Obrazem: V Týně vzniká dočasný most, poslouží během oprav jediného silničního mostu ve městě
Stavba mostního provizoria ovlivňuje i plavbu. Most bude mít nízkou podjízdnou výšku.
V Týně nad Vltavou se schyluje k velké opravě jediného zdejšího silničního mostu, který leží na frekventované silnici II/105. Ta vede od Českých Budějovic kolem jaderné elektrárny Temelín na Milevsko/Bechyni.
Kvůli zachování provozu bez velkých komplikací stavbaři budují o několik desítek metrů níže po proudu most provizorní. Ten měl být původně pouze s jedním pruhem a kyvadlovou dopravou, v únoru ale Jihočeský kraj rozhodl o stavbě širšího mostu se dvěma pruhy. Což si vyžádá dodatečných 23 milionů korun.
Důvodem rekonstrukce starého mostu je končící životnost jeho nosné konstrukce, která musí být stržena a nahrazena novou. Spodní konstrukce mostu bude upravena a zesílena tak, aby novou konstrukci unesla. Most bude doplněn také o pruhy pro cyklisty.
Zadávací řízení na dodavatele mělo formu Design & Build, zakázku získalo s cenou 158,3 milionu sdružení firem Eurovia a Stavby mostů. Předpokládaná hodnota zakázky byla 211 milionů. Podle informací na stránkách města by mělo dojít k ukončení provozu na starém mostě a zahájení demolice v srpnu. K návratu provozu na obnovený most pak má dojít v červnu 2024.
Provizorní most bude sloužit jen autům do 3,5 tuny a autobusům veřejné dopravy. Stavba mostního provizoria ovlivňuje i plavbu. Státní plavební správa upozorňuje na měnící se plavební značení podle postupu prací. Dočasný most také bude mít nízkou podjezdnou výšku, a to 3,2 metru.
Je to ale stále více, než má historická lávka pro pěší o kus dál po proudu (3 metry). Ředitelství vodních cest proto chystá na rok 2024 její proměnu. Ocelová konstrukce, která slouží pěším a cyklistům, dostane jedno zvedací pole, aby pod mostem mohly proplouvat i velké osobní lodě.