Podle vizualizace, kdo nebude chtít do tunelu, ale bude odbočovat z Průmyslové, musí do levého pruhu? To je dost nelogické. Do tunelu by měl vést levý pruh, odbočit pak pravým pruhem.
Lukas
1 rok
jezdim tudy denně odpoledne směr Průmyslová -Kbelská. Obě křižovatky jsou neprůjezdné kvůli napojení Novopacká-Kbelská.
Kdybyste se v zdopravy stejnou měrou věnovali mnohem důležitější Radlické radiále…
Ta odvede dopravu ze Smíchova, Radlic, Barrandova, Košíř. Dá větší smysl už hotové části na západě Prahy, ušetří spoustu kilometrů proježděných po objízdné trase přes Barrandov.
V jakém je stavu? Proč není Praha 5 schopna za 6 let vypořádat směšných 350 připomínek k územnímu řízení? Když není schopna kvůli palbě místních teroristů, proč se řízení dávno soudně nepřevedlo na Budějivic, či kam, kde nebudou podjatí?
Co dělá primátor Svoboda, aby naplnil pedvolební slib, že radiálu postaví?
Toto tento web asi neovlivní, nicméně za sebe pevně doufám, že projekt Radlické radiály zůstane jen na papíře, v sekci Pomýlené dopravní plánování 20. století, kam pevně patří.
RR totiž nic z toho systémově nevyřeší. Jen přiblíží tranzitní dopravu blíž k hustě obydleným Stodůlkám a vyklopí gigantický proud aut k Barrandovskému mostu. Jo a mezitím vytvoří další pustinu okolo Zlíchova.
Realita je taková, že není důvod ani opodstatnění snažit se do centra přivádět víc aut.
jen tak na okraj – RR je plánována obousměrně, takže pokud tvrdíte, že přideve do centra víc aut, můžu tady směle prohlásit, že odvede z centra víc aut, a to hlavně těch, která se aktuálně plazí po Plzeňské sotva třicítkou a smrděj lidem pod oknama….ty tunely jste v projektu asi nezaznamenal. že , pane?
Neuveritelna snůška blabolu. Tranzit po radiálách a mestskem okruhu nejezdi, od toho je D0. Jaka presne pustina vznikne kolem Zlichova? Chysta se tam jaderna exploze? Skutecnost je takova, ze RR pobere dopravu, která se dnes vali Radlickou a Plzenskou. Takze pevně doufejte za sebe a nechte pracovat odborniky…
Pokud se nezkapacitní Barrandovský most, tak Radlická radiála příliš smysl nemá.Akorát by se vytvořila kolona jinde. Proto je i správně, že hlavní město Praha dalo Radlickou radiálu k ledu.
Zajímavé, že RR je plánována zrovna na té straně Prahy, kde už dálnice i okruhy jsou. Čili auta jsou přivedena na okruhy, ovšem to nějak nestačí a je potřeba další kapacitní spojnice do centra…
Až budou okruhy i na opačné straně Prahy, plynule přejdeme z ažbudeokruhismu na ažbudouvšechnyradiály. U nás na jižní straně to je stejné, okruhy jsou, zácpy kupodivu taky, tak se dožadují dalších silnic ve směru do centra.
Na tom vůbec nic zajímavé honení. Na druhé straně prahy jsou totiž radiály téměř hotové. Takže zatímco na východě je kompletní Štěrboholská radiála, polovina Vysočanské radiály (nemá smysl dokončovat bez severovýchodní části MO) a k tomu na jihovýchodě kompletní Chodovská radiála. Na západě je v provozu pouze polovina Radlické radiály (Rozvadovská spojka) a Břevnovská radiála chybí úplně.
Takže ano, na západě Prahy jsou sice hotové okruhy, ale nejsou kapacitně propojené. Proto existuje tlak na urychlenou dostavbu Radlické radiály. Na východě zatím není, co se týče radiál, co stavět.
Udrzitelna mobilita je, ze ten tucet hipsteru bude jezdit na dynove latte do bistra na Letne na elektrokole a vsichni ostatni budou sedet doma na prdeli.
David
1 rok
Výjimečná možnost při tom předělat ulici nahoře tak aby byla k životu, ale ne, nahoře necháme čtyřproudou dálnici a cyklistům na ni nakreslíme pruhy. Stejně jako při stavbě Blanky, pouze přidáváme pruhy pro auta na ostatní uživatele ulice kašleme.
