ŘSD zahajuje stavbu další části D6, mezi Prahou a Vary zbývá posledních pět úseků
Všechny zbývající úseky mezi Prahou a Karlovými Vary chce ŘSD rozestavět během následujících dvou let.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes slavnostně zahajuje další stavbu na dálnici D6, konkrétně 5,2 kilometru dlouhého úseku kolem Hořoviček. Stavba vyjde na 1,5 miliardy korun, zhotoví ji sdružení firem Berger Bohemia, Eurovia CS a Stavby mostů (dříve SMP CZ). Hotovo má být v roce 2025.
Přeložka povede severně od Hořoviček v nové stopě, v části stavby ale půjde o přeměnu nynější silnice I/6 na dálnici. Součástí stavby je jedna mimoúrovňová křižovatka (MÚK Jesenice). Ta zajistí dálniční napojení silnice I/27, která vede na jih na Plzeň a na sever na Žatec.
Už začátkem února začala na D6 sousední stavba u Hořesedel o délce 9,2 kilometru. Úsek staví stejné sdružení firem. Na opačném konci obchvatu Hořoviček (směrem na Karlovy Vary) se chystá dvanáctikilometrový úsek Petrohrad – Lubenec, který se má začít stavět rovněž letos. Celkem tak koncem roku bude (spolu s přeložkou u Krupé, která se staví od loňska) ve výstavbě 33 kilometrů dálnice D6.
K dostavbě D6 mezi Prahou a Karlovými Vary bude po dnešku chybět pět úseků o celkové délce 45 kilometrů, kde se dosud nekoplo. Všechny chce ŘSD rozestavět během následujících dvou let. Hotovo by pak mělo být v roce 2027, nejpozději v roce 2028.
Z celkové délky 168,6 kilometru je pro řidiče zprovozněno téměř 97 km. Podrobná prezentace k D6 s přehledem jednotlivých staveb a mapou je k dispozici zde (v pdf). Dálnice by se přitom měla dočkat i klasické dálniční „bižuterie“ v podobě odpočívek a zázemí pro motoristy. Ministerstvo dopravy aktuálně vydalo stavební povolení pro odpočívku Kolešov, která má vzniknout právě na obchvatu Hořoviček.