Liberec znovu shání až patnáct nových kloubových autobusů na CNG
Závazný bude odběr deseti autobusů, na dalších pět bude mít DPMLJ opci.
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) vypsal novou soutěž na dodávku až patnácti kloubových autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Nové autobusy mají nahradit zejména dosluhující kloubové autobusy, které DPMLJ nakoupil například v Plzni či Olomouci.
Zakázka je zveřejněna na profilu zadavatele, DPMLJ odhaduje cenu jednoho kloubového autobusu na 10,15 milionu korun bez DPH. Podle zadávací dokumentace dopravce závazně odebere deset autobusů, na dalších pět bude opce. V hodnocení nabídek bude mít 90 procent váhu cena autobusu, desetina připadne na délku záruční doby. Uzávěrka pro podání nabídek je 20. dubna. DPMLJ chce pět nových autobusů v roce 2024 a pět dalších o rok později, opce se týká let 2026–2027.
Podle provozně-technického ředitele DPMLJ je volba pohonu na plyn kompromisem. „Nákup dalších naftových autobusů je v tuto chvíli v podstatě neprůchodný. U elektrobusů narážíme na problém s kapacitou rozvodné sítě v Liberci,“ dodal Lavička.
Podle zadávací dokumentace mají být nové autobusy do 19 metrů dlouhé s kapacitou nejméně 120 cestujících. Měly být klimatizované, vybavené kamerovým systémem, zařízením na počítání cestujících, USB zásuvkami, LED osvětlením a uzavřenou kabinou řidiče.
Liberec kloubové autobusy dlouho opomíjel, ke změně došlo po ukončení spolupráce s Busline. DPMLJ si koupil některá ojetá vozidla a v září 2020 pak deset nových autobusů Solaris Urbino 18. Důvodem nákupu kloubových autobusů je i nedostatek řidičů. Nové autobusy by měly rovněž nahradit flotilu dosluhujících ojetých kloubových autobusů, které DPMLJ v minulých letech nakupoval hlavně na výluky.
DPMLJ soutěžil autobusy na plyn už loni, v polovině roku ale kvůli nejisté situaci na trhu s plynem tendr zrušil.