ŘSD zahajuje stavbu další části D6, mezi Prahou a Vary zbývá posledních pět úseků
Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD
Všechny zbývající úseky mezi Prahou a Karlovými Vary chce ŘSD rozestavět během následujících dvou let.
Všechny zbývající úseky mezi Prahou a Karlovými Vary chce ŘSD rozestavět během následujících dvou let.
Aktuálně ve výstavbě 158 km dálnic. To jde, ne?
Za to by se nemuseli stydět ani v Polsku!
Navrhuji zlepšováček, vybetonovat celou republiku a pak už nakreslit jenom čáry
doufam, ze chodi vsude jen pesky a vse si pestujete na svoji zahradce? internet mate z obecni knihovny?
Ve článku se hovoří o „dálniční bižuterii“.
Otázka je, zda se skutečně bude jednat o novou výstavbu, nebo napojení stávajících čerpacích stanic na novou dálnici (dle toho co vím, tak ve směru do Varů to tak i vypadá). Stejně tak v opačném směru je odpočívka tak trochu zbytečná, protože je jedna relativně velká na křížení s I/27 (která nebude přímo na dálnici, avšak bude přístupná přes OK, což asi bude dobře). Na zmíněné odpočívce je i dost míst pro odstav nákladních vozidel. Jedinou vadou na kráse je, že „půlkruhová restaurace s hotelem“ už je léta zavřená.
Ja si nejdrive pod dalnicni bizuterii predstavil kratke nesouvisle „koralky“ dalnicnich useku navlecene na „provazku“ silnice I. tridy. No co uz 😀
Čekám diskusní evergreeny:
1) Proč se staví D6, ta dálnice je zbytečná.
2) Kudy povede obchvat KV, proč se nemá stavět?
Á, tak 2) už tady je.
A to na zdejší server nedorazil ještě další evergreen co teď opět letí na ceskedalnice.cz – dostavba obchvatu Chebu na plný profil a pokračování dálnice v Německu
Ale i o se už rozhodlo, že se to v plným profilu prodlouží až k přehradě..
🥳🥳🥳
A nebude to tím, že ten most přes přehradu už dnes má 4 pruhy ? 🙂
A ona není zbytečná? když jsem po ní naposled jel na hotových úsecích aut jako na obrázku
Tak to pozor, Bartoška a spol. potřebují začátkem července pohodlnou cestu směr KV 🙂
Umělci ještě nefrčí na udržitelné mobilitě?
Tihle ne, s Ebenem to jsou už starší pánové, takže potřebují velké auto.
Pánové Bartoška a Eben jsou občany obce Kolová, místní část Háje. Do Varů to mají asi 5 km. Sotva tedy budou mít zájem, který se jim s hloupým sarkasmem snažíte podsunout.
I kdyby, budte rad ze aspon po nejake dalnici se da jet normalne, a ne ve strudlu osobaku v levem vedle strudlu kamionu v pravem.
Si děláte legraci ne!!!??? Vy asi nebudete z KV kraje,ta silnice I/48 je dost přetížená a hlavně,řekněte to těm lidem v těch obcích co nemohou pomalu ani přejít jaký tam je provoz. Za další v KV kraji neni skoro žádný průmysl,všichni jdou raději do Plzeňského kraje,pač je tam dálniční napojení,co KV kraj nemá.Zbytečnej jste možná vy.
Vzhledem k stale jedine dalnici na Moravu, chybejicimu dalnicnimu propojeni do Rakouska, akci Prerov i do velmi vzdalene budoucnosti presunute dostavbe hitlerovy dalnice, mi prijde stavba dalnice v podstate liduprazdnym krajem, kde chcipl pes…jako veeeeliky luxus. Neni zbytecnejsi dalnicni stavby nez toto
Pokud budeme takto přemýšlet, tak se ale, prosím, nedivme, jak dopadají volby v těchto krajích.
