Obrazem: Nad Orlíkem začíná růst oblouk nového železničního mostu
Na starém mostě je omezená rychlost na 20 km/h, nový most umožní vlakům jet traťovou rychlostí 70 km/h.
Nad hladinu nádrže Orlík se začíná zvedat oblouk nového mostu, jehož stavba byla zahájena loni začátkem jara. Oblouk mostu by měl být hotový na konci roku, stejně jako krajní část mostovky. Rozpětí mostního oblouku bude 156 metrů. Stavbu v úterý navštívili členové hospodářského a dopravního výboru jihočeského zastupitelstva.
„Důležitou zprávou pro Jihočeský kraj je hlavně to, že na novém mostě budou moci jezdit modernější vlakové soupravy, a zvýší se tak komfort pro cestující,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Antonín Krák. Kraj se dohodl s Českými drahami na nasazení nových motorových vozidel od polské Pesy (ř. 847), které nahradí Regionovy (814) a starší motoráky 842. Až do dokončení nového mostu bude ale jejich provoz omezen jen na část tratě Tábor – Písek.
Konstrukce nového mostu by měla být dokončena v srpnu roku 2024, poté bude následovat přeložení trati a provoz by měl být na nový most převeden na konci listopadu 2024. Do června 2025 pak budou ještě probíhat dokončovací práce.
Nový most zkrátí jízdní doby. „Protože na starém mostě je omezená rychlost na 20 kilometrů za hodinu. Nový most umožní vlakům jet traťovou rychlostí, což je zhruba 70 kilometrů za hodinu. Cesta mezi Táborem a Pískem se tak po modernizaci zkrátí o šest minut,“ jednatel dopravního organizátora Jikord Jiří Kafka.
Kontrakt na stavbu nového mostu získal začátkem června 2021 Metrostav s cenou 544 milionů.