Bez těch povrchových pruhů by to nefungovalo. Jsou náhradou za dvě klasické MUK, které by představovaly mnohem větší zásah. Ostatně ten povrchový úsek bude využívat i dost hloubětínských.
Jojo, jsem si jistý, že hlavní napojení Kolbenovy na jih Prahy a okruh se rozhodně okamžitě neucpe, nene. Hloupí politici s jejich dopravními modely, měli by se ptát zdejších odborníků na všechno. Zajímavé že 4 pruhy na Kolbenově a i na Poděbradské tu nevadí, ale jejich napojení na okruh je najednou obrovský problém
No a k čemu myslíte, že tam ty pruhy jsou vy génie? Kvůli kapacitě křižovatky tam 2 určitě budou pro odbočení a jestli si myslíte, že svést to na 200 metrů do jednoho pruhu k něčemu bude…
Jsou tam proto, že „vždy se to tak dělalo“, ale stačí jeden pohled na magistrálu, aby člověk viděl, že ani 6 pruhů ve městě plynulejší dopravu nezaručí.
Odbočovací pruhy nikdo nezpochybňuje. To je ale něco úplně jiného.
By možná stalo za to si přiznat, že ani přes ty stovky milionů dotací a cykloprojektů prostě Praha cyklistická masivně nebude a mělo by se spíše koukat na rekreační cyklostezky, než je mít u vyústění dálnice či mít vedle sebe cyklostezku a cyklopruh na silnici.
Demograficky vývoj jde taky proti cyklo…ty rostoucí zástupy důchodců na kola ve městě neprestoupi
Praha není cyklistická, protože infrastruktura je mizerná. Na tom není nic záhadného.
Papírově se sice proinvestovaly stamiliony, ale co z toho je?
Cyklostezka přes Vítkov odnikud nikam.
Cyklostezky kolem Vltavy končí klasickým chodníkem a není jak rozumně pokračovat.
Cyklotrasa v Hostivaři končí bez pokračování.
Cyklopruhy na Štefánikově mostě končí uprostřed mostu.
Cyklopruhy kolem Bubenské mezi jízdními pruhy jsou špatný vtip.
Pokud se podíváme na evropské příklady, tak demografie s tím nemá nic společného. Je to jen lokální neschopnost.
Nikoliv, je to geografie Prahy.
Kdy už si všichni podporovatelé cyklistiky přiznají, že většina lidí jim na ta kola s prominutím sere, jestliže je po cestě jakýkoliv mikro kopeček. A opravdu bych nechtěl sedět v kanceláři s člověkem, který jel ráno v Praze do práce na kole.
uff, byl jste třeba někdy v Basileji? Obecně, když se podíváte do GER, HOL, SUI kolik lidí tam jezdí ve městech na kolech do práce, myslíte, že vedle nich nikdo nechce sedět? Tohle mě vždycky baví, že u věci, která je o pár set km dál zcela běžná, dokážeme snést 100+1 důvod, proč to nemůže fungovat…
je to už drahně let, kdy se mnou v bance dělal kolega, který z Klecan dojížděl do Holešovic na kole. Osprchoval se, byla tam kupodivu v zázemí sprcha a oblek měl ve skříni. Je to o chuti.
Moje rodné město je na rovině a celé dětství bylo plné lidí do práce a z práce na kole. Velké vyhražené stání se stojany měla každá fabrika. Dnes jezdí všichni auty a parkoviště je šest krát větší než ten plac pro kola.
A v případě uzavření silnice je teď možnost je někam poslat?
Vladimír
1 rok
Ten tunel určitě pomůže ale už by bylo potřeba dostavět vnitřní okruh. I vnější, samozřejmě.
I když Bém byl lump a Blanka se nehorázně prodražila, aspoň se dostavěla.
Ty náplavy z Moravy a Slovenska po něm, Hudeček, Krnáčová, Hřib, měly jen plná ústa keců a skutek utek.
Hřib je kapitola sama pro sebe, ten by nejraději z celé Prahy udělal jednu velkou cyklostezku.
Zklidnění dopravy tomu říkají a znamená to všude naflákat semafory, vytrčené přechody pro chodce, zrušit dvouproudovky, zelené balisety úplně všude a nakreslit spoustu cyklopruhů odnikud nikam.
A nakonec stejne zjistite, ze cyklofanatikum se tim nezavdecil. Mira zbytecne buzerace temer vsech ucastniku dopravy nebyla z jejich pohledu dostatecna k tomu, aby to oslavili. Vtipne.
