Plány SŽ s NemaŠe: Letos žádost o stavební povolení a tendr, příští rok zahájení stavby

Úsek IV. koridoru Nemanice - Ševětín, vizualizace. Pramen: Správa železnicÚsek IV. koridoru Nemanice - Ševětín, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Harmonogram pro výstavbu sedmnáctikilometrového úseku IV. koridoru se dvěma tunely počítá s dobou výstavby sedmi let.

Správa železnic (SŽ) hodlá ještě letos podat žádost o stavební povolení k 17 kilometrů dlouhému úseku IV. koridoru Nemanice – Ševětín, kterým se severně od Českých Budějovic završí budování tohoto koridoru. Zároveň chce SŽ letos vypsat tendr na zhotovitele stavby, jejíž hodnota se aktuálně odhaduje na 25 miliard korun.

„Realizace by měla odstartovat v průběhu roku 2024. Vše se bude odvíjet od průběhu správního řízení a tendru na zhotovitele. Samotný harmonogram pak počítá s dobou výstavby sedm let,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová. SŽ přitom ještě prověřuje možnosti, jak stavbu zlevnit, například „změnou technologie ražby tunelu a některých technických řešení“. Výsledky by měly být známy v polovině roku.

Naopak už skončilo prověřování možnosti využití soukromého investora v rámci projektu PPP. Studie proveditelnosti je hotová, nyní prochází připomínkovým řízením. Výsledek ministr dopravy Martin Kupka na dotaz deníku Zdopravy.cz nesdělil, nicméně Správa železnic mluví o vypsání klasického tendru na zhotovitele. V případě projektu PPP by musela hledat koncesionáře, který si zhotovitele vybere sám.

„Pokud bude zajištěno financování, chceme ještě letos vypsat tendr pro výběr zhotovitele stavby. Tato varianta by byla samozřejmě financována mimo PPP,“ dodala Friebová na doplňující dotaz deníku Zdopravy.cz.

Úsek bude ze stavebního hlediska patřit k těm nejnáročnějším. Jeho součástí budou i dva tunely: Chotýčanský o délce 4 775 metrů a Hosínský o délce 3 120 metrů. Napřímení tratě a vynechání objížďky přes Hlubokou nad Vltavou by mělo vlakům na IV. koridoru ušetřit devět minut.

Tagy IV. koridor Nemanice - Ševětín NemaŠe Správa železnic
151 komentářů