Nová firma Metrostavu vyhrála zatím největší zakázku, postaví D35 z Janova do Opatovce
Vizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD
Stát oproti odhadované ceně ušetří téměř miliardu korun.
Stát oproti odhadované ceně ušetří téměř miliardu korun.
Do dvou let bude cela D35 z Ulibic do Lipnika bud v provozu nebo ve stavbe. To se mi libi.
Skutečně celá? I úsek Staré Město – Mohelnice?
Zacatek stavby 2025. Nebo?
spíš 2026. Snad by se ale jako první část měl začít stavět západní obchvat Mohelnice a MUK s napojením na novu I/44 kolem Libivé na Šumperk
U nás taky staví Metrostav most. Měl být hotový v listopadu máme duben a pořád dělají. Samozřejmě se do ceny nevešli. Jako to bude i tady v tom případě a nakonec budou dražší než ty co nabídli nejvyšší cenu. Ještě jedna perlička o neděli je zákaz něco dělat tady dělají denně po- ne od 6-22 hod fakt hrozný.
Kde?
Typuji… https://www.blansko.cz/clanky/2023/03/premosteni-na-stare-blansko-delnici-dokoncuji-lavku-pro-pesi-prace-finisuji-i-v-okoli-mostu#obsah
díky, já si nějak naivně myslel, že to je už otevřené.
Tipuji (pardon, ale to nešlo)
To je skvělá zpráva. Snad se diskuze nezvrhne zase v hořekování nad tím, že Metrostav našel skulinku v zákoně, hlavně ať se buduje.
Oni snad letos těch 200 km dálnic budou stavět. Tomu se skoro nechce věřit…
Docela by mě zajímalo kolik budou stát VRT tratě , když tady je 12 km dálnice za 2.5 miliardy….. Přijde mi to strašně levný…
protoze se „vraci“ na trh firma, ktera potrebuje reference.
tu cenu taky umoznuje teren a pocet umelych objektu. jestli to spravne ctu z mapy, tak je tam par mostu a jedna vetsi krizovatka.
Jako zajímalo by mě, jak moc kvůli referencím jde Metrostav dolů. Sice je to velká společnost, ale není to poprvé, co takhle postupují a v současné době zdražujících materiálů apod. je asi celkem riskantní jít s marží na minimum.
Do ztráty je to nehodí. Vybrečí si potřebnou částku na vícepracech. Nebylo by to poprvé.
V porovnání si jinými úseky dálnic třeba na D55 je cena podobná. Na železnici jsou ale ceny obrovské, takže podle silnic se VRT porovnávat nedá.
Ano, železniční trh je prostě specifický. Dodnes pamatuju tu fakturu na běžnou zásuvku na internet za 800 Kč bez DPH.
AŽD už dělá i zásuvky?!? Kde se ten pokrok zastaví…🤔
A to jsem prosím ani nejmenoval. Tehdy ten kus plastu stál na Alze 50-60 korun. S daní. Pro maloobchod.
Zboznuju samostatne dalnicni useky, ktere nahrazuji useky, ktere vedou volnou krajinou.
PS: nepiste mi, ze je tam hodne nehod, jde o prehledny usek
Jenomže tady dálniční úsek navazuje na již postavenou část dálnice. Současná silnice č. 35 je hrozně přetížená a vede obcemi. To dálnice řeší. Jedná se o dálnici, která povede do Olomouce a bude severní alternativou D1.
Litomysl a Vysoke Myto je obtezovano vice, nez neexistujici obce v tomto useku.
Nekritizuji stavbu D35, ale to, ze !historickou nepripravou! jsme se dostali do stavu, ze nejmene dulezity usek D35 je staven drive, nez ostatni dulezitejsi useky.
A po tomto useku bezne jezdim.
Ty si asi posledních 80 let spal, lol
to maji kvuli vam cekat, nez se dostavi ostatni useky?
behem jednoho roku tam spolu s timto usekem dostavi dalsi asi tri navazujici useky…
Pisu snad o spomaleni? Co tak ostatni pripravu zrychlit? Nebo vse netlacit na silu jak u Litomysle a tim nabrat spozdeni.
Coze?
Za Litomyšl může spíš nenažranost okolních starostů ve stylu kdo chce víc, nemá nic.
Bohužel nepostaví. Navazující úseky se Dudou stavět až později.
Však Mýto by mělo začít za pár měsíců. VR už běží, termín je aktuálně za necelých 14 dní. No a Litomyšl, to snad netřeba připomínat. Tak dlouho se dohadovali kudy az jsou v přípravě poslední.
Vždycky mě dostane, když kritik pomalé přípravy požaduje přípravu pozastavit, dokud nebude hotového něco jiného.
Jake je pouceni z pripravy D35? Nebo se budeme tvarit, ze vse je v poradku (protoze kritika pripravy je nepripustna?) a chyby budeme u dalsich staveb opakovat?
Pláčete dobře, ale na špatném hrobě. Kritizujte startosty obcí kteří blokovali přípravu D35 kolem Litomyšle. Teď jsou poslední!
