Autobusový terminál v Pardubicích bude po zprovoznění zatím bez čekárny
Terminál bude mít osm nástupních a osm odstavných míst.
Nový autobusový terminál pro meziměstské autobusy v Pardubicích bude v létě po svém zprovoznění zatím bez čekárny pro cestující. V budoucnu bude otevřená v nádražní budově, kterou opraví Správa železnic. ČTK to řekl technický dozor stavby pardubického magistrátu Libor Matoušek.
„Čekárna na autobusovém terminálu plánovaná není, bude tady pouze denní místnost pro řidiče autobusů. Čekárna bude až v další etapě,“ řekl Matoušek.
Vizuálně bude terminál B pro linkové modré autobusy podobný terminálu pro městskou hromadnou dopravu, který je před budovou vlakového nádraží. Od léta budou mít cestující tři druhy veřejné dopravy na jednom místě.
Dosavadní autobusové nádraží, které je o několik stovek metrů dál, skončí provoz. Město staví nový terminál, protože pozemky pod původním autobusovým nádražím vlastní soukromý investor, který s nimi má jiné plány.
Stavební firma zahájila práce loni v lednu a aktuálně dokončuje podhledy objektu uprostřed terminálu a plochy dlážděné mozaikou. Terminál bude mít osm nástupních a osm odstavných míst, jedna plocha bude vyčleněna pro vystupování cestujících. „Projekt od začátku počítá s mobiliářem a dalšími prvky, v okolí terminálu tak bude doplněn vodní prvek, lavičky, připravuje se výsadba a nechybí zde ani kryté stání pro kola,“ řekl náměstek primátora Jan Hrabal (ANO).
Cena bude kvůli vícenákladům asi o deset milionů korun vyšší, dosáhne 126 milionů korun, evropská dotace bude 92 milionů korun. Počátky stavby provázely komplikace, uvedl Matoušek. „Bohužel jsme v zemi nacházeli pozůstatky nádrží, kabelů, teplovody, o kterých Správa železnic neměla potuchy. Potýkali jsme se s likvidací zátěží. Už je to vyřešeno. Teď už jen jednáme o vymístění vysokonapěťového kabelu u křižovatky u Lidlu,“ řekl Matoušek.