Udělalo se třeba parádní dobrodružství na Modřanské, protínat při jízdě po dálničním přivaděči (kterým ta komunikace třeba pro nás z Modřan je, než se nám město uráčí postavit obchvat Komořan a napojení na Pražský okruh) cyklopruh je fakt nádhera. To jak si to tam náklaďáky a autobusy smaží jedním kolem v cyklopruhu do doby, kdy se tam cyklista vyskytne je taky paráda, když už to tam museli dát, tak měli uliční profil rozšířit a ne tam udělat takovou prasárnu.
Nesmysl jste napsal vy a to, co provedlo minulé vedení Prahy je celkem snadné dohledat, pokud máte krátkou paměť.
Fakt tady jednotlivá zvěrstva Hřiba a spol. nebudu vypisovat, bylo by to nadlouho.
Hřiba bych s Hudečkem a Krnáčovou fakt nesrovnával. Za jeho éry se sice na vnitřním okruhu nic nepostavilo, ale zase rozjel hodně slušný rozvoj tramvajové sítě a zahájil stavbu metra D.
I ty tramvajové tratě se začaly připravovat už dříve, ano, taky za Krnáčové.
Nevím, proč si lidé myslí, že se všechno stihne za 4 roky volebního období a ještě to personifikují na osobu jednoho vůdce… Dopravu Piráti ani neměli.
Hudeček navíc byl primátorem asi rok a půl, zdědil to po chaotickém Svobodovi, kterému se dvakrát rozpadla koalice, takže v tom volebním období radní rotovali jak na orloji. Tam bych viděl příčiny jisté stagnace.
Za Krnáčové se nezačalo stavět nic, v šuplíko bylo asi 30 nových tramvajových tratí, koncepce nula, dlouhodobé projekty a priority nula. Za Scheinherra se začalo s menšími kousky a dospělo to k tomu, že se aktuálně staví tři tramvajové trati najednou, to bylo naposledy kdy?
A když Hřib může za všechno špatné v dopravě, ať už jsou to tradiční letní opravy nebo přepovídaný kolaps kolem Barranďáku, tak ptoč by nemohl být odpovědný za ten rozvoj MHD od minulého volebního období? Byl přece primátorem a radní za dopravu byl pouze jeho náměstkem.
Tři tramvajové tratě, které mají slabé využití. Pro Libuš se nic moc nezmění, pro většinu cestujících zůstane zajímavější spojení busem na Kačerov, Holyně je zatím na delší dobu spojení někam do polí a Dědina stejně neřeší letiště a okolí. To teda víc užitku udělala Podbaba a Radlická – taky to byly cancoury, ale funkční.
Nejsou peníze, protože se projí v dotování provozních nákladů MHD. Trať na Libuš stála pouhých cca 300 mega a z toho většinu pokryla evropská dotace. Jakékoli jiné nápady by město stály řádově víc.
A je tam na trať místo, protože to je u lesa. Zabírat pruhy pro auta nebo dokonce bourat domy si nemůžeme dovolit.
Tak pokud vím, tak za Hřiba se předělala dokumentace pro vnitřní okruh tak aby neznehodnocovala město a dotlačili to do územního řízení. Takže pokud nechcete přiznat Hřibovi (Scheinherrovi) stavbu metra a tramvajových tratí (a nespočtu chodníků), protože jejich příprava začala dávno, tak byste pak měli ocenit přípravu vnitřního okruhu. Hřib pro cyklodopravu neudělal téměř nic (srovnejte jak se proměnila Paříž či Londýn za COVIDu a jak Praha), ale zase se začala rozvíjet MHD.
Erik
1 rok
Jako, ja jim to v Hloubetine preji, ale co udelat radeji zahloubeni V Holesovickach? Pomuze mnohem vice lidi.
Hlavní tohoto tunelu je zlepšit průjezdnost (na Průmyslovém polookruhu), ne ulevit obyvatelům kolem. Zahloubení V Holešovičkách by určitě pro obyvatele kolem úleva byla, ale z hlediska průjezdnosti by to žádná velká změna nebyla. Navíc se to nedá postavit bez totálního kolapsu dopravy při stavbě, leda až bude hotová „Blanka 2“ (včetně Libeňské spojky).
marek hudec
1 rok
mělce založené hloubené tunely mi připomínají Brusel…tam to docela funguje tak uvidíme jak v Práglu
Osamělý Vlk
1 rok
WTF? Jako nevím, ale jak je to navržené, to vypadá, že spíš situaci zhorší. Pokud už teda něco takového má být, tak by situace nahoře měla být jako běžná ulice, nebo park. Ponechat stávající kapacitu ulice nahoře spíš přitáhne další auta, což bude mít negativní vliv na oblast.