Obdobně je možné kritizovat Kokory a Rokytnici ve věci výstavby D55 mezi Olomoucí a Přerovem. Oba úseky se mohly stavět současně, ale néééé…
Přesně tak,…. Litomyšl, Vysoké Mýto přes den se skoro nedá projet, tam se mělo stavět jako první,… Dálnice volnou krajinou má čas, tam zatím postačí stará silnice,…. Ale to by se muselo na ŘSD a MD myslel hlavou,….
tak zrovna v Litomyšli se dlouho bojovalo o trasu a o sjezd, ale v nejbližších týdnech bude zahájeno sloučené stavební a územní řízení, snad to půjde hladce a ke konci roku bude vypsané výběrové řízení na zhotovitele a 2024 zahájena stavba…. Obchvat Vysokého Mýta už se také soutěží nějakou dobu a měl by být snad v létě zahájen… Takže tady rozhodně nejde o případ že by se stavělo a nikde okolo nic, stavět se bude vše najednou,, jen něco bude hotové o rok dřív, takže fakt by nemělo význam tuto stavbu uměle zdržovat třeba o rok
Tak proč se místním tak těžko vysvětlovalo, že dálnice jim uleví? Tam probíhalo klasické NIBMY( né na mém dvorku), teď se obyvatelé rozčilují, že se u nich bude stavět jako poslední, to je na plalici do hlavy, ale jejich!
Místní si to ale sami vyvzdorovali, a tak se příprava u nich zdržela déle než jinde. Takže holt 3/4 roku.
Vy jste vůbec nepochopil obsah příspěvků na který reagujete,….
Sousední navazující úseky jsou pouhé 1 či 2 roky v závěsu. A obchvat Svitav (I/43) má být dokončen letos v prosinci, takže by se i hodilo, pokud by byl zároveň už hotový i most přes D35. Takže není na co čekat!
Možná vám napoví tato mapa: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/01/FkmbnT_WQBEACHO.jpg
Není lepší sdílet mapu aktualizovanou k 03/2023? 😉 https://kraje.rsd.cz/pardubicky/wp-content/uploads/sites/11/2023/03/D35-tah_03_2023.jpg
vyřídit potřebnou administrativu komplikují lidé a proto je vždycky nejkomplikovanější stavět něco tam, kde právě lidi bydlí i když je to pro ně zrovna v těchto místech nejpřínosnější.
Jsme národ věčných rejpalů a stěžovatelů, takže dálniční obchvaty měst se většinou u nás staví jako poslední úseky. Mrkněte na např. východní obchvat Olomouce – všechno bude hotový a dálnice bude končit ve městě na semaforech. Podobně Litomyšl atd. Proč? protože lidi….
Jen tak dal, konecne D35 ma zcela zretelnou prioritu a do 2030 bude verim hotova az do Mohelnice. CImz se ale zasadne snizi konkurenceschopnost 1. koridoru. Kde je nas mistr SZ manekyn a Usti-Chocen zbastlene v puvodni stope…… Zeleznice zacina dostavat pekne na nafrak i v tech poslednich smysluplnych smerech.
pouze spojnice Pardubice centrum – Česká Třebová bude určitě rychlejší vlakem, Pardubice -Olomouc po dokončení cele trasy asi cca nastejno
…..a pocitate to nadrazi nadrazi a nebo dvere- dvere..zrovna v Pardubicich je nadrazi mimo centrum, v Ceske Trebove mate nejvetsi sidliste 3/4 hodiny pesky na nadrazi….
Tohle je takové ošemetné. Vlaky mezi Prahou a Brnem jsou také dost plné i když cestovní doba z centra do centra je přes 3 hodiny. Poptávka po cestování na 1. koridoru zůstane silná, protože i tak to bude celkem konkurenceschopné. Nicméně tím samozřejmě neříkám, že celá situace není smutná a že nemáte s tím povzdechem pravdu… nezbývá než doufat, že do roku 2040 už to díky VRT bude opravdu vypadat jinak.
Plne vlaku mezi Prahou a Brnem-to muze byt dosti zavadejici spise by me zajimalo kolik cestujich odbavi vlak v teto trase a kolik nakladu a cestujicich dalnice. Pak zjisitite ze i s ty plne vlaky jsou mozna promile toho, co jede po te dalnici.
úvažováno pouze pro lidi z Český Třebový pracující v centru Pardubic, samozřejmě jet někam, dál sockou nebo jít pěšky je jíné počítání
Když se zasním, tak si představuji, jak vyjede Railjet, ComfortJet nebo Pendolino z Prahy po VRT Polabí 230 km/h, následně do Kolína 200 km/h, do Pardubic 160 km/h a z Pardubic až do ČT 200 km/h.
Mohla to být velice blízká budoucnost, ale, bohužel, máme pana Svobodu a ten nám řekl: NE!
to je super, a kde to rekl?
Stačí se koukat kolem sebe. Zatímco kolem roku 2030 bude nejspíš základní dálniční síť z velké části hotová, tak se ze železnice v ČR stává pěkný skanzen.
