Liberec znovu shání až patnáct nových kloubových autobusů na CNG
Autobus Solaris Urbino 18 v zastávce Zelené Údolí v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Závazný bude odběr deseti autobusů, na dalších pět bude mít DPMLJ opci.
tak zrovna do tak kopcovitého města, co není plackaj ako praha by měli vzít normalně naftu, navic plyn přináší riziko exploze při nehodě. Navíc také příšerně smrdí, daleko hůř než nafta, je to také hlučnější, hučí to jak starej vysavač a výkon to má nahovno, už jsem v tom jel, tyhle busy má liberec označkované, takže cng mají na sobě přilepený štítek, no vždy to hučelo a jelo to sotva krokem. Je to děs a hrůza. Proč nepřiobjednali další nafty? Ty naftové sorky mají tah jako kráva, řidiči co jsou zvyklí na tel líne plyn, když přijedou s tím novým… Číst vice »
Do kopcovitého města je elektropohon mnohem vhodnější než nafta, už jen kvůli rekuperaci. (Ať už jako trolejbus, či jako elektrobus).
do kopcovitého spíš nafta, krasně to jede. Jakmile jede plyn, je to očistec a strach že mu to dřív vybouchne než dojede. Baterky by byli prazdný ještě v kopci 😀 Nehledě na to, že také trpí na hořlavost.
Nikdo u autobusů neočekává raketové jízdní vlastností.
Elektrobus do kopcovitého terénu?
Popravdě si nevybavuju, že bych někdy slyšel o nehodě autobusu na plyn, při které by došlo k explozi.
Věděl by někdo?
Stockholm pred par rokmi.
https://youtu.be/4pVStENP_Y4
To zní jak popis plynových Tedomů. Jinak u nových Solarisů v tom velký rozdíl oproti naftě nevidím.
Praha není vůbec placka, je skoro více kopcovitá než Liberec
A vybouchnout by to nemělo, je to stejné jak s naftou, oba dva případy jsou hořlavé latky
S plynem se od té doby nic zásadního nezměnilo. A naftové autobusy průchodné ještě jsou, proto si je teď hromadně objednávají všechna města, která chtějí masovou elektrifikaci odložit o 10 let, a počkat jak dopadnou nadšení průkopníci, jako třeba před deseti lety slavný výrobce městských autobusů Volvo.
Provoz na CNG je stále levnější než na naftu. Rozdíl už není tak velký jak býval, ale je tam. V tom množství kilometrů kolik je autobus v provozu, se to hodně rychle vyplatí. Navíc ceny budou zase nižší.
https://ct24.ceskatelevize.cz/libereckykraj/3325384-v-liberci-otevreli-stanici-cng-pro-mestske-autobusy-pro-plyn-uz-nemusi-do
ale jízdní vlastnosti úplně nahovno. Spíš to nejede, děla to šílenej kravál, jak splašenej vysavač, to se člověk spíš bojí že to dřív vybouchne než dojede. Děs a hrůza, pokud to jde, tak jsem rad když jede nějaký ten nový naftak.
Nejenom to, také větší poruchovost a kratší životnost. Přijeďte se podívat do Brna, jaké procento busů je odstavené z plyňáků a jaké z nafťáků. Je to několikanásobek.
Můžete mi prosím říct, kde jste k tomu přišel??? Pokud koupím vozidla s dotaci, tak ano. Bez dotace nikdy CNG nevnejsi nebude.
Všechno je možné když si to ekonom řádně podle místních podmínek vypočítá. Ono se počítá ne jen kupní cena (která je důležitá, ale není nejdůležitější), ale i veškeré jiné náklady na dobu určitou. A CNG je stále levnější než nafta. Cena energie se počítá například podle oficiálních odhadů.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bod_zvratu
Milý pane a odpisy bude počítat kdo? Neodkazujte mne na Wikipedii… Toto je další kousek koláče, bohužel nemalý. Nový naftový kloubak koupím za 8 mil. CNG Liberec předpokládá 10,5. Tedy Těch 2,5 mil mi ty odpisy sakra zvedne. Kdyby byla dotace, tak jsem vysmaty. Víte co je největší chybou lidi, ze věří statistikam. Ale vemte tužku a papír a výsledek uvidíte sám. Není to těžké. Jenomže kde vzít všechny ty čísla??? Když Vám i výrobce řekne, ze naklady na údržbu jsou korunu na km. Ale zapomněl říct, ze to je jen servisní prohlídka. Kde jsou naklady na ostatní věci? Tady… Číst vice »
Tlacháte toho hodně. Ale i odpisy patří do této kalkulace. Údržba podle výrobce se násobí s faktorem x pro ujištění možného rizika kvůli vyšším nákladům (“cost of risk”). V ekonomie jsou důležité a podstatné statistiky a známe čísla. Všechno co není známe je podnikatelské riziko které nelze moc ovlivnit. Nemáme plánované hospodářství. Stejně tak si můžete koupit dieselové autobusy ze špatné série, u nichž dochází k neopravitelnému poškození motoru v důsledku výrobní vady zhruba po 5 letech. Bez záruky. Žádná šance na úspěch prostřednictvím soudního řízení. Náklady zůstávají na kupujícím. Jedinou ochranou pro takové případy jsou pojistky, ale ani ty… Číst vice »
Co to tady melete o pojistovnach? Ze vy budete doktorand z VŠ a mate to všechno hezky teoreticky nastudovano? :-).
Skoda ze se musíme přít někde na fóru… pojďte na jedno, ukazu vám tam čísla z praxe. Pak budete psát jinak 🙂