Obrazem: Nad Orlíkem začíná růst oblouk nového železničního mostu
Stavba železničního mostu přes Orlík (květen 2023). Autor: Hana Brožková / Jihočeský kraj
Na starém mostě je omezená rychlost na 20 km/h, nový most umožní vlakům jet traťovou rychlostí 70 km/h.
Výborná práce. 500 let starý most co sloužil desítky let a jezdilo se myslím dříve 65 a nový se bude jezdit 70 ? Fakt 70 ? …tomu se říká železnice 21 století.
Vyhozený prachy
Dotaz. A jak to tam bude s náklady? Jestli jen pro manipuláky nebo i něco těžšího ( dřevo ) ?
To by tam muselo nákladního jezdit. Když jsem byl naposledy ve Vlastci, těsně před modernizací, výpravčí mi říkal, že tam nákladní vlak nejel už hodně dlouho.
Hodně bych se divil, kdyby se to otočilo k lepšímu, ale rád se budu mýlit.
Jenže nákladní vlaky skrz nejezdí právě kvůli neúnosnosti mostu.
Jestli se to otočí se uvidí, podle mě si nějakou dobu (cca 10 let) budeme muset počkat, než se něco rozhejbě.
kde by se tam vzaly náklady? ani dráty tam nevedou…
A to tam musí být dráty 😉?
..
no nemusi 🙂 ale i tak je tam prd. neco mozna z milevska (nenapada me co) a pak je v zahori silo s vleckou.
rafinerie, doly, chemicky, ocelarny, pristavy, automobilky… tam nejsou. 🙂
Pokud tam bude poptávka po nákladní dopravě, mohla by být i elektrizace. Jde o jednu z tratí, kde SŽ budoucí elektrizaci zvažuje.
Tak když tam je starý most, tak tam dráty nemají smysl, protože ten most neunese žádný elektrický vlak. On třeba neunese ani Žraloka.
nový most je dle mého názoru vizuálně povedený, jen škoda že celkový pohled hyzdí ta stará konstrukce…..už aby ji nechali rozřezat a odvézt
Bohužel tam má zůstat.
A dopadne jako ivančický viadukt.
Tak zase jsme o krok dál, nez oni… Traťovka 70 km/h na novostavbě v 21. století, to je mimořádný sukces, stejně jako tech šest minut…
Doufám, že to stojí aspoň 2 miliardy a pak po tom bude jezdit tak 4-5 párů vlaků denně!
Za ty peníze, který jsou porovnatelný vyššími odvody OSVČ či zrušením slevy na manželku to stojí!
Hele, ty jeden natvrdlej sukcesi, také ten most mohli postavit o pár kilometrů vedle, postavit k němu nové traťové úseky na 160 km/h. Bylo by to celé tak o deset miliard dražší, ale bylo by to zcela k ničemu a hlavně by na to nikdo nedal. Tady limitem není most, ale návazné traťové úseky v celé trase Písek – Tábor, kde se těžko někdy pojede více než 100 km/h.
no aspoň tu 100 mohli zkusit nějak vytáhnout, lehce to přetrasovat, knížepán by určitě pár metrů pozemků prodal 😉
Tak ten byl dobrej
Jasně, jsem natvrdlej, to nepopírám, a právě proto nechápu, proč se konzervuje traťovka z dob císařpána. Ten most je tu na sto let a fakt jsi spokojený s tím, že i za sto let tady budou jezdit vlaky 70? Jak píše Libor, aspoň 100 tady tomu slušelo a s trochou snahy by to šlo, jasn že ne hned, ale šlo. Tyhle vedlejší tratě shnily v minulém století a my si ten skanzen pečlivě udržujeme i v novostavbách 🙁
Jseš natvrdlej a to mírně řečeno velmi. Ta stovka by byla možná jen v některých úsecích východně od mostu, zhruba od Jetětic k Líšnici, přes Milevsko rozhodně ne a pak od Božejovic k Táboru a zdaleka ne všude. Na západ od mostu k Písku nikde. Ale proč jsi nepovysypal svůj zlaťáky naditý měšec, když se rozhodovalo, co s mostem udělat?!? Most s přeložkou trati mohl vzniknout třeba takto: https://en.mapy.cz/s/doronucedo
Takto: jestli to dokážete postavit na vyšší rychlost se stejnými náklady, tak směle do toho. Jestli uvažujete o trochu rychlejší most za dvojnásobek, tak si kurňa uvědomte že tam ve vzduchu ještě visí ta třetí možnost – nestavět NIC protože na těch pár vlaků je snad i levnější koupit vrtulník…
taky mi prijde, ze je to na dekovani a soupani nohama, ze ty prachy do teto trati nekdo dal…
ambice zrychlovat tuhle lokalku opravdu neexistuje.
prestavet byste to musel cele, pak byste netrefil ani ty vesnice, ktere to nahodou trefuje.
objemy cestujicich v tomhle radialnim smeru vam nikdy zasadni prestavbu nedovoli.
No a to je právě ten problém, že ambice zrychlovat neexistuje. Akorát že železnice kolébající se od vesnice k vesnici je mrtvá a tahe ne-ambice zrychlovat ji (a ještě nadšeně tleskáme, že nám někdo přispěl na modré zábradlí) ji jen dál pohřbívá. Moderní železnice je (i v regionální dopravě) páteřní systém, který nemá vymetat kdejakou řiť. Lidi se k ní ten kousek dopraví (elektro) autem, ale pak to musí stát za to. Stavět most pro příští století na 70 je úplná kravina, celé to jen konzervuje dopravní nesmysl. Měla tam být zásadně narovaná přetrasovaná trať jako základ proměny celé té… Číst vice »
Zvýšení rychlosti o 250% 🙂 Na celé trati (kromě kousku u Tábora) je 65-70km/h.
