Ojeté motoráky pro České dráhy jezdily v Německu u tří dopravců, míří do Středočeského a Ústeckého kraje
Motorový vůz Stadler RS1 na lince U6 v Řetenicích. Foto: Adam Vanting
Vozidla se mají dostat do provozu příští rok.
Nikde není uvedeno, jak jsou staré a kolik mají najeto?
Tak doufám že něco dorazí i do Tábora místo 814 na trať do Horní Cerekve……
Za ro nejdříve a to s otazníkem.
za rok
V článku je zmiňován soubor Šluknovsko. To se budou soutěžit tratě pouze ve Šluknovském výběžku nebo i Děčín – Bad Schandau – Rumburk a Děčín – Jedlová – Rumburk ?
Patří do Šluknovska i Ebersbach – Rumburk? Chtělo by to Mikulášovice – Staré Křečany – Ebersbach, ale tam se všichni zbláznili jen do autobusů.
Ony ty autobusy zřejmě pokryjí dopravní obslužnost lépe a levněji než vlaky.
Alespoň projdou v nějakým stupněm opravy, ty desira co na L2 provozuje LDB jsou půl milionu kilometrů po kleknutí a výhradně z německým popisem všeho. Divím se že na nich není ještě svastika.
Třikrát hurá, tyto vozidla jsou jedinou přijatelnou náhradou Šukafonů a jako taková bych je doporučoval skupovak kdekoliv a kdykoliv se dá, včetně toho že se budou draho repasovat… vzhledem k předpisům nová taková už asi nikdy nebudou…
Co se týče poslední věty (ohledně GWTR ), jejich vozy jsou momentálně ve Volarech a jezdí misto jednotek RegioSprinter RVT na trati 194. Podle některých zdrojů z Volar do Klatov nepřesnunou všechny vozy typu RS1, asi 2 tam zůstanou pro vlaky do Českých Budějovic. Mám pravdu?
Co je ? Staré a tolik vychvalované chcipaky 810+010 už nikdo nechce? A nebo že by konečně po 50 letech ve vedení ČD někdo pochopil, že ty otřesné hrůzy 810 jim ospuzuji zákazníky? Jen aby nejezdily tak dobře, jako ty ojeté Stadlery v Olomouckém kraji, nebo ty tolik vychvalované Push pull jednotky na trati do Frenštátu pod Radhoštěm v Moravskoslezském kraji, kterých namísto pěti jezdí tak dvě nebo tři a to ještě ne vždy!!!
Push pull jezdí dle sledovačky 3ks jeden má garančku a jeden je nabouraný. 810 jezdí po republice ještě nějakých 120ks
spíš objednatalé pochopili, že by fakt měli požadovat něco lepšího
Po přečtení diskuse jsou to skvělé vyvoněné skoro nové německé motoráky. To jsem rád. Ještě, že je nekoupila třeba Arriva nebo RegioJet, to by to byl německý šrot 🙂 🙂 🙂
Záleží, jak by se k nim chovali. Třeba Desira u Trilexu podle mě nejsou německý šrot narozdíl třeba od ř. 845. 🙂
Předně je ní plyne neoblíbenost Regionoh. Jako záloha, když není žádná schopná souprava – OK. Ale jinak to vůbec nemělo vzniknout a RS1 se měly kupovat hned od výrobce.
To by na to muselo být cash, ono by na to možná postupem času bylo, ale to už zas blížil konec výroby těchto motoráků… Hlavně ČD musely tu situaci vyřešit rychle… Motoráku byl značný nedostatek a další řady byly před smrtí (820,831,850,851)
Ta možnost byla zvažována na MD. Ještě jsem nezapomněl, jak Šimonovský v TV zdůraznil, že 814 je soudobý motorový vlak a ve srovnání se světem se nemáme za co stydět. Njn, co už teď…
Jak to vypadá s rekonstrukci RS1 pro Ústecký kraj?
Snad se objeví na Tábor-Benešov..
Proč tam na elektrifikované trati?
a proč ne ,taková klasika. do jindřicháče z veselí běžně jezdila 810
Především platí v novém GVD nový koncept: Tábor – Olbramovice a Benešov – Sedlčany.
Proč jinak jezdí z Třebové do Zábřehu a po okolí? Protože tam větší poptávka po cestování není,.
nazval bych to lépe vyzkoušené motorové jednotky. Požadavek u nás je hlavně dochvilnost a stabilní wifi 🙂 , Za mne ještě bez odéru z nádrže na „víteco“
Jen bych Regio Spidery dal „povinně“ do laku Najbrt..
