Podcast: Absence zabezpečení, které hlídá strojvedoucího, je velký problém české železnice, říká Radan Stift

Zájezdový vlak do Legolandu. Foto: Pavel VaníčekZájezdový vlak do Legolandu. Foto: Pavel Vaníček

Inspirací Radana Stifta pro vlaky z Česka do Legolandu byl Orient expres a jihoafrický úzkorozchodný vlak Pride of Africa.

Přinášíme nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz, jehož hostem je Radan Stift. Je strojvedoucím, který běžně jezdí v Česku i Německu, jednatelem společnosti RailTransport-Stift a také autorem myšlenky speciálních výletních vlaků do Legolandu.

České předpisy jsou podle něj psané kostrbatěji než například v Německu a za největší problém české železnice, ve srovnání se západními zeměmi, považuje velké množství úseků, kde práci strojvedoucího nehlídá žádné zabezpečení, říká v podcastu.

Na letošní rok zásadně rozšířil nabídku zážitkových vlaků do německých zábavních parků. Ty budou jezdit častěji než loni a také do nových destinací – třeba do německého Europa-Parku, který je druhým největším zábavním parkem v Evropě.

Loni svezl svými zážitkovými vlaky přes 1200 cestujících. „Byl to pocit štěstí. Že to opravdu vyjelo, že jedeme, protože den před tím jsem ještě řešil problémy s německou stranou. Můj sen se tím splnil. Vlak ještě nevypadal, jak měl, třeba vozy nejsou všechny natřeny a lokomotiva je zatím k dispozici jen jedna, ale byl jsem překvapený, jak rychle se prodaly jízdenky,“ vzpomíná Radan Stfit v podcastu na úplně první jízdu do Legolandu s vlakem plným rodičů a dětí.

Jeho podnikání tvrdě zasáhl covid, během nějž přišel o zakázky v nákladní dopravě. Omezení spojená s pandemií odložila také start vlaků do Legolandu. I přes finanční problémy se snaží udržet firmu nad vodou a je připraven prodat i historickou německou lokomotivu V218, kterou si pořídil s myšlenkou vozby zájezdových historických vlaků.

S kolegou Petrem Šimralem stál za firmou Railtransport, s níž chtěli pod značkou RT Express rozjet první soukromé vlaky mezi Prahou a Ostravou. Nezískali však trasy na hlavní nádraží v Praze ani do Holešovic a nevyšel ani pronájem lokomotiv, které měli pro tyto vlaky nasmlouvané. Nakonec tak RT Express nevyjel a vstup prvního soukromého dopravce na trasu Praha – Ostrava musel počkat až na příchod Radima Jančury. I tyto detaily probíráme v podcastu, který si můžete právě teď pustit.

Radan Stift byl také jako strojvedoucí v zácviku na motorovém voze Railway Capital, který vjel do úseku namazaného olejem ve stoupání tratě na Moldavu v Krušných horách.

Poslechněte si celý rozhovor v podcastu. Můžete si ho přehrát přímo zde na stránce, případně ho můžete odebírat na Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts či Podcast addict.

Vybraná témata podle času

8. minuta: Jak často jezdí Radan Stift se svými vlaky až domů do Straškova
11. minuta: Jak vznikla myšlenka vozit rodiny s dětmi vlakem do Legolandu
17. minuta: Jak bude vypadat letošní program letního Jesenického čundr epxressu
22.minuta: Jak udržuje Radan Stift svoji lokomotivu a kde shání náhradní díly
25. minuta: Proč způsobil covid železničnímu podnikání Radana Stifta vážné finanční problémy
30. minuta: Jak se jako mladý dostal do Německa, jaké byly jeho začátky jako strojvedoucího v Německu a jak vnímá rozdílnost drážních předpisů
39. minuta: Jak vzpomíná na rozjezd osobních vlaků Railtransport v okolí Žitavy a proč se vlaky RT Expressu mezi Prahou a Ostravou nikdy nerozjely

Tagy Doporučeno Radan Stift RailTransport - Stift vlak do Legolandu
39 komentářů