ve středu, kdy díky popadaným stromům nejelo nic a nikam stálo na nádraží asi čtyřicet lidí, kteří až na asi dva znalé Grappu neměli jak zjistit, že je třeba přeběhnout na bus (busy směr Klatovy i Horažďovice poměrně dost kopírují trať a ze Sušice jezdí pravidelně). Pokladna zavřela v pohodě ve čtyři, vlaky zmizely z cedulí aniž by jely… Číst vice »
V dětství jsme jezdili Horažďovice predmesti -klatovy takovymi ultra starymi kramy (jiz tehdy to byl kus historie) snad 2 hodiny.
Tyhle vlaky sic nejsou nove, poskytuji opravdu nádherný vyhled velikymi okny na prirodu a to na tehle trati sakra dava smysl.
Myslím, ze si budu muset koupit listek a projet si tu samou cestu horpredm-kt v techto vozech, to bude skok jak o stoleti dopredu:)
no ono to tam jezdilo celkem nedávno (cca 15let). Jednou jsem jel Domažlice – Horažďovice takovým správným šrotem, myslím, že to byl Krokodýl 850 , kde byly ona na kliku a dost hrozný zážitek na takové dlouhé trase…
To mohla být i žhavá trubka
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_831
Ty jsi trubka .řada 831 je lodak..podle lodních motorů.
To byla ponorka řady 831, v Klatovech jezdily ještě nedávno. Krokodýli byli až na úplné začátky vždy jen na Moravě (a Slovensku) a jejich polospouštěcí okna nebyla na kličku.
jojo, 831 to bylo ono. Nebyl jsem si jistý…
Kraj který požaduje ve vlaku otvírák na pivo… Jenom nevím jestli ten násoska s lahváčem vydrží celou cestu z obchodu na nádraží potom to čekání na vlak aby si to pivo mohl konečně otevřít 🙂
prostě Plzeňský kraj – pivo mají v krvi od narození
A bude tam dodatková tabulka: Zákaz otevírání Staročehokoliv? 🤣 Ptám se pro kamaráda…
A bude tam otvírák plechovek a petlahví? : – )
V dnešní době, kdy se používá klasický uzávěr už jen u skleněných lahví piva je takový požadavek docela anachronismus.
Na plechovku a petku snad netřeba otvírák. Já bych si prosil otvírák na konzervy.
Jsem dostal chuť na ZONku ve skle. Ano, mají pivní zátky.
Třetinky ve skle prodávají i coca cola, kofola či matonnka. Obecně jsem zvědavý co v preferencích obalů udělají za dva roky zálohy na plechovky a petky. Protože zmízi jedna z jejich největších výhod – narvat to zadarmo do koše.
Cpát plechovky do koše bez možnosti recyklace je především prasárna. Jedná se o prakticky čistý hliník. U petek totéž – jeden z mála plastů, o který je po použití poměrně stabilní zájem. Zda tomu zálohování pomůže, nevím. Ale plechovek se prodává čím dál více, spousta nápojů v jiném balení ani není a mě osobně se ekluje je vyhazovat do normálního koše. Jen včera jsem posbíral 7 plechovek při jízdě dolů z Pusteven – třeba to pomůže i zredukovat tohle hovadské chování… ačkoli to jsem se spíš zasnil…