Tady ale není cílem snížit zátěž (vlastně spíš naopak), ale udělat bypass těch dvou křižovatek a umožnit průjezd touto částí PP bez zastavení. Využití sjezdu na Kolbenovu/Poděbradksou bude pořád využívané, a možnosti byly buď toto, anebo dražší a na povrchu o dost víc rušivé dvě mimoúrovňové křižovatky.
Chtěl bych, aby to zklidnění bylo silnější, ano, ale nebyl bych si jistý, jestli je to opravdu reálné, protože tady narozdíl třeba od magistrály je relativně vysoký podíl nákladních vozidel.
Určitě se rozhodnu vzít to přes několik světelných křižovatek namísto toho, abych jel bez zastavení tunelem.
Od dob výstavby Královopolských tunelů zmizely kolony z Dobrovského i ze Skácelovy. A ne, projet až na druhou zelenou fakt není kolona. Čekávalo běžně na desátou zelenou – to je kolona.
Ovšem v rámci dopravní redukce můžeme lidem zakázat trolejbus č. 30, aby z Králova Pole k ZOO museli jedničkou šalinou přes Mendlák, čím se sníží zatížení jedničky šaliny a z ušetřených peněz propagovat více onu ZOO, aby vzrostla návštěvnost. A tvářit se u toho jako Franta Palacký.
Myslíte ten most do vzduchu? Někde bylo, že se to nevyužije, bohužel.
Zlepšit to jde hned a lehce ještě víc
1 rok
Super stavba ale dobré by bylo od křižovatky až po Nádraží Hostivař zároveň zlepšit průjezdnost a odstranit všechny zbytečné bariéry kromě semaforů na Jižní spojku. Odstranit semafory a přechody jelikož je tam dost mimoúrovňových sjezdů. Semafor u ulice Objízdná je totálně nesmyslný když jde jet vedle přes most. Semafor do Teplárenské a Tiskařské to samé jelikož tam zajíždí hlavně auta z Černokostelecké Sazečskou co mohou jet právě až k jižní spojce.
Podle vizualizace, kdo nebude chtít do tunelu, ale bude odbočovat z Průmyslové, musí do levého pruhu? To je dost nelogické. Do tunelu by měl vést levý pruh, odbočit pak pravým pruhem.
jezdim tudy denně odpoledne směr Průmyslová -Kbelská. Obě křižovatky jsou neprůjezdné kvůli napojení Novopacká-Kbelská.
to už je součástí dostavby vnitřního okruhu?
Není. Vnitřní okruh povede blíže k centru.
Kudy? Když už Praha trvá na tom, že nutně potřebuje vnitřní okruh, tak Průmyslová je v podstatě ideálně situovaná.
Pelc-Tyrolka – Balabenka – Jižní spojka (zhuruba v místě křížení s Rabakovskou).
Viz. https://mestskyokruh.info/mo/popis-projektu/trasa-a-technicke-reseni/
Kdybyste se v zdopravy stejnou měrou věnovali mnohem důležitější Radlické radiále…
Ta odvede dopravu ze Smíchova, Radlic, Barrandova, Košíř. Dá větší smysl už hotové části na západě Prahy, ušetří spoustu kilometrů proježděných po objízdné trase přes Barrandov.
V jakém je stavu? Proč není Praha 5 schopna za 6 let vypořádat směšných 350 připomínek k územnímu řízení? Když není schopna kvůli palbě místních teroristů, proč se řízení dávno soudně nepřevedlo na Budějivic, či kam, kde nebudou podjatí?
Co dělá primátor Svoboda, aby naplnil pedvolební slib, že radiálu postaví?
Jste si jistý, že za všechny vaše problémy může web zdopravy a ne třeba zalkoholu.cz?
ty seš ten rychlej? tak zpomal,…. ale rychle
Primátor Svoboda řeší příspěvek dětem narozeným 1. ledna 2023. Tam jeho schopnosti končí.
Toto tento web asi neovlivní, nicméně za sebe pevně doufám, že projekt Radlické radiály zůstane jen na papíře, v sekci Pomýlené dopravní plánování 20. století, kam pevně patří.
RR totiž nic z toho systémově nevyřeší. Jen přiblíží tranzitní dopravu blíž k hustě obydleným Stodůlkám a vyklopí gigantický proud aut k Barrandovskému mostu. Jo a mezitím vytvoří další pustinu okolo Zlíchova.