Naopak já bych podpořil investice do těchto krajů ve velkém, abychom tu životní úroveň vyrovnali. Mělo by to být v zájmu nás všech.
Jak souvisí životní úroveň s dálnicí? Jako že po jejím dokončení se z kraje vystěhují sociálně nepřizpůsobiví, přistěhují se tam samí intoši, budou se tam stavět továrny na high-tech výrobky s nadprůměrnými nástupními mzdami a usídlí se tam globální korporát? Byli oni někdy na Ústecku?
Pojede někdo na dovolenou, kde není žádná turistická infrastruktura a není se tam ani jak pořádně dostat? Takto například daná lokalita přichází o peníze, které do ní někdo (ne)přijede utratit. Další příklad: postaví někdo nějakou, jak vy píšete, high-tech fabriku v místě, kam se není jak dostat? Jen si představte nějakého manažera, jak se trmácí do nějakého místa po polní cestě, stopem, s nějakým traktoristou, protože tam nic jiného není. Teď jsem to hodně přehnal, aby jste si to dokázal představit. Dále: takto postavená infrastruktura je jako tepna v těle. Když je dostatečně průchozí, jde do dané části těla dostatek… Číst vice »
Nejsem proti té dálnici, ale obávám se, že vaše očekávání, že pozvedne KV kraj, jsou hodně optimistická. Podle mě bude fungovat přesně opačně, než očekáváte – umožní snáze dojíždět za prací do Prahy a středních Čech.
Tak to ze začátku může být, ano. Ale opět: proč? Protože je v daných lokalitách již rozvinutá infrastruktura.
Ten KV se nikdy nezačne rozrůstat bez toho, aby se tam nejdřív nepostavila infrastruktura.
Tato dálnice bude dobrým startovacím bodem. Bude to na dlouho, bude to “bolet”, ale když se tam začne investovat, lidi si tam své místo najdou.
Je to jako s motýl(e) – ty také přiletí tam, kde je rozkvetlá louka.
A řekněte mi,kdo bude jezdit každý den do práce třeba ze Sokolova do Prahy?? To tu cestu raději podniknu do práce do Německa
Tak předně to byla reakce na představu, jak do KV kraje začnou po dálnici dojíždět špičkoví manažeři do špičkových továren. Za druhé, když můžete jednoduše dělat v Německu, tak nechápu, proč máte jednu z nejvyšších nezaměstnanosti a nejnižsích mezd u nás. A za třetí, znám lidi, co do Prahy dojíždějí z Plzně, Frýdlantu, Chomutova, Ústí nad Labem. Někdo denně, někdo párkrát za týden. Asi se jim to vyplatí.
Zda se do Kraslic dostanu po dálnici do KV či nikoliv, nehraje roli. Roli hraje to, jak Kraslice vypadají a co tam je.
Říct, že budu preferovat infra naprosto zoufaleho regionu před tím rozvíjejícím se znamená jediné- zastavím rozvoj i toho rozvíjejícího se.
Výsledky stavby infra v jižní Evropě ukazují, že infra nestačí. Máte tam dálnice do naprosto šílených chudobincu a od doby jejich stavby se toho moc nezmenilo
Já s Vámi naprosto souhlasím, ale nemalé části zdejšího čtenářstva tamní výsledky voleb nevadí, spíš naopak.
Jak tamní výsledky voleb souvisí s přítomností či nepřítomností dálnice?
A opravdu to chcete vysvětlit nebo jen děláte blbého?
Opravdu to chci vysvětlit. Za svou odbornou praxi, jsem se ještě nesetkal se závěrem, že v periferním pohraničním regionu situovaném 150 km od metropole, postiženém odsunem původního obyvatelstva a strukturálními změnami ekonomiky, vítězí populisté a levicové strany proto, že tam nevede dálnice. Tak 50 km od Prahy by to příčinou souvislost mít mohlo, ale v KVK opravdu nee.
