Ojeté motoráky pro České dráhy jezdily v Německu u tří dopravců, míří do Středočeského a Ústeckého kraje

Motorový vůz Stadler RS1 na lince U6 v Řetenicích. Foto: Adam VantingMotorový vůz Stadler RS1 na lince U6 v Řetenicích. Foto: Adam Vanting

Vozidla se mají dostat do provozu příští rok.

156 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jonáš Jiří

Nikde není uvedeno, jak jsou staré a kolik mají najeto?

Jarda

Tak doufám že něco dorazí i do Tábora místo 814 na trať do Horní Cerekve……

Marcel Štancl

Za ro nejdříve a to s otazníkem.

Marcel Štancl

za rok

Martin

V článku je zmiňován soubor Šluknovsko. To se budou soutěžit tratě pouze ve Šluknovském výběžku nebo i Děčín – Bad Schandau – Rumburk a Děčín – Jedlová – Rumburk ?

Marcel Štancl

Patří do Šluknovska i Ebersbach – Rumburk? Chtělo by to Mikulášovice – Staré Křečany – Ebersbach, ale tam se všichni zbláznili jen do autobusů.

vbb

Ony ty autobusy zřejmě pokryjí dopravní obslužnost lépe a levněji než vlaky.

Nasranej

Alespoň projdou v nějakým stupněm opravy, ty desira co na L2 provozuje LDB jsou půl milionu kilometrů po kleknutí a výhradně z německým popisem všeho. Divím se že na nich není ještě svastika.

SYN

Třikrát hurá, tyto vozidla jsou jedinou přijatelnou náhradou Šukafonů a jako taková bych je doporučoval skupovak kdekoliv a kdykoliv se dá, včetně toho že se budou draho repasovat… vzhledem k předpisům nová taková už asi nikdy nebudou…

I. P.

Co se týče poslední věty (ohledně GWTR ), jejich vozy jsou momentálně ve Volarech a jezdí misto jednotek RegioSprinter RVT na trati 194. Podle některých zdrojů z Volar do Klatov nepřesnunou všechny vozy typu RS1, asi 2 tam zůstanou pro vlaky do Českých Budějovic. Mám pravdu?

Hans

Co je ? Staré a tolik vychvalované chcipaky 810+010 už nikdo nechce? A nebo že by konečně po 50 letech ve vedení ČD někdo pochopil, že ty otřesné hrůzy 810 jim ospuzuji zákazníky? Jen aby nejezdily tak dobře, jako ty ojeté Stadlery v Olomouckém kraji, nebo ty tolik vychvalované Push pull jednotky na trati do Frenštátu pod Radhoštěm v Moravskoslezském kraji, kterých namísto pěti jezdí tak dvě nebo tři a to ještě ne vždy!!!

vlakyy

Push pull jezdí dle sledovačky 3ks jeden má garančku a jeden je nabouraný. 810 jezdí po republice ještě nějakých 120ks

libor

spíš objednatalé pochopili, že by fakt měli požadovat něco lepšího

mantinel

Po přečtení diskuse jsou to skvělé vyvoněné skoro nové německé motoráky. To jsem rád. Ještě, že je nekoupila třeba Arriva nebo RegioJet, to by to byl německý šrot 🙂 🙂 🙂

Anonym ze severu

Záleží, jak by se k nim chovali. Třeba Desira u Trilexu podle mě nejsou německý šrot narozdíl třeba od ř. 845. 🙂

Pája

Předně je ní plyne neoblíbenost Regionoh. Jako záloha, když není žádná schopná souprava – OK. Ale jinak to vůbec nemělo vzniknout a RS1 se měly kupovat hned od výrobce.

