Na trať Straškov-Zlonice se vrací vlaky, čtvrt roku tu bude jezdit Cyklohráček

Cyklohráček. Pramen: České dráhyCyklohráček. Pramen: České dráhy

Pravidelné vlaky po trati naposledy jezdily v roce 2021.

Trať Zlonice-Straškov na hranici Středočeského a Ústeckého kraje ožije pravidelným provozem. Ten zde skončil v říjnu 2021. Od tohoto víkendu tu na čtvrt roku začne pravidelně jezdit Cyklohráček, který posílá výluka tratě Hostivice-Podlešín na náhradní trasu. Železniční fandové tak budou mít po dlouhé době opět možnost projet tuto podřipskou lokálku pravidelným spojem uvedeným v jízdním řádu.

Železniční trať Straškov-Zlonice patřila mezi první, kde Středočeský kraj pod vedením radního pro veřejnou dopravu Petra Boreckého zastavil pravidelnou dopravu kvůli nízkým počtům cestujících. K omezení provozu tu docházelo postupně. Nejdříve skončily vlaky v pracovní den, aby dostalo šanci několik víkendových sezonních spojů, které však po jedné jediné turistické sezoně dojezdily také.

Cyklohráček je speciálně upravená vlaková souprava pro rodiny s dětmi a cyklisty, která jezdí v turistické sezoně z Prahy do Slaného kolem hradu Okoř. Letos je v provozu už desátou sezonu. Cestou do Slaného využívá trať Hostivice-Podlešín, kde právě teď začala tříměsíční výluka, při níž opravuje Správa železnic především dva železniční mosty. Jeden v Zákolanech a jeden u obce Lichoceves.

Jde o trať, která slouží hlavně nákladním vlakům, ať už jde o dopravu leteckého paliva na letiště Václava Havla (do stanice Středokluky) nebo nákladní vlaky s osobními automobily do Jenče. I to je důvod, proč do celkové rekonstrukce trati Správa železnic i v minulých letech významně investovala. Teď navíc potvrdila, že úsek této tratě z Jenče do Středokluk čeká právě kvůli nákladní dopravě také elektrifikace.

Z Cyklohráčku na historický motorák KŽC

Cyklohráček pojede po výlukové trase od 15.4. do 16.7. Cyklohráček bude odjíždět z hlavního nádraží v Praze v 8:50 a do Slaného pojede přes Kralupy nad Vltavou, Vraňany, Straškov a Zlonice. Večer se pak bude vracet stejnou cestou zpět.

„Nejblíž Řípu bude vlak zastavovat ve Ctiněvsi. Můžete také zamířit až do Zlonic, kde bude každou sobotu, neděli a svátky otevřeno zdejší železniční muzeum, které se nachází zhruba kilometr od nádraží. Kolem Řípu pojede vždycky ranní jízda do Slaného a odpolední jízda do Prahy, tedy v ideálních časech pro celodenní výlet buďto s návratem zpět na Cyklohráček nebo s možností dojít z Řípu na často jezdící vlak v Roudnici,“ říká mluvčí ROPID Filip Drápal.

Ve stanici Straškov bude možné přestoupit na historickou vlakovou linku Ústeckého kraje s označením T5, kterou  provozuje s retro motorovými vlaky KŽC Doprava, a pokračovat s ní do Budyně nad Ohří a Libochovic. Večer pak bude přestup z vlaku KŽC na Cyklohráček fungovat opačným směrem.

Tratě kolem Straškova také využívají vlaky společnosti RailTransport-Stift. Právě Straškov bude výchozí stanicí těchto vlaků do německých zábavních parků i v letošním roce. Více si o provozu těchto spojů v okolí Straškova můžete poslechnout v podcastu Cesty Zdopravy.cz.

Tagy Cyklohráček PID Pražská integrovaná doprava Středočeský kraj Zlonice - Straškov
28 komentářů