Ten region samozřejmě trpí vším tím, co jste vyjmenoval, ale je to také tím, že kvůli slabé infrastruktuře je pro investory nezajímavý. Tedy infrastruktura je jedním z hlavních hybatelů potenciální změny – zlepšení dostupnosti a mobility opravdu může způsobit i demografickou změnu. Samozřejmě ne rychle a ne 100% jistě, ale je to jedna ze zásadních podmínek – ne-li nejzásadnější. Podobně „hýžďoidní“ Liberecký kraj (prosím místní, aby se neurazili, nemyslím to zle) je na tom přecejen o fous líp. Na druhou stranu mnohem lidnatější Ostravsko postupuje v tomto směru asi pomaleji než by se čekalo, ale i tady se dost věcí… Číst vice »
To se vám to z Rokycan tlachá, já bych vás chtěl vidět, co byste říkal po jízdě 150 km do Prahy štrůdlem kamionů.
Rokycany? To byla reakce asi na někoho jiného. Dovoluji se ohradit. 😀
Tak jezděte 90 km/h, jak máte a nemusíte jezdit štrůdlem kamiónů. Předjedete tak dva, tři.
Zbytek dáte na dálnici u Lubence a od Krušovic po Prahu 🙂
To od Vás jako erudovaného a s problematikou seznámeného člověka beru jako faul.
D35 se staví, D1 se konečně dostaví, D55 se staví… Není mnoho pravomocných stavebních povolení, která by nevyužitě čekala v šuplíku. I stavební firmy mají své kapacity. Tak to berte jako stavbu na udržení kapacit s bonusem pro KV kraj.
Ano, byl to trochu faul, je to stavba na udržení v provozu a nemáme jiné papíry. To je přesně ono. Ale nebudu hykat blahem, že zrovna toto se staví z těchto důvodů. Protože v potřebnosti stavby to opravdu není úplně priorita. Tri dálnice do ústeckého a KV kraje, které mají cca 1 mio obyvatel.
A nekriticti obhájci spásy pomocí jakékoliv dalnice se jasně ukázali.
D35 je v různé fázi přípravy a výstavby. Ostatní blokují aktivisti.
Protože je to na Moravě a tam je to samej aktivista 😀 nic ve zlém
Myslíte toho „brňáka“ narozeného v severních Čechách v Bílině ? https://cs.wikipedia.org/wiki/Miroslav_Patrik
Ona ta chybějící kloudná cesta je jedním důvodů proč v předmětném kraji chcípl onen pes.
Rozvoji Žlutic rozhodně chybějící dálnice nechybí a jejím postavením se nic nezmění.
Sorry, ale se zaseklou deskou, která mele blbiny na úrovni hádky děcek na pískovišti je byť jen pokus o argumentaci ztrátou času.
Však tam máte dálnic jak máku,to že tu neni dálnice,brání v rozvoji KV kraje.prázdno máš možná ty v tvojí dutý palici
zapomnel jste na tema, ze proc jdou penize do dalnice a ne do zeleznice!
Františka pouští k netu až po jedenácté…
Ad 2 by mě zajímalo jak by dopadlo referendum v Karlovarském kraji. Jestli chtějí D6 nebo R20 a R13 konané tak před 20lety
Matl na hrad!
By se skoro dalo říct, že by mueli postavit pomník… Ale on bude mít pomníky po celé republice!
Bylo by super, kdyby po roce 2030 šel stavět třeba lokální přehrady a bojovat proti suchu.
Stačilo by na SŽ.
Tak to šlape docela dobře a ani zatím žádné výrazné zpoždění oproti slibům z předchozích let. Škoda že to tak dobře nešlape třeba i kolem Slaného na D7.
Nejsem si zcela jistý,ale mám pocit,že se o kopnutí u Slaného směr Louny mělo kopnout už letos??