Realita je taková, že není důvod ani opodstatnění snažit se do centra přivádět víc aut.
jen tak na okraj – RR je plánována obousměrně, takže pokud tvrdíte, že přideve do centra víc aut, můžu tady směle prohlásit, že odvede z centra víc aut, a to hlavně těch, která se aktuálně plazí po Plzeňské sotva třicítkou a smrděj lidem pod oknama….ty tunely jste v projektu asi nezaznamenal. že , pane?
Jurajova ideologie mu umoznuje videt jenom auta do centra a v zasade vse, co se mu hodi. Auta z centra a co se mu nehodi, neexistuje.
Neuveritelna snůška blabolu. Tranzit po radiálách a mestskem okruhu nejezdi, od toho je D0. Jaka presne pustina vznikne kolem Zlichova? Chysta se tam jaderna exploze? Skutecnost je takova, ze RR pobere dopravu, která se dnes vali Radlickou a Plzenskou. Takze pevně doufejte za sebe a nechte pracovat odborniky…
Bydlím za Řekou, takže o Radlické radiále moc přehled nemám, ale to, že už dávno není v provozu, je ostuda.
Pokud se nezkapacitní Barrandovský most, tak Radlická radiála příliš smysl nemá.Akorát by se vytvořila kolona jinde. Proto je i správně, že hlavní město Praha dalo Radlickou radiálu k ledu.
Barrandovský most by hlavně měli zatunelovat. Jasně, teď se draze opravuje, ale než se připraví ten tunel tak bude na konci životnosti.
Zajímavé, že RR je plánována zrovna na té straně Prahy, kde už dálnice i okruhy jsou. Čili auta jsou přivedena na okruhy, ovšem to nějak nestačí a je potřeba další kapacitní spojnice do centra…
Až budou okruhy i na opačné straně Prahy, plynule přejdeme z ažbudeokruhismu na ažbudouvšechnyradiály. U nás na jižní straně to je stejné, okruhy jsou, zácpy kupodivu taky, tak se dožadují dalších silnic ve směru do centra.
Na tom vůbec nic zajímavé honení. Na druhé straně prahy jsou totiž radiály téměř hotové. Takže zatímco na východě je kompletní Štěrboholská radiála, polovina Vysočanské radiály (nemá smysl dokončovat bez severovýchodní části MO) a k tomu na jihovýchodě kompletní Chodovská radiála. Na západě je v provozu pouze polovina Radlické radiály (Rozvadovská spojka) a Břevnovská radiála chybí úplně.
Takže ano, na západě Prahy jsou sice hotové okruhy, ale nejsou kapacitně propojené. Proto existuje tlak na urychlenou dostavbu Radlické radiály. Na východě zatím není, co se týče radiál, co stavět.
radiála už měla stát dávno, aktuálně platná varianta je projektovaná s poměrně velkorysými tunely, územní rezerva je tam dávno – asi už od komančů
Mám pocit, že se někdo zbláznil. Bez dokončení vnitřního a vnějšího okruhu nemá smysl rozvrtávat současnou silnici.
Prumyslovy polookruh supluje vnitrni okruh a nez ten se postavi, tak se vyresi situace na dvou neustale ucpanych krizovatkach.
On v podstatě součástí dnešního okruhu je…
Koukám, že ani v 30. letech se neplánujeme obtěžovat s kvalitní infrastrukturou pro udržitelnou městskou mobilitu..🤡
A co přesně je ta udržitelná městská mobilita?
Udrzitelna mobilita je, ze ten tucet hipsteru bude jezdit na dynove latte do bistra na Letne na elektrokole a vsichni ostatni budou sedet doma na prdeli.
Výjimečná možnost při tom předělat ulici nahoře tak aby byla k životu, ale ne, nahoře necháme čtyřproudou dálnici a cyklistům na ni nakreslíme pruhy. Stejně jako při stavbě Blanky, pouze přidáváme pruhy pro auta na ostatní uživatele ulice kašleme.
Bez těch povrchových pruhů by to nefungovalo. Jsou náhradou za dvě klasické MUK, které by představovaly mnohem větší zásah. Ostatně ten povrchový úsek bude využívat i dost hloubětínských.
Nejde o to, že jsou tam povrchové pruhy, ale o to, že jsou tam 4 a ne 2.
