Historický Sepekovský viadukt na trati Tábor – Písek projde rekonstrukcí
Práce si vyžádají nepřetržitou výluku, která je naplánována od začátku září do konce listopadu.
Správa železnic (SŽ) hodlá letos v červnu zahájit práce na rekonstrukci Sepekovského viaduktu z roku 1889, který leží na trati Tábor – Písek (201). Aktuálně SŽ vypsala tendr na zhotovitele, předpokládaná cena je 88 milionů korun. Hotovo by mělo být v dubnu příštího roku.
Součástí prací bude vedle zpevnění nosné konstrukce všech kleneb také obnova železničního svršku a úprava kabelových tras. Práce si přitom vyžádají nepřetržitou výluku, která je naplánována na období od začátku září do konce listopadu.
Podle SŽ umožní rekonstrukce Sepekovského viaduktu provoz vlaků s větším zatížením a po dokončení nového mostu přes Orlík (hotov má být v listopadu 2024) bude možné na trať vrátit i vojenské přepravy. „Pro nákladní dopravu navíc vznikne alternativní spojení přes řeku Vltavu mimo železniční uzel Praha,“ uvádí Správa železnic.
Historický železniční most mezi stanicemi Božejovice a Sepekov překonává údolí říčky Smutné. Měří 148 metrů, tvoří ho deset polokruhových kamenných kleneb. Stejně jako celá trať pochází z roku 1889, nyní ho čeká vůbec první kompletní rekonstrukce.