Samozřejmě, kousek za mostem je zastávka v dědině, a následuje „nádherná“ vracečka 180 stupnů s R nějakých 250m. To sou fakt fantasmagorie se stovkou na mostě která by tím pádem byla nejrychlejším úsekem široko daleko 🙂 A to už nemluvím o tom že kdyby nááááhodou někdy v budoucnu došlo k napřímení a pronikavému zrychlení trati okolo, pořád ještě by ten most šel lehce „vytunit“ aspoň na 80kmh a nepředstavoval žádný propastný propad rychlosti… Někdy se pravda může šetřit zbytečně, ale rozhodně se taky dá vyhazovat prachy za něco co s největší pravděpodobností nebudu nikdy potřebovat… teda nikdy, jestli se to… Číst vice »
Cesta se zkrátí o 6 minut? To asi nebude jen tím, že se pár set metrů pojede 70km/h místo 20. Takže by nebylo od věci to trochu objasnit. Moc neočekávám, že 847 by měly o tolik lepší dynamiku než 842.
Já myslím, že dynamika bude o hodně lepší. PESA uvádí výkon 390 kW – 1200 kW, IIIB tzn. že na jednotku bude cca 400kW. U 842 je na wiki napsáno 2×240 .Na wiki PL u Pesy jsem ještě našel (asi ta původní varianta), že jednovůz má 1x560kW a dvouvozová (což je Shark) tak 2×390. To je o víc jak motor navíc 🙂
Jinak ten most dá tak 1-2 minuty v závislosti jak brzo musel vlak zpomalovat.
Oprava: tzn. že na jednotku bude cca 400kW -> tzn. že na vůz bude cca 400kW
No ale pokud tam ty 842 jezdí sólo, tak poměr výkon / hmotnost je možná dokonce o trošičku lepší než u žraloka!
Ale pokud ty jízdní doby mají spočítané na jednomotorovou regionovu (případně 842 s vlečeným vozem) a teď to přepočítají na žraloka, tak už to vyjít může.
Ale to jsou naše spekulace – jak už jsem napsal, vysvětlení by nebylo od věci, jen tím mostem to není.
To je právě ta věc, Regioshark na ten most nemůže, je moc těžký.
Ano, na ten současný nemůže, proto tam musí jezdit 814 a 842. Na nový bude moci.
Bude později k dispozici časosběrné video stavby mostu?
to jako strejci nemeli co delat, tak si udelali vejlet k vltave?
realny vyznam toho mostu pro jihoceskou ekonomiku se limitne blizi nule, natoz aby to byla agenda pro hospodarsky vybor…
Čistě teoreticky je to odklonová trasa pro Most inteligence a pod Vyšehradem. Ten starý by se nejspíš pod nákladní vlakem zřítil.
odklonova trasa jakoze na plzen, jo? 🙂
Jakože z Plzně na druhý břeh Vltavy. Jestli na tom mostě pod Vyšehradem vyroste červený terč…
Tak jasně, akorát je to „trošičku“ zajížďka a kapacita pomalé jednokolejné trati je malá… to už by se spíš vyplatila NAD než to objíždět tadyma.
NAD pro nákladní vlak? To spíš NKD, ne?
to je krasny, ze umite cist mapu v jizdnim radu, ale pro relaci praha-plzen je tohle odklonova trasa leda pro nejake pretahy nebo vyrovnavky…
Doporucuji se podivat na mapu.
Ten most je v jiznich cechach (1) a nahrazuje opravdu hostoricky most, kter je jedinou zeleznicni spojnici leveho a praveho brehu vltavy na jih od prahy (vrane nepocitam).
Toliko k tomu, proc si navsteva z kraje udelala vylet.
ale kraj ten most ani neplati (pak bych zajem chapal) a prinese jim jen odstraneni pomale jizdy (takovych je…).
ze je to jedina spojnice (bez dratu, jednokolejka, krapet do kopcu) nikoho asi zasadne netankuje…
Kdyby se to neudělalo, tak by časem nebyl žádný most.
ja nerozporuju stavbu mostu, ale tuhle exkurzi. 🙂
Přečtěte si ten článek pořádně. Nejen odstranění pomalé jízdy, ale i možnost poslat na něj „normální“ vlaky – zřejmě dnes má výrazně omezený nápravový tlak, takže na něj máloco smí.
Podle platných TTP:
Mostní konstrukce v km 41,791 (úsek trati od km 41,670
do km 41,960) je přechodná pouze pro vlaky délky max.
30 m. Pro osobní dopravu je přechodná motorová jednotka TRIO (řady 814.2+014+814.2) nebo souprava
REGIONOVA (řady 814.0+914) s jedním motorovým vozem řady 810. Pro osobní a nákladní dopravu jsou
přechodná pouze jednoduše hnací vozidla řady 749 nebo
754 s jedním čtyřnápravovým vozem s hmotností na
nápravu max. 18 t a délky max. 16,5 m.
S tímhle mostem klidně můžou uvažovat nad drátama, protože už unese i těžké vlaky.
a co je vam do toho, jestli prijela navsteva z kraje? ted kvuli tomu neusnete?
třeba hospodářský výbor pokukoval po starém mostě, jak ho hospodářský využít 😀 😀
leda tak. 🙂
Doufám, že někdo natočí o této stavbě podobný time lapse jako je tento https://www.youtube.com/watch?v=fu4_gY5TFOY
Zpočátku tam není „na co koukat“, tak jsem koukal, jak kolísá hladina v nádrži dole… 🙂