Honnzok

To by na to muselo být cash, ono by na to možná postupem času bylo, ale to už zas blížil konec výroby těchto motoráků… Hlavně ČD musely tu situaci vyřešit rychle… Motoráku byl značný nedostatek a další řady byly před smrtí (820,831,850,851)

Pája

Ta možnost byla zvažována na MD. Ještě jsem nezapomněl, jak Šimonovský v TV zdůraznil, že 814 je soudobý motorový vlak a ve srovnání se světem se nemáme za co stydět. Njn, co už teď…

Andy

Jak to vypadá s rekonstrukci RS1 pro Ústecký kraj?

Elb

Snad se objeví na Tábor-Benešov..

Marcel Štancl

Proč tam na elektrifikované trati?

libor

a proč ne ,taková klasika. do jindřicháče z veselí běžně jezdila 810

I.P.

Především platí v novém GVD nový koncept: Tábor – Olbramovice a Benešov – Sedlčany.

Elb

Proč jinak jezdí z Třebové do Zábřehu a po okolí? Protože tam větší poptávka po cestování není,.

Petr Nick

nazval bych to lépe vyzkoušené motorové jednotky. Požadavek u nás je hlavně dochvilnost a stabilní wifi 🙂 , Za mne ještě bez odéru z nádrže na „víteco“

Jen bych Regio Spidery dal „povinně“ do laku Najbrt..

Martina

Tak třeba taková Arriva jezdí POUZE se starým německým šrotem…

Středohor

a jak to souvisí s článkem?

Jarda

Nasadit prosím na linku u11 trvale, ne jen svátečně když regína nejede.

Středohor

z mého pozorování ( bydlím u trati) od nového grafikonu jezdí na U11 trvale. Byly mj staženy z perucké trati tudíž se mohou držet 2 zálohy a jezdit zdvojené.

Jarda

Tak to je dobře, už to asi tak udělali 😉 brzy zase tou linkou pojedu

Andy

Už jezdí nějaké po modernizaci v zeleném laku?

Winchester1873

nejezdí

Thomas

Regina je proti tomuhle zlatá.

Vit S.

Nevím proč, naježděno mám v 814 a 841
2 celkem dost (U11) a připadají mi roziodně lepší 814, za mě jsou prostě pohodnější

Surio Mario Martinez Suarez

Jakou mají spotřebu na 100 km???

vbb

Na jaké trati?
Nebo myslíte, že spotřeba třeba na Moldavu bude stejná jako na trati podél Labe?

Vladki

Jede to na kybl nafty 😉

jerry

Pro Němce vyjetiny, pro nás supermoderní stroje. O tom přesně české dráhy jsou. (to malé č je správně)

noerf

Otázka zní, zda-li někdo vyrábí nyní DMU 70? A jestli se tedy dají tyto jednotky koupit nové.
Jestliže se vyrábí nejmenší DMU 120, znamená to buď vyšší náklady na objednávané spoje (vyšší spotřeba, poplatky za použití kolejí, dražší údržba) nebo náhrada autobusem, pokud je to kapacitně a trasováním možné.

Beny

Přesně tak! Naše hypersupermoderní 810 a regionovy (to malé r je správně) jsou mnohem lepší.

Radek

Dokud se bude soutěžit na cenu, jinak to nebude. Zrovna tak cestující jsou velmi citliví na cenu.

Daniel Jablonecký

A na co jiného byste chtěl soutěžit? A podle čeho byste pak ty jednotlivé nabídky transparentně vybíral?

jerry

Proto stát nikdy, už z principu, nemůže být dobrý hospodář. Když je jediným, hlavním kritériem cena, jde to vždy na úkor kvality.

Leinad

Kvalita se má popsat v plžadavcích. V Německu i ve Švýcarsku to docela zvládají.

Daniel Jablonecký

Proč? Kvalita se nastaví jako pevný parametr do podmínek soutěže. Kvalita je měřitelná, to nepředstavuje žádný problém. Problémem je spíš to, že doposud objednatelé tu kvalitu nebrali dost vážně. Podle toho taky dopadly ty soutěže. R23 je asi dobrý (ale ne jediný) příklad toho jak se to dělat nemá.

