Obrazem: Jižní křídlo českobudějovického nádraží se otevřelo cestujícím
Všechny prostory pro veřejnost by se měly otevřít do konce letošního roku.
Českobudějovické nádraží od dnešního ranního zahájení provozu nabízí cestujícím po dlouhých měsících provizoria komfortnější zázemí. Správa železnic završila jednu z etap rekonstrukce budovy a zpřístupnila příjezdovou halu v jižním křídle nádraží; sloužit bude pro odjezdy i příjezdy. Zřízeny zde byly i provizorní pokladny, nechybí lavičky a reklamní vitríny.
Zároveň se uzavřela větší odjezdová hala v centrální části, kde byl pasažérský ruch výrazně omezen lešením. To už sice zmizelo, renovační práce zde ale budou pokračovat. Pro cestující přitom zůstal zachován přístup k vlakům i severním podchodem, dostat se do něj dá provizorním průchodem z jižní haly skrze prostory nových toalet.
Kompletní rekonstrukce nádražní budovy v Českých Budějovicích probíhá od poloviny roku 2020, všechny prostory pro veřejnost by se měly otevřít do konce letošního roku, v roce 2024 pak budou probíhat už jen dokončovací práce. Cena rekonstrukce přitom stále roste. Správa železnic nedávno uzavřela se zhotoviteli (Metrostav, Edikt, Avers) už šestý smluvní dodatek, cena nyní činí 772 milionů korun. Původní smluvní cena byla 689 milionů korun.
Důvodem je podle SŽ skutečnost, že novorenesanční budova z roku 1908 se po zahájení prací ukázala být v mnohem horším stavu, než se předpokládalo. Objevilo se například poškození po bombardování a především spodní voda, kterou musel zastavit betonový sarkofág.