No právě. Pár let zpět zahájení 23, letos říkají 24, ale zdá se to dosti optistické.
Já jsem hlavně zvědav jak vymyslí průjezd přes KV. Zda dálnice určitým způsobem skončí a bude se jezdit průtahem a nebo bude vedena v jiné stopě, ale tam ani nevím kudy….
To se bude stavět až jako úplně poslední a obkrouží KV severovýchodně. Od stávající trasy se odpojí někde na začátku serpentin východně a na obchvat se napojí severně někde jak je Tesco nevím teď zda před Tescem nebo za Tescem. Vznikne tak ucelená dálnice Praha – Cheb.
Průtah kapacitně stačí, dálnice tak povede do KV, pak průtah a pak do Chebu zase dálnice.
Bude se jezdit průtehem. Obchvat už je na papíře ale je to otázka 10+ let od dokončení D6 PrahaKV
Průtah stačí zahloubit a přikrýt…
To by byla naprostá paráda 🙂
Pokud by se měl vymýšlet obchvat, tak to raději až bude někdy zase doba hojnosti. Raději ať dotáhnou Pražský okruh + rozšíření na 3 pruhy, než toto. Už tak má KV dálnici „navíc“, je spousta jiných jedniček, které by si zasloužily (= projede tama více vozidel) „zdálničení“ víc než I/6.
Verte tomu, ze kdyby prazsky okruh neblokovali suchdolsky a chabersky vysi*kove, tak uz se davno stavi. Nemá smysl cekat na odblokovani těchto staveb, at se stavi co stavet lze, tak jako tak mame desitky let zpozdeni…
A tím prosím myslíte jakou? Myslíte tu rádoby D6 z Varů do Chebu co byla stavěná jako ještě R6? Jinak tu nic neni. Spíš bych zarazil stavění dálnic na Moravě,pač tam už jich je víc než dost a stavěl bych jinde,třeba Liberecko nebo Ústecký kraj a nebo právě náš KV kraj
Brzděte, staví se to, co se vypapíruje a je to tak správně (a mezi náma, je to tak všude). Nejsme ve stavu, kdy bychom čekali, až se dostaví něco, abychom mohli začít stavět něco jiného. Chválabohu. A na té Moravě opravdu není dálnic víc než dost – D1 i D48 navazují přímo na tahy v Polsku a nedá se říct, že by byly prázdné (a už vůbec ne ve srovnání s D6, 1/6). O D52 se raději nezmiňuji a 1/11 na Slovensko je ještě průser na dlouho (na naší straně hl. úsek Hrádek – Mosty ve 2pruhu). Jinak samozřejmě D6… Číst vice »
Dlouhodobě bude muset stačit průtah, obchvat dle většiny studií ekonomicky nevyjde.
Jako už skoro v každé diskusi o D6, zde máte odkazy k prostudování
http://webmap.kr-karlovarsky.cz/upd/US_SD_KV/I_etapa_P_R/Textova_cast.pdf
http://webmap.kr-karlovarsky.cz/upd/US_SD_KV/IV_etapa_VK/2_Prezentace_US_K_Vary_Valbek_10_09_2020_kompletni2.pdf
Obchvat KV by bol potrebný keby Nemci vážne uvažovali dotiahnuť diaľnicu od hraníc nie len k A93, ale až k A9/A70. Potom by D6 bola atraktívne aj pre tranzit, lebo z Prahy do Frankfutu by to bolo kratšie a rýchlejšie po D6 a A70 ako po D5 a A3 cez Plzeň a Norimberg.
Lenže Nemci zatiaľ definitívne neschválili ani len to skapacitnenie k A93, stále sa o tom len rokuje a KV kraj na to tlačí. Ďalej k A9 sú hory, tam sa o nejakom spojení ani len neuvažuje…
Do tej doby súčasný průtah stačí.
Němci nepostaví dálnic k Českým hranicím dokud nebude hotová celá D6