Jojo, jsem si jistý, že hlavní napojení Kolbenovy na jih Prahy a okruh se rozhodně okamžitě neucpe, nene. Hloupí politici s jejich dopravními modely, měli by se ptát zdejších odborníků na všechno. Zajímavé že 4 pruhy na Kolbenově a i na Poděbradské tu nevadí, ale jejich napojení na okruh je najednou obrovský problém
Čtyři pruhy fungují na dálnici, ne ve městě. Kapacita silnice je definována nejslabším místem, a to jsou zpravidla křižovatky a kolizní body.
No a k čemu myslíte, že tam ty pruhy jsou vy génie? Kvůli kapacitě křižovatky tam 2 určitě budou pro odbočení a jestli si myslíte, že svést to na 200 metrů do jednoho pruhu k něčemu bude…
Jsou tam proto, že „vždy se to tak dělalo“, ale stačí jeden pohled na magistrálu, aby člověk viděl, že ani 6 pruhů ve městě plynulejší dopravu nezaručí.
Odbočovací pruhy nikdo nezpochybňuje. To je ale něco úplně jiného.
By možná stalo za to si přiznat, že ani přes ty stovky milionů dotací a cykloprojektů prostě Praha cyklistická masivně nebude a mělo by se spíše koukat na rekreační cyklostezky, než je mít u vyústění dálnice či mít vedle sebe cyklostezku a cyklopruh na silnici.
Demograficky vývoj jde taky proti cyklo…ty rostoucí zástupy důchodců na kola ve městě neprestoupi
Západní Evropa je většinou starší, jen tak mimochodem. A jsou elektrokola.
Je tedy fakt, že v obezitě vedeme…
Praha není cyklistická, protože infrastruktura je mizerná. Na tom není nic záhadného.
Papírově se sice proinvestovaly stamiliony, ale co z toho je?
Cyklostezka přes Vítkov odnikud nikam.
Cyklostezky kolem Vltavy končí klasickým chodníkem a není jak rozumně pokračovat.
Cyklotrasa v Hostivaři končí bez pokračování.
Cyklopruhy na Štefánikově mostě končí uprostřed mostu.
Cyklopruhy kolem Bubenské mezi jízdními pruhy jsou špatný vtip.
Pokud se podíváme na evropské příklady, tak demografie s tím nemá nic společného. Je to jen lokální neschopnost.
Nikoliv, je to geografie Prahy.
Kdy už si všichni podporovatelé cyklistiky přiznají, že většina lidí jim na ta kola s prominutím sere, jestliže je po cestě jakýkoliv mikro kopeček. A opravdu bych nechtěl sedět v kanceláři s člověkem, který jel ráno v Praze do práce na kole.
uff, byl jste třeba někdy v Basileji? Obecně, když se podíváte do GER, HOL, SUI kolik lidí tam jezdí ve městech na kolech do práce, myslíte, že vedle nich nikdo nechce sedět? Tohle mě vždycky baví, že u věci, která je o pár set km dál zcela běžná, dokážeme snést 100+1 důvod, proč to nemůže fungovat…
je to už drahně let, kdy se mnou v bance dělal kolega, který z Klecan dojížděl do Holešovic na kole. Osprchoval se, byla tam kupodivu v zázemí sprcha a oblek měl ve skříni. Je to o chuti.
Moje rodné město je na rovině a celé dětství bylo plné lidí do práce a z práce na kole. Velké vyhražené stání se stojany měla každá fabrika. Dnes jezdí všichni auty a parkoviště je šest krát větší než ten plac pro kola.
Lidé nemají zájem, ale využívání Rekol a Nextbiků neustále roste – na tom něco nesedí.
Geografie Prahy je naprosto v pohodě, zdaleka ne každý potřebuje zrovna od řeky na Hradčany nebo z Vršovic na Vinohrady.
Co většinu odrazuje, je volba mezi mizerným přerušovaným cyklopruhem na rušné silnici, nebo (nelegální) jízdou po chodníku.
Jako že v případě uzavření tunelu ty auta prostě nebudeme mít kam poslat?
A v případě uzavření silnice je teď možnost je někam poslat?
Ten tunel určitě pomůže ale už by bylo potřeba dostavět vnitřní okruh. I vnější, samozřejmě.
I když Bém byl lump a Blanka se nehorázně prodražila, aspoň se dostavěla.
Ty náplavy z Moravy a Slovenska po něm, Hudeček, Krnáčová, Hřib, měly jen plná ústa keců a skutek utek.
Hřib je kapitola sama pro sebe, ten by nejraději z celé Prahy udělal jednu velkou cyklostezku.
Po Bémovi taky došly prachy.
Co přesně se prosím za éry hřiba udělalo pro cyklisty a jak byli omezeni motoristi?
