Podepsáno: Praha má smlouvu na projektanty Hloubětínského tunelu
Termín zahájení stavby zatím není jasný.
Praha udělala další krok ke stavbě Hloubětínského tunelu pod Kbelskou ulicí. Tento týden uzavřela smlouvu se sdružením Satra – Pragoprojekt – Valbek na zpracování dokumentace pro stavební povolení. Hodnota zakázky je 286 milionů korun bez DPH.
Vyplývá to z informací v registru smluv. Termín zahájení stavby zatím není jasný. Odhadované náklady na tunel, který vznikne pod křižovatkou ulicí Poděbradská a Kolbenova, jsou 5,7 miliardy korun.
Vítěz tendru vypsaného loni v srpnu pro město vypracuje veškerou projektovou dokumentaci nutnou pro vydání potřebných povolení a rovněž dokumentaci pro výběr zhotovitele stavby a zajistí autorský dozor včetně souvisejících zaměření, průzkumů a studií. Z termínů ve smlouvě je jasné, že se nezačne stavět dříve než v roce 2026.
Cílem stavby je zlepšit průjezdnosti po takzvaném průmyslovém polookruhu, který se skládá z Kbelské a Průmyslové ulice a propojuje Letňany na severovýchodě se Štěrboholy na jihovýchodě metropole. Denně po něm projedou desítky tisíc aut a plní funkci nedokončeného vnitřního i vnějšího okruhu.
Nový tunel nemá ulevit pouze řidičům, kteří oblastí snáz projedou, ale zlepší situaci na povrchu, kde vzniknou nová stromořadí, rekreační plochy a cesty pro pěší a cyklisty. Tunel bude měřit zhruba 670 metrů.
Město v minulosti zvažovalo, že polookruh v Malešicích rozšíří o dva pruhy, od toho však ustoupilo. Dopravní komplikace podle představitelů města nezpůsobuje nízká kapacita silnice, ale nedostatečná průjezdnost křižovatek. Město si proto nechalo udělat studii úprav na polookruhu, která kromě tunelu navrhuje i další úpravy. Průjezdnost křižovatek má zlepšit například vytvoření nových připojovacích a odpojovacích pruhů. Paralelně se silnicemi pro auta vzniknou v Průmyslové ulici cyklostezky, které budou odděleny od aut. V místech, kudy povedou, bude vysázena zeleň a stromy.