Radek

Klidně si můžete dát do požadavků VŘ nové vlaky. Akorát to pak nebude za hubičku.
Tak třeba Německo požaduje měnit vlaky po 20 letech, samozřejmě že to jde.

Původní Pražák

Nejen české dráhy, ale hlavně české silnice, protože ty jsou primárně odrazem bohatství lidí. A to vidime uz minimálně 70 let, akorát kouzlo, kterým to vyřešit, jsme pořád jeste nenašli.

Kleist

Němci to ale vyměňují za různé elektrické, vodíkové hráčky, na které vzhledem k rychlé obnově vozového parku nemáme peníze (Pokud to nezaplatí objednavatel). Návíc po nějaké modernizaci, kdy se dosadí nové WC, AC, sedačky, lak a informační systém, nemusí cestující poznat že se nejedná o ojeté vozidlo. Ještě dodám že vozidla podobné velikosti na trhu moc nejsou, a co se týče DMU 120 tak ty kupujeme nové. (Taky by se dali najít ojetiny viz arriva, regiojet, leoexpres kteří kupují desira a talenty [nic proti nim])

Jakub

A jiná města vodík ruší.

Kování

Mně by spíš zajímalo kde a kdy budou jezdit ty předchozí, vím že už jich pár jezdí. Ale co ten zbytek.

Apollo 17

Zbytek je ve Zvolenu na přestavbě(klimatizace,WiFi,zásuvky…)

Středohor

nevíte v jakém stádiu rozpracování?

Frhol

ČD si můžou koupit řadu 612 od DB. Ono to je sice Pendolino a jede to těch 160 km/h. Ale jsou to uřvané jednotky, kde nepochopíte co se vám snaží vysvětlit spolujezdce hned vedle… proti 612 je 810/811/815/843/854 klídek v knihovně….

MHD

Tak zrovna 612 je uřvaná a uchlastaná dost. Pokud nasadit, tak jen na tratě, kde využijí svůj potenciál.

Miloś

Ktera nezadratovana trat je s hornima rychlostnikama, kde by svoje kouzlo vyuzily?

Leinad

Klopící rychlostníky ráda dává Spržel tam, kam se 680 dlouho nepodívá. Třeba Budějovice,…
Nemusí mít smysl, hlavně když je co fotit při otevření.

MHD

Myslím, že žádná.
Max nějaký expres, částečně pod drátama. Třeba Norimberk – Plzeň.

Bram

Co je to zase za debilitu?!? Řadou 612 jsem jel naposledy týden před třemi týdny a byla tichá, přičemž obzvlášť řada 843 je proti ní uřvaný krám.

Frhol

Ticha je jen tam, kde jsou malé oddíly například pro 1. třídu nebo místo na kola. Je to přímo za strojvedoucím.

Nikola

V provozním souboru Šluknovsko jsou nyní nasazována DMU120 (Desira+Sharky) v počtu 6 kusů. Ústecký kraj bude v novém vyběrku požadovat jednotky o stejné kapacitě. RS1 by se museli zdvojovat, náhle by jich tedy bylo potřeba 12 a to nepočítám provozní zálohu. Tak nevím jestli se v tomto případě nejedná spíš o přání ČD kam s nimi…

Pája

Pokud by náhodou nevěděli, kam s nimi, tak Zlín by své Regiokřápy vyměnil i za RS1. Ale je fakt, že kapacitou by taky jeden sólista na vlaku nestačil.

Kování

Zlínský kraj už má novou smlouvu na Sharky, takže náhradu Regionov nepotřebuje.

Pája

Že by Comeback Žraloků? Nevíte prosím, od kterého data?

Jiří 3

Prosinec 2023

Pája

Takže ještě celý rok 😵‍💫🤦

Daniel Jablonecký

Vážně? A co pro to Zlín už udělal? Nebo je to jen přání šotoušovo?

