Bechyňka slaví 120 let, na konferenci v Táboře se bude diskutovat o vlakotramvajích
Otázka lehkých vozidel pro české regionální tratě se probírá už řadu let, a to v souvislosti s ukončováním provozu motoráků 810.
O nastávajícím víkendu vyvrcholí v Táboře oslavy 120 let trati Tábor – Bechyně. Při té příležitosti zde v pátek proběhne i odborná konference s názvem Lehká kolejová vozidla – budoucnost regionálních tratí. Pořádá ji Sdružení železničních společností (SŽS) spolu s Českými drahami.
„Spojení s oslavami na populární Bechyňce není náhodné, neboť její tvůrce František Křižík byl veden podobnými úvahami, na základě kterých jsou provozovány současné vlakotramvaje v západní Evropě. Je jistě na škodu, že u nás jde o téměř neznámý směr moderní železniční dopravy, a to i přesto, že naše železniční síť je pro taková řešení nanejvýš vhodná. Rádi bychom toto téma, které v budoucnu může pomoci i trati do Bechyně, otevřeli a představili odborné veřejnosti,“ uvedl předseda SŽS Jan Šatava.
Přednášky budou mít například náměstek generálního ředitele ČD Jiří Ješeta, technický ředitel pražského dopravního podniku Jan Šurovský nebo náměstek ředitele IDSK Pavel Winter. K tématům budou patřit například lehká kolejový vozidla z pohledu ČD, příklady možného použití vlakotramvají na železniční síti Středočeského kraje nebo využití tratě na nákladové nádraží Žižkov.
Konference vyvrcholí odpoledne jízdou diskuzního vlaku z Tábora do Bechyně a zpět. Podrobný program konference včetně on-line přihlášky je na stránkách SŽS. Otázka lehkých vozidel pro české regionální tratě se probírá už řadu let, a to v souvislosti s ukončováním provozu motoráků 810 a jejich odvozenin.
V sobotu pak proběhnou oslavy Bechyňky s jízdou historických vlaků a s doprovodným programem ve vybraných stanicích. Historické vlaky povede lokomotiva řady E 422 (Bobinka) z roku 1957 a Křižíkův elektromotorový vůz M 400.001 (Elinka) z roku 1903.