Jen aby jste si uvědomil, jaký nesmysl jste napsal.
Zklidnění dopravy tomu říkají a znamená to všude naflákat semafory, vytrčené přechody pro chodce, zrušit dvouproudovky, zelené balisety úplně všude a nakreslit spoustu cyklopruhů odnikud nikam.
A nakonec stejne zjistite, ze cyklofanatikum se tim nezavdecil. Mira zbytecne buzerace temer vsech ucastniku dopravy nebyla z jejich pohledu dostatecna k tomu, aby to oslavili. Vtipne.
Udělalo se třeba parádní dobrodružství na Modřanské, protínat při jízdě po dálničním přivaděči (kterým ta komunikace třeba pro nás z Modřan je, než se nám město uráčí postavit obchvat Komořan a napojení na Pražský okruh) cyklopruh je fakt nádhera. To jak si to tam náklaďáky a autobusy smaží jedním kolem v cyklopruhu do doby, kdy se tam cyklista vyskytne je taky paráda, když už to tam museli dát, tak měli uliční profil rozšířit a ne tam udělat takovou prasárnu.
to je normální funkce ochranného cyklopruhu, že do něj auto může vjet, když potřebuje.
Nesmysl jste napsal vy a to, co provedlo minulé vedení Prahy je celkem snadné dohledat, pokud máte krátkou paměť.
Fakt tady jednotlivá zvěrstva Hřiba a spol. nebudu vypisovat, bylo by to nadlouho.
hehe, tak to dopadne vždycky, argumentů nula a „dohledejte si sami, kdo ví, ten ví“ 🙂
Hřiba bych s Hudečkem a Krnáčovou fakt nesrovnával. Za jeho éry se sice na vnitřním okruhu nic nepostavilo, ale zase rozjel hodně slušný rozvoj tramvajové sítě a zahájil stavbu metra D.
Příprava Déčka se táhla desetiletí. Opravdu nevěřte tomu, že Hřib bouchul do stolu a druhý den šel na Pankrác poklepat kladívkem.
I ty tramvajové tratě se začaly připravovat už dříve, ano, taky za Krnáčové.
Nevím, proč si lidé myslí, že se všechno stihne za 4 roky volebního období a ještě to personifikují na osobu jednoho vůdce… Dopravu Piráti ani neměli.
Hudeček navíc byl primátorem asi rok a půl, zdědil to po chaotickém Svobodovi, kterému se dvakrát rozpadla koalice, takže v tom volebním období radní rotovali jak na orloji. Tam bych viděl příčiny jisté stagnace.
Za Krnáčové se nezačalo stavět nic, v šuplíko bylo asi 30 nových tramvajových tratí, koncepce nula, dlouhodobé projekty a priority nula. Za Scheinherra se začalo s menšími kousky a dospělo to k tomu, že se aktuálně staví tři tramvajové trati najednou, to bylo naposledy kdy?
A když Hřib může za všechno špatné v dopravě, ať už jsou to tradiční letní opravy nebo přepovídaný kolaps kolem Barranďáku, tak ptoč by nemohl být odpovědný za ten rozvoj MHD od minulého volebního období? Byl přece primátorem a radní za dopravu byl pouze jeho náměstkem.
Tři tramvajové tratě, které mají slabé využití. Pro Libuš se nic moc nezmění, pro většinu cestujících zůstane zajímavější spojení busem na Kačerov, Holyně je zatím na delší dobu spojení někam do polí a Dědina stejně neřeší letiště a okolí. To teda víc užitku udělala Podbaba a Radlická – taky to byly cancoury, ale funkční.
Nejsou peníze, protože se projí v dotování provozních nákladů MHD. Trať na Libuš stála pouhých cca 300 mega a z toho většinu pokryla evropská dotace. Jakékoli jiné nápady by město stály řádově víc.
A je tam na trať místo, protože to je u lesa. Zabírat pruhy pro auta nebo dokonce bourat domy si nemůžeme dovolit.
V šuplíku. Už jenom když jdete žádat o stavební povolení, musíte mít připravený projekt a vědět, co chcete. A jestli to tam vůbec jde.
Mimochodem, primátor zas takové pravomoce nemá. Rozhodně radní není jeho podřízený.
Tak pokud vím, tak za Hřiba se předělala dokumentace pro vnitřní okruh tak aby neznehodnocovala město a dotlačili to do územního řízení. Takže pokud nechcete přiznat Hřibovi (Scheinherrovi) stavbu metra a tramvajových tratí (a nespočtu chodníků), protože jejich příprava začala dávno, tak byste pak měli ocenit přípravu vnitřního okruhu. Hřib pro cyklodopravu neudělal téměř nic (srovnejte jak se proměnila Paříž či Londýn za COVIDu a jak Praha), ale zase se začala rozvíjet MHD.