Pája

Nevím co na to šotouši, ale já aspoň nevolil za hejtmana kraje jednoho starostu Vsetína, za jehož vlády se tlačilo cenou na opětovné nasazení Regiostřepů. A to ten ….. chtěl stavět nový špitál bez dotací, za peníze kraje a rozdrbat kromě dopravy i zdravotnictví v okresech Vsetín, Kroměříž, Uherské Hradiště a Zlín.

Středohor

kdyby raději ten podnikatel ve Zlínu svým odvoláním neoddaloval modernizaci/elektrizaci

Pája

To sice máte pravdu, ale pokud by Vsetínští a bývalá senátorka Ondrová neházeli vidle už před lety, tak už by se teď jezdilo elektricky až na Valašsko a Slovensko přímo a ne tou šílenou oklikou jako teď.

Anonym ze severu

A nemyslely ČD jejich nasazení spíš na Vanďáky a doplňkové výkony, co teď jezdí Rumburk s 810?
Bude to zajímavé. Uvidíme, jak to bude s U8 a U28 po roce 2026 (jestli to dostane Trilex nebo ČD nebo někdo jiný s Desiry).

Nikola

To mě také napadlo, ale to by se jednalo pouze o 2 vozy. Jeden na Vansdorf a druhý na Panský.
Dle dopravního plánu ÚK by nový dopravce na U8 a U28 měl vyrazit už koncem tohoto roku, nebo…?

Anonym ze severu

Dopravní plán není a nebude termínově dodržen. Je to jen cár papíru, termínově z něj nelze vůbec vycházet. Kraj teď postupuje krapet jinak, než je v plánu psáno.

Psalo se tady na webu o tom spousta článků. Termíny se šouply a nikdo dokument neaktualizoval. Viz U8 – dle plánu tam už měl být nově vysoutěžený dopravce.

Anonym ze severu

A ještě dalších pár na zálohu/údržbu do Děčína a rázem by to bylo 5-6 ks (2-3 v Rumburku, 2-3 v Děčíně). Na počet vozidel stav stejný, jako je dneska. Jen by byly místo 810 a 814 Spideři.

Středohor

jestli spíše neposílí v uk kraji jen počet záloh. Pokud se zázračně začne jezdit z Teplic do Lovosic tak navíc stoupne potřeba o 1 až 2 kusy ( můj odhad )

Twix

Proč? Ten vlak by stíhal dojet do Lovosic a zpět během toho co stojí v Radejčíně. Nebo je myšlena potřeba zdvojování?

Winchester1873

asi tedy spíše jak řikáte se vystačí se stávajícím stavem. To zdvojování v úseku Lovo-Ltm-Úštěk je v Lovosicích zvažováno právě tak, že se motor od Teplic napojí na ten od Loun.

Twix

A dnes se zdvojuje jen v úseku Lovosice – Úštěk? Ten posilový vůz pak čeká v Lovosicích hodinu nebo dvě? Pokud to tak je, navržené řešení se přímo nabízí a turnusovou potřebu to ani tak nezvýší. Tak už jen opravit ten sesuv.

Vit S.

Nevím kam až jezdí, v minulem gvd se zdvojovalo pouze do Ltm, ale dnes to je tak že zdvojená souprava přijede do lovo prední se odpojí a napojí se ze zádu na spoj do Ltm takže tam má pobyt tak 15min

Vit S.

A stejne se počítá s přestupem, když se čeká na to nad než přijede z radejčína

Anonym ze severu

Nebylo by lepší protáhnout U6 až do Litoměřic (po obnovení provozu po celé 097)? Nevím, ptám se.

Twix

Kdyby se to spojovalo tak jak je navrženo, protáhla by se U6 prakticky až do Úštěka.

SYN

Existuje aspoň teoretická možnost že by RS1 „něco“ tahal? V extrémním případě třeba i 010? Jako kdyby to bylo jen občas, na posilu… lepší než drátem do voka bych řekl.

