Nová firma Metrostavu vyhrála zatím největší zakázku, postaví D35 z Janova do Opatovce
Stát oproti odhadované ceně ušetří téměř miliardu korun.
Loni založená společnost MI Roads, kterou Metrostav obešel trest v podobě zákazu účasti ve veřejných soutěžích, míří k zatím největší zakázce.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ji společně ve sdružení s Doprastavem vyhlásilo vítězem soutěže na stavbu dálnice D35 mezi Janovem a Opatovcem. Podepsat smlouvu s ní může až po uplynutí zákonných lhůt pro podání námitek. Na Twitteru o tom informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Stát na stavbě 11,75 kilometru dlouhého úseku výrazně ušetří. Odhadovaná cena byla 3,454 miliardy korun. Vítězné sdružení nabídlo 2,54 miliardy korun, což je 73 % předpokládané ceny. Tři ze čtyř nabídek se dostaly pod hranici tří miliard korun, nejdražší je za 3,067 miliardy korun. K zahájení stavby má dojít na přelomu dubna a května.
Jde o dálniční úsek, na který zatím nenaváže jiná hotová či rozestavěná část D35. Stavba bude napojena na stávající silnici I/35 a v budoucnu na ni naváží úseky dálnice D35 Litomyšl – Janov a Opatovec – Staré Město. Součástí stavby je mimoúrovňová křižovatka Opatovec, v rámci níž bude dálnice napojena rovněž na silnici I/43 včetně rozestavěného východního obchvatu Svitav.
První etapa D35 v úseku Janov – Opatovec už začala. Jde o vybudování železničního mostu na koridorové trati Brno – Česká Třebová v kilometru 233. Zakázku za 154 milionů korun získal Strabag Rail. Správa železnic a ŘSD koordinovaly tuto stavbu na dobu, kdy je na trati výrazně omezen provoz kvůli modernizaci úseku z Blanska do Brna a dálkové vlaky přetrasovány na trať přes Havlíčkův Brod.
Trasa dálnice kopíruje trasu současné silnice I/35. Vznikne na ní sedm mostů, největším z nich je most přes silnici I/35 a Mikulečský potok o délce 439 metrů. Hotovo má být v roce 2026.
Už předloni ŘSD zadalo sdružení firem Eurovia CS a Archaia zakázku na záchranný archeologický výzkum za 87 milionů korun.