Jako, ja jim to v Hloubetine preji, ale co udelat radeji zahloubeni V Holesovickach? Pomuze mnohem vice lidi.
Zahloubení Holešoviček by se snad mělo dělat s pokračováním MO od Blanky k mostu Y529-SDO-ČSD přes Mitas.
Tak tohle určitě zdaleka není pouze jen pro obyvatele Hloubětína.
Ano, stejne jako V Holesovickach, stejny transit. Blby priklad od vas 😇
No to je jednoduché, je to Hloubětín, tak bude zaHloubění. V Holešovičkách byste si představoval jako co, zaHolešičkování? 🙂
Hloubětín se ještě někdy před 120 lety jmenoval Hloupětín 😉
Hlavní tohoto tunelu je zlepšit průjezdnost (na Průmyslovém polookruhu), ne ulevit obyvatelům kolem. Zahloubení V Holešovičkách by určitě pro obyvatele kolem úleva byla, ale z hlediska průjezdnosti by to žádná velká změna nebyla. Navíc se to nedá postavit bez totálního kolapsu dopravy při stavbě, leda až bude hotová „Blanka 2“ (včetně Libeňské spojky).
mělce založené hloubené tunely mi připomínají Brusel…tam to docela funguje tak uvidíme jak v Práglu
WTF? Jako nevím, ale jak je to navržené, to vypadá, že spíš situaci zhorší. Pokud už teda něco takového má být, tak by situace nahoře měla být jako běžná ulice, nebo park. Ponechat stávající kapacitu ulice nahoře spíš přitáhne další auta, což bude mít negativní vliv na oblast.
Tady ale není cílem snížit zátěž (vlastně spíš naopak), ale udělat bypass těch dvou křižovatek a umožnit průjezd touto částí PP bez zastavení. Využití sjezdu na Kolbenovu/Poděbradksou bude pořád využívané, a možnosti byly buď toto, anebo dražší a na povrchu o dost víc rušivé dvě mimoúrovňové křižovatky.
Chtěl bych, aby to zklidnění bylo silnější, ano, ale nebyl bych si jistý, jestli je to opravdu reálné, protože tady narozdíl třeba od magistrály je relativně vysoký podíl nákladních vozidel.
Určitě se rozhodnu vzít to přes několik světelných křižovatek namísto toho, abych jel bez zastavení tunelem.
Od dob výstavby Královopolských tunelů zmizely kolony z Dobrovského i ze Skácelovy. A ne, projet až na druhou zelenou fakt není kolona. Čekávalo běžně na desátou zelenou – to je kolona.
Ovšem v rámci dopravní redukce můžeme lidem zakázat trolejbus č. 30, aby z Králova Pole k ZOO museli jedničkou šalinou přes Mendlák, čím se sníží zatížení jedničky šaliny a z ušetřených peněz propagovat více onu ZOO, aby vzrostla návštěvnost. A tvářit se u toho jako Franta Palacký.
Není to trochu offtopic, tahat sem nějaké celkem specifické dopravní problémy Brna?
Neměl by v těch místech být napojený severovýchodní městský okruh, který má vést tunelem a na navazovat na Blanku?
Městský okruh, jednou, možná, bude do těchto míst připojen Vysočanskou radiálou, do už založené křižovatky o kus výš k Proseku.
Nemá, Vysočanská radiála se na Kbelskou (průmyslový polookruh) napojuje pod Prosekem a ma pokračovat na vnitřní okruh k Balabence.
Myslíte ten most do vzduchu? Někde bylo, že se to nevyužije, bohužel.
Super stavba ale dobré by bylo od křižovatky až po Nádraží Hostivař zároveň zlepšit průjezdnost a odstranit všechny zbytečné bariéry kromě semaforů na Jižní spojku. Odstranit semafory a přechody jelikož je tam dost mimoúrovňových sjezdů. Semafor u ulice Objízdná je totálně nesmyslný když jde jet vedle přes most. Semafor do Teplárenské a Tiskařské to samé jelikož tam zajíždí hlavně auta z Černokostelecké Sazečskou co mohou jet právě až k jižní spojce.
Stejně tam paka nechají úsekové měření na 70 a nahoře na 50, to je marný, takhle se okruh jenom brzdí.