Sch

Vyrobeno jich bylo téměř 500, takže je ještě z čeho brát, pokud se jich i nadále budou dopravci v Německu zbavovat i nadále.

Radim

Kéž by jich dopravci u nás koupili co nejvíc. Lepší západní „šroty“, než naše 😀

Doctor

A znovu bude paradoxně pavouk rychlejší než myš … 😁

Vnitrni pozorovatel

Ví někdo, kde ve Středočeském kraji by mohly jezdit?

Pat

Všude kde jezdí 810 a 814

Daniel Jablonecký

Sedlčany, Vlašim, Slaný, Pacifik a další.

VTT

Přesně tak, horní Pacifik, Vlašim a Sedlčany jsou stále ještě šukafonové trati, dolní Pacifik (spec. úsek z Vraného do Prahy) by si zasloužil trochu svižnější vozidla, než tria. Přidal bych ještě Praha – Beroun přes Rudnou.

Twix

Na Rudnou jsou určené nové RegioFoxy, ale jinak souhlas. Také by mě zajímalo jak dlouho budou šukafony na lince S65 do Rudné přes Semmering.

MartinS.

Tak tam je to skoro jedno, když linku S65 průběžně zabíjí jízdní řád (kdy po brzkém odjezdu z hlavního čeká 9 minut na Smíchově) a teď jí ještě na několik let dobije přestavba Smíchova a dvojitá úvrať. Zrovna v době, kdy by se snad měla zkapacitňovat trať z Veleslavína do Hostivice a vlaky na Kladno by tím páden bylo vhodné táhnout přes Semmering.

Twix

Nepomáhají tomu ani docela dlouhé nutné prostoje v Hostivici, ale ta dvojitá úvrať by snad mohla být trochu kompenzována kratším pobytem na Smíchově (pokud to nadále na hl.n. pojede). A docela se tím lidi naučili jezdit z vnějšku Prahy na přemístěnou zastávku Jinonice.

Anonymní alkoholik

Klobouk dolů za to, že obnovou interiéru projdou ještě v Německu, a tím pádem do Čech už přijedou hotové a, jak by řekl Přéma Forejt, fresh. Nádhera. 😀

EC104

Hanba, tak ojeté vozy bych čekal někam do Albánie.

Profesor

Nikoho nezajímá co bys čekal.

Pisatel

A víte o nějakých nových motorových vozech o stejné přepravní kapacitě?

Radim

Byl jste v Albánii? Tam by byl luxus i 810

libor

no já když byl v Albánii, tak tam jezdily ojetiny SBB…

Chronosphere

Bez oken

Pája

😃😃😃

HonzaJ84

Nevíte, jestli mají klimu?

Kumsta

Nemají, pouze náporová ventilace.

Šotouš

Snad nahradí stávající vozy na lince Teplice hlavní nádraží – Řetenice.

Alex

U těch Řetenic Vám také chybí „hlavní nádraží“.

Moza14

O takové lince nevím.

Petr

Má to, nebo bude mít klimatizaci?

xyz

K těm WC – přinejmenším SWEG ve svých RS1 ani žádné WC nemívá (přinejmenším okolo Offenburgu, kde jsem několika různými RS1 tohoto dopravce nedávno jel).

Tzn. do těchto vozů budou WC-moduly instalovány zcela nově.

král j

Problémem zde je absence příček.

Juraj

Protože v Německu nemají zimu?

MHD

Obecně v Německu cestující snesou víc nepohodlí, aniž by začali brblat. Mají prostě vyšší práh bolesti.

Kování

Ono taky v Německu jezdí vlakem menší procento lidí než u nás, i když v absurdních čísel je to více

Kubrt

Mohu poprosit o zdroj takových dat? Děkuji.

Daniel Jablonecký

Co jsou to ta absurdní čísla?

Lomb

U nás máme práh blbosti.