Nicméně jsem rád alespoň za ty dálnice, jinak by ta deprese z vývoje infrastruktury byla neskonalá.
haha, moc chci videt tu d3 🙂
Abychom se ještě nedivili a na jih Čech zavedla D3 Správa železnic… na trati přes Písek.
Tak nejak bych si taky predstavoval ceskou zeleznici jako realisticky dosazitelny cil a pouzitelny stav. Nejskym vrt v cr odmitam verit, nejsme schopni postavit 30 let trat do Kladna, 10 let uz bastlime Pce-HK kde je naprosta rovina…..
Ale my všichni nebydlíme na zastávkách VRT. Takže za hodinu z Ph do ČT – super Třeba do Svitav připojem co jede za hodinu a půl + cest a 20 minu, takže 3 hodiny .
Primárně zastávka Kolín nemá na VRT co dělat. Vždycky jsem při jízdě vlakem z Budapešti nevycházel z úžasu, proč EC z Budapešti, jehož některé spoje pokračují dále až do Německa, staví v řiti jménam Kolín. Pokud bude vlak stavět v každý řiti, tak je de facto jedno, jestli pojede 120, 160,200, 230, nebo i 320 km/h.
Moc větších uzlů než Kolín v Česku není, ta spádová oblast, odkud jede člověk na nádraží do Kolína, bude několik stovek tisíc obyvatel. VRT by tam asi stavět neměla, ale v tuto chvíli to dává pro spousty EC smysl. Kromě toho je to i docela velké město.
To, že bude připojen Kolín k VRT konvenční tratí s rychlostí 200 km/h se přeci nerovná “Kolín na VRT”. Stačí se podívat na mapu budoucích VRT a musí to být všem hned jasné.
Z Brna do Prahy je to taky rychlejší po D1 a přesto tam Jančura vyzobává rozinky ke vzteku pravověrných, kteří se zaklánají potřebou omezit vlaky na koridoru, protože jich tam jezdí příliš moc.
Jediné řešení je urychlené vybudování VRT. Pak doprava po dálnici D1 bude proti tomu šnečí. Zároveň se odlehčí ostatní tratím. Ale už včera bylo pozdě. Sorrry jako.
A kde píšu, že jsem proti VRT, když proti ní nejsem?
Až se postaví VRT, to bude. Ono jet po D1 celou dobu 230 km/hod, snad ani nejde. Kdo se směje naposled…
…..a to bude v tomto stoleti a nebo az v tom pristim? Problem je ze horizonty vystavby vrt jiz jsou za hranici meho pozemskeho byti…a to jd me lehce ores 40…kazdych cca 5 let se vystavba o 5-10 let posune….
Není se čemu divit. S předchozí generací asfaltovačů a silničních fanatiků. Cosi jsem slyšel, že nyní se trend začíná obracet a EU bude do železnice pumpovat více peněz. Byl případ i kdesi v EU, kde zamítli povolit novou dálnici ve prospěch železnice. Chtělo by to aby se VRT naprojektovala, nechala se vypsat dotace a zaplatit větší část z evropských peněz. Ale zodpovědní a SŽ by tuto příležitost nesměli prochrápat.
A strojvedoucí, který je zároveň držitelen ř.p. sk. B je taky fanatik?
Využití je pro obojí, vozit mléko z kravína vlakem, to je přece kravina.
230 by asi taky šlo, Praha Ostrava mám pod 2 Hodiny několikrát, průměrná rychlost přes 180km/h, reálně nejrychleji to jde asi za 1:30, nicméně to mě. Tehdy zpomalil Nadměrny náklad a už to nešlo dohnat
Zkus příště jet průměrnou rychlostí 190 km/h. Budeš ještě větší king. A všichni tě tady budeme obdivovat.
VRT ale nemá smysl, pokud bude stavět v dírách jako Kolín, Česká Třebová. Má být Praha – Brno ve stopě D1 s jedinou zastávkou Jihlava co by krajské město na cestě. Pokud má kopírovat stávající trať, pak má stavět pouze v Pardubicích, taky krajském městě. Pokud se neoprostíme od středověkého pojetí dráhy s tzv. přestupními uzly in the middle of nowhere, je výstavba VRT vcelku zbytečnou investicí, která nic nepřežene.
Proč řešíte VRT? Je vám snad 20? 😀
To je taky fakt… Ale možná bych se rád dočkal aspoň čtyř kolejí mezi Prahou a Pardubicema, aby Pendolino, Regiojet a spol. nemuseli čekat na sloty mezi motoráky z největšího železničního uzlu v Galaxii – Kolína. Prostě situace, jako je běžná ve vyspělých zemích, kde vede v jednom koridoru trať pro příměstskou dopravu a v druhém pro dálkovou.
První úsek VRT aktuálně od r, 2026 na Ostravu. Holt snad už slibotechny na SŽ nejsou a skeptici nebudou mít důvod kritizovat.
A? To jako nemá nárok to řešit, ptože nějaký zapšsklý šrodhlíd si přejete, aby ani dnešní děcka neměly … když ne on?