Za lednovým neštěstím ATR v Nepálu mohla být chyba posádky, naznačuje předběžná vyšetřovací zpráva
První analýzy záznamů letových údajů ukazují, že krátce před havárií došlo k zapraporování vrtulí.
Nepálská komise pro vyšetřování leteckých nehod (AAIC) vydala předběžnou vyšetřovací zprávu k nehodě z 15. ledna letošního roku, při které havarovalo turbovrtulové ATR-72 letecké společnosti Yeti Airlines. Neštěstí stroje s registrací 9N-ANC si tehdy vyžádalo životy všech 72 lidí na palubě. Za nehodou vnitrostátního letu z Káthmándú do města Pókhara by mohl stát lidský faktor. První analýzy záznamů letových údajů totiž ukazují, že krátce před havárií došlo k zapraporování vrtulí. Jde o takový úhel listů stavitelné vrtule, kdy při zastaveném motoru listy kladou vzduchu nejmenší odpor, aby nebrzdily stále ještě letící letadlo.
Uvedení vrtulí do polohy praporu předcházela výzva k výsunu vztlakových klapek do polohy 30. K jejich pohybu však podle zapisovače letových údajů nedošlo. Místo toho začal tah vrtulí klesat k nule, což by mohlo poukazovat na záměnu použitých pák. Posádka na zapraporování vrtulí nereagovala, a to ani na následné varování Master Caution. Po chvilce došlo k aktivaci dalšího varovného prvku, takzvaného stickshakeru.
Původně se přitom spekulovalo, že za tragickým incidentem mohlo stát přistání na nově otevřeném letišti, jehož přistávací dráha se nachází pouze 2,5 kilometru od letiště starého. Tento fakt však na událost neměl mít žádný vliv. Letoun pilotovali dva kapitáni. Jeden v roli pilota letícího (PF) a druhý pilota monitorujícího (PM). Podrobné informace o příčinách nehody poskytne až závěrečná zpráva.