MHD

Ten má každý člověk na planetě individuálně nastavený

Bram

Nikoliv, německý cestující jen velice dobře ví, že je nesmysl sedět ve vlaku jen v triku. Ale klasickej blbej českej Pepik si naopak stěžuje, že ve vlaku nemůže jen sedět ve slipech a v nátělníku a ještě by si sundal i boty. Deodorant přitom nezná, přípravek proti smradlavým nohám je pro něj taktéž neznámým pojmem. A tohle s námi cestuje vlakem. Naštěstí klasickejch blbejch českejch Pepiků je rok od roku méně.

CP1

Nesmysl je hodinu ve vlaku sedět nabalený v bundě, jo v osobáku, kde pojedu 10 minut, tak si tu bundu pravděpodobně nesundám, ale na delší trasy, kde v tom vlaku sedím hodinu a déle to je prostě nepohodlné.
Raději českého Pepíka v triku, jak uřvaného Němce, který dělá bordel.

SYN

Na to abych si mohl sundat bundu by mělo stačit když bude uvnitř cca. o 10oC tepleji než „venku“ ne? S tím by snad neměl být problém… spíš mně štve když si na cestu řádu 15min tu bundu sundat (a někde pověšenou hlídat) MUSÍM nebo bych se jinak uvařil…

Marty

Žádný problém to není

CP1

Problém to je pokud jedete déle, takže vůz se rozumně vytopí, ale už je vlak v další stanici a tak je hned teplo pryč. A do toho velká část lidí samozřejmě zmáčkne tlačítko pro vozíčkáře (kočárky), takže vyruší automatické zavírání dveří, a už za sebou nezmáčkne tlačítko na zavření.

Jistě v osobáku na krátkou vzdálenost to nebudu řešit, a asi si ani nesundám bundu, ale pokud cestuji déle, tak vyžadují určitý teplotní komfort.
V létě taky budete spíš vyžadovat vozidlo s klimatizací, jal s vyklápěčkami.

SYN

To ale dost záleží na zaplněnosti… v poloprázdném voze se to i s těmi (funkčními) vyklápěčkami snese, pokud stojím na jedné noze a to ještě ne na své tak je klimačka životní nutností (a i tak to má problém zvládat).
Zažil jsem toto léto na TEŽ, zaplněnost taková že se půl hodiny nedalo dělat nic jiného než se držet a tiše trpět… celou dobu jsem v hlavě omílal jestli vystoupit a šlapat to pěšky, nebo čekat na další za hodinu (a potenciálně stejně plný)…

Fandík

Rozhodně lepší než uřvaná Regionova ☝️

Jirka

Porad se o ne CD ale budou starat lip nez Regiojet o sve ojetiny posledni roky…

Bubba

To teda.. Ty ojetiny z Polska s najezdem 500-26k km jsou fakt hrozné.. A prumerne stářím provozovanych vozidel v RJUK 12,91 let by se fakt měli fakt vytratit z trhu.. 😜🤣

dopravopat

Na rozdiel od (reinkarnácie) šukafonu to má potenciál prilákať nových cestujúcich.

Radim

Taky jsem nepochopil, proč regionovu aspoň trochu neodhlučnili

Pája

Trochu ji odhlučnili. Ale jen trochu 😃

Xiao

Je vážně nutné i v takhle malém vozidle plýtvat prostorem na obří WC buňku pro vozíčkáře, který ji beztak téměř nikdy nevyužije? Fakt by nestačila kadibudka velikosti jako je třeba v 842?

VTT

Invalidům se bude zastavovat u vhodného křoví (a bude je k němu někdo vynášet)?
Jestli mají dráhy zajistit i přepravu lidí na invalidném vozíku, tak je nutné k tomu poskytnout i bezbariérové WC.

