Ojeté motoráky pro České dráhy jezdily v Německu u tří dopravců, míří do Středočeského a Ústeckého kraje
Vozidla se mají dostat do provozu příští rok.
České dráhy zveřejnily další detaily k nákupu jedenácti použitých vozů Stadler RS1. Jezdit by měly Ústeckém a Středočeském kraji. Zaplatí za ně celkem 315 milionů korun.
O nákupu dalších motorových vozů informoval deník Zdopravy.cz před necelými dvěma týdny. Prodávajícím je švýcarská společnost Heros Helvetic Rolling Stock GmbH. Jde o vozidla první generace, vyráběná ještě společností Adtranz.
„Tyto motorové vozy byly provozovány u tří společností: Hohenzollerische Landesbahn (HzL), Breisgau S-Bahn (BSB) a Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH (SWEG),“ řekl mluvčí Českých drah Lukáš Kubát. Od SWEG už České dráhy koupily motorové vozy před dvěma lety.
„Všech jedenáct vozidel absolvuje periodickou obnovu u prodejce, při které budou instalovány bezbariérové toalety. Po dohodě s objednavatelem budou vozy vybaveny Wi-Fi, zásuvkami, informačním systémem a dojde k úpravě barevného provedení laku. Vzhledem k těmto změnám a schvalovacímu procesu v ČR, se předpokládá zahájení provozu v první polovině roku 2024,“ dodal Kubát. Podle něj dopravce jedná o nasazení vozidel v oblasti Ústeckého a Středočeského kraje. Vzhledem k probíhajícímu výběru dopravce pro provozní soubor Šluknovsko se tak nabízí jejich nasazení právě v této části Ústeckého kraje.
Dopravce nakoupil vozy bez soutěže v jednacím řízení bez uveřejnění. „Jednalo se o výhodnou koupi, kdy bylo při využití zvláště příznivé příležitosti dostupné po velmi krátkou dobu možné pořídit dodávky za cenu podstatně nižší než běžnou tržní cenu,“ vysvětlil dopravce.
Motorové vozy Stadler RS1 se pomalu stávají základem flotily Českých drah na regionálních tratích. S novým nákupem jich budou mít už 67. Pořídil si je i dopravce GW Train Regio pro provoz na pošumavských lokálkách.