Další krok pro dostavbu D35. ŘSD má povolení pro úsek k Vysokému Mýtu
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo další důležitý krok k pokračování dálnice D35. Ministerstvo dopravy včera večer vydalo zatím nepravomocné
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo další důležitý krok k pokračování dálnice D35. Ministerstvo dopravy včera večer vydalo zatím nepravomocné stavební povolení pro úsek Ostrov – Vysoké Mýto. Ten naváže na loni otevřenou část Časy – Ostrov.
Rozhodnutí je zveřejněné na úřední desce. Během projednávání nedošlo k žádným zásadnějším protestům proti stavbě. Stavbu ŘSD rozdělilo na dva úseky: tunel Homole a samotnou stavbu dálnice.
Zatímco v případě tunelu již běží soutěž na zhotovitele, na zbývající úsek plánuje ŘSD vypsat soutěž v druhém čtvrtletí letošního roku. „Probíhají již přípravné práce v podobě archeologického výzkumu a stavby přeložek plynovodu,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. K zadání zakázky na archeologický průzkum došlo na počátku března. Stavba tohoto úseku má začít podle plánů ŘSD příští rok.
Trasa vede od západu mezi obcemi Radhošť a Stradouň, poté obloukem obchází obec Vraclav ze severovýchodu a následně se přimyká k nynější silnici I/35. Součástí stavby není žádná mimoúrovňová křižovatka. Na úseku dálnice budou čtyři mosty a dva nadjezdy, celková délka mostů činí 140 metrů. Bude také nutné upravit související silnice první až třetí třídy a polní cesty. Detailně je úsek popsán v informačním letáku.
Celkem sedm kilometrů dlouhý úsek má vyjít na zhruba dvě miliardy korun, v této částce ale nejsou náklady na tunel Homole. Ten se soutěží zvlášť, aktuálně probíhá výběr zhotovitele.
ŘSD letos počítá s tím, že v Pardubickém kraji začne se stavbami dvou úseků. „Po dokončení prvních dvou úseků dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Časů a do Ostrova je pro nás důležité, abychom měli aktuální informace o stavu příprav dalších úseků kolem Vysokého Mýta a Litomyšle, protože to jsou dvě velká sídla dlouhodobě zatížená nákladní kamionovou dopravou. Ještě v letošním roce plánu ŘSD zahájit stavbu téměř 12 kilometrů dlouhého úseku mezi Janovem a Opatovcem, kde již bylo dokončeno výběrové řízení a je vybrán dodavatel stavby. Dále by v letošním roce měla být zahájena stavba šestikilometrového úseku Vysoké Mýto – Džbánov a samostatná stavba tunelu Homole,“ řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický po jednání s ŘSD.