SYN

Tak neříkám že to není bohulibý účel, ale ten vůz je fakt poměrně malý na takovou dacku… co kdyby se aspoň vlk nažral a koza zůstala (skoro) celá? Jako že by ta buňka byla vyrobená tak že by se i ten vozíčkář obvykle vešel, nicméně přecejen trochu méně obří (neboli podle norem co jsou krutě optimistické)?
Oproti typickému autobusu by to i tak byl obrovský pokrok…

Radim

Skoro bych souhlasil, jezdím regionovou (s invalidním mega-záchodem) opravdu dost často, ale nikdy jsem tam invalidu neviděl. Ale když to má být pro invalidy, má být pro invalidy i záchod, ne?

Vojtěch Suchan

Němci v tom nemají WC vůbec. A bezbariérovou buňku taky nikdo nenařizuje. Je to kolejový autobus na ramena tomu odpovídající, a autobus tyhle vymoženosti taky jaksi nemá. Řekněme, že je to o ekonomice provozu, kdy u nás prostě vlak WC a pohodlné sedačky mít musí za každou cenu, zatímco v Německu na to koukají racionálněji.

Jiří

…..až se pár lidí po…..e tak to bude opravdu kultura cestování 🤣- minulá cesta z Prahy domů byla s dětmi díky nějaké střevní chřipce velmi hezký zážitek, kdy 3/4 jízdy se střídali na WC a ještě byl strach jestli stihneme přestup a i tak poslední půl kilometr do bytu bylo kdo první půjde na záchod.
Správně zrušit ve vlaku záchody 🤣

xyz

Jen menší část německých dopravců nemá v RS1 WC.

Určitě je tam mají: DB, EB, STB, ODEG, FEG, VGB, Rurtalbahn (i když u poslední jmenované jsem při loňském cestování s ní zažil v nadpolovičním počtu spojů nefunkční WC).

Nemají je tam: určitě SWEG; nevím jestli i někdo další.

P. S. Zrovna v Německu není k dispozici WC ani na takových nádražích, kde by to člověk nečekal (či bývalo, ale již není funkční).

Vojtěch Suchan

Myslel jsem tím, že tyhle konkrétní RS1 pro ČD WC nemají. Protože jezdily na místech, kde to majitel považoval za mrtvou váhu. Já prostě těžko hledám důvod, proč v autobuse na kolejích na těch nejkratších ramenech obří bezbariérové wc mít a na silnici ne. Myslím, že komfort vlaku je v jízdních vlastnostech, velké kapacitě ke stání/přepravě kol a zavazadel, a ne nutně v možnosti jít ve 20-30 minutách cesty na záchod.

xyz

A těsně před cestou či po té cestě je ta možnost použít WC kde?

Mimochodem trasa typu Česká Lípa – Louny není „nejkratším ramenem“.

Ještě bych doplnil, že WC určitě mají i RS1 od Agilisu (na vnější stěně WC-buňky jsou umístěna sklopná sedadla tak, aby do té RS1 bylo namačkáno celkem 100 sedaček, jak si objednatel přál a díky tomu namačkání + uspořádání 3 + 2 mohl Agilis použít pro hornofrancké výkony právě tyto vozy).

Twix

A která jsou ta nejkratší ramena? Takových linek je čím dál méně, buď se na nich doprava ruší, nebo jsou různě spojovány do delších linek, čemuž napomáhá i elektrifikace a v budoucnu nástup BEMU. Dejme tomu třeba do Velvar by to bez záchodu šlo (pokud se to jednou nespojí s linkou do Neratovic), ale asi nemá moc smysl mít pár vozů bez záchodu a zbytek s ním.

SYN

To je určitě fakt že by měly být co nejvíc unifikované, jinak se nebudou schopné přesouvat/zastupovat.
Osobně bych navrhoval WC ano, ale rozumně. Ty buňky typu „bezbarierové WC ČD“ jsou děsný luxus (prostorově) a ve srovnání s položkami jako „kvalitní tiché brzdy“ nebo „klimatizace zachraňující v létě zdraví místy až život“ mi přijde že v tomto bodě až zbytečně hujerujeme…

VTT

V autobusu lze řidiče v krajním případě požádat, aby zastavil, buď někde u pumpy nebo u křoví.

vbb

Požádat můžete, ale odpověď asi bude, že zastavovat smí jen na zastávkách, a kdybyste si při překotném vystupování do křoví zlomil nohu, tak on bude popotahován…

PvvS

V modré to přece bude špičkový a pouze lehce zajetý vůz.

Daniel

*V barvách objednatele, DÚK -zelená, PID – šedobílá

Daniel Jablonecký

PID = šedočervená.

Radim

Klasická narážka. Začínám si myslet, že by fakt bylo lepší ČD prodat někomu ze západu a pak by se vidělo, beztak by to bylo horší. Soukromníci rozhodně taky nejsou svatí.

Mirek

Klasická narážka ano, ale na klasické výkřiky „modrých“, že soukromníci vozí z Německa šrot. Kdežto v případě nákupu pro „modré“ se podobné „nářky“ neozývají ( leda tak od protistrany 😉 ).

Radim

Jo chápu. Někdy jsou „modří“ fakt … nenapadá mne slušné slovo. Ale zase na druhou stranu, kdyby ČD už nebyly a bylo by to třeba „OBB CZ“ nebo co já vím, tak by se podle mne jezdilo furt s tím samým a kupovalo se taky furt to samé atd atd a bůh ví (nerad si ho beru do huby resp. do klávesnice) jestli by to nebylo horší/stejné. Akorát už by „ne-modří“ neměli tolik narážek a naopak 🙂

Mirek

Mám rád železnici jako takovou a tyhle žabomyší války mne fakt neberou. Někdy ale naopak dokážou pobavit. něco jako, když Gepard expres vypravil vlak z Brna do Vídně. Jeden ( patrně „modrý“ ) horlivě dštil síru na interiér jídelního vozu, který byl ve vlaku řazen. Kdo má v takovém voze volně postavené židličky u stolků, tomu by měli odebrat povolení k provozu ( nebo tak nějak to bylo ). Nevšiml si ale, že se jednalo o WRmz817 zapůjčený od ČD. 😀 😀 😉

Daniel Jablonecký

To je stejný jako se ptát, s čím jezdí RENFE z Prahy do Ostravy. Tak už 10 let s tím samým.

Jakub

Případ Veolia jste neslyšel?

Pája

Zato Regina – ať už modrá, nebo žlutozelenorezavá – je něco naprosto dokonalého…

Surio Mario Martinez Suarez

Modrá Regina je naprosto v pohodě vozidlo plně srovnatelné s tímhle.
Nevím proč tady proti tomu pořád někdo dost slabomyslně jede… Navíc má mnohem-mnohem nižší spotřebu než tenhle vyřazený rádoby zázrak z Německa.
PS osobně jsem jel mnohokrát oběma..

Radim

No… skoro. Regína je hrozně hlučná, ať od „kvalitních“ kolejí, tak od motorů.

MartinS.

Srovnavat modro-bilou nebo zluto-zelenou reginu s RS1 je opravdu odvazne. Mozna jezdi na kybl nafty stejne jako 810, ale pokud jde o pohodli a jizdni vlastnosti, videl bych tam vyrazne rozdily…

Pája

Já taky. Pokaždé, když mám volit cestu mezi busem a vlakem, kde přípoj vlaku jezdí Regina, tak jsem hodně na vážkách a často vyhraje bus v případě, že to je pohodlná Setra nebo MB. Nějak mi nechybí otřesy, hluk, skřípot, věčně se otevírající a bouchající vnitřní dveře – tzn je to horší, než kdyby tam nebyly – a pokud je člověk v motorové části, tak i výstup je o držku.

SYN

Tak Regína je docela hlučná, cuká se a brzdy pískají, ale není to až taková hrůza, a dokud je poloprázdná tak je to v pohodě 🙂