Tak třeba taková Arriva jezdí POUZE se starým německým šrotem…
a jak to souvisí s článkem?
Nasadit prosím na linku u11 trvale, ne jen svátečně když regína nejede.
z mého pozorování ( bydlím u trati) od nového grafikonu jezdí na U11 trvale. Byly mj staženy z perucké trati tudíž se mohou držet 2 zálohy a jezdit zdvojené.
Tak to je dobře, už to asi tak udělali 😉 brzy zase tou linkou pojedu
Už jezdí nějaké po modernizaci v zeleném laku?
nejezdí
Regina je proti tomuhle zlatá.
Nevím proč, naježděno mám v 814 a 841
2 celkem dost (U11) a připadají mi roziodně lepší 814, za mě jsou prostě pohodnější
Jakou mají spotřebu na 100 km???
Na jaké trati?
Nebo myslíte, že spotřeba třeba na Moldavu bude stejná jako na trati podél Labe?
Jede to na kybl nafty 😉
Pro Němce vyjetiny, pro nás supermoderní stroje. O tom přesně české dráhy jsou. (to malé č je správně)
Otázka zní, zda-li někdo vyrábí nyní DMU 70? A jestli se tedy dají tyto jednotky koupit nové.
Jestliže se vyrábí nejmenší DMU 120, znamená to buď vyšší náklady na objednávané spoje (vyšší spotřeba, poplatky za použití kolejí, dražší údržba) nebo náhrada autobusem, pokud je to kapacitně a trasováním možné.
Přesně tak! Naše hypersupermoderní 810 a regionovy (to malé r je správně) jsou mnohem lepší.
Dokud se bude soutěžit na cenu, jinak to nebude. Zrovna tak cestující jsou velmi citliví na cenu.
A na co jiného byste chtěl soutěžit? A podle čeho byste pak ty jednotlivé nabídky transparentně vybíral?
Proto stát nikdy, už z principu, nemůže být dobrý hospodář. Když je jediným, hlavním kritériem cena, jde to vždy na úkor kvality.
Kvalita se má popsat v plžadavcích. V Německu i ve Švýcarsku to docela zvládají.
Proč? Kvalita se nastaví jako pevný parametr do podmínek soutěže. Kvalita je měřitelná, to nepředstavuje žádný problém. Problémem je spíš to, že doposud objednatelé tu kvalitu nebrali dost vážně. Podle toho taky dopadly ty soutěže. R23 je asi dobrý (ale ne jediný) příklad toho jak se to dělat nemá.
Klidně si můžete dát do požadavků VŘ nové vlaky. Akorát to pak nebude za hubičku.
Tak třeba Německo požaduje měnit vlaky po 20 letech, samozřejmě že to jde.
Nejen české dráhy, ale hlavně české silnice, protože ty jsou primárně odrazem bohatství lidí. A to vidime uz minimálně 70 let, akorát kouzlo, kterým to vyřešit, jsme pořád jeste nenašli.
Němci to ale vyměňují za různé elektrické, vodíkové hráčky, na které vzhledem k rychlé obnově vozového parku nemáme peníze (Pokud to nezaplatí objednavatel). Návíc po nějaké modernizaci, kdy se dosadí nové WC, AC, sedačky, lak a informační systém, nemusí cestující poznat že se nejedná o ojeté vozidlo. Ještě dodám že vozidla podobné velikosti na trhu moc nejsou, a co se týče DMU 120 tak ty kupujeme nové. (Taky by se dali najít ojetiny viz arriva, regiojet, leoexpres kteří kupují desira a talenty [nic proti nim])
A jiná města vodík ruší.
Mně by spíš zajímalo kde a kdy budou jezdit ty předchozí, vím že už jich pár jezdí. Ale co ten zbytek.
Zbytek je ve Zvolenu na přestavbě(klimatizace,WiFi,zásuvky…)
nevíte v jakém stádiu rozpracování?
ČD si můžou koupit řadu 612 od DB. Ono to je sice Pendolino a jede to těch 160 km/h. Ale jsou to uřvané jednotky, kde nepochopíte co se vám snaží vysvětlit spolujezdce hned vedle… proti 612 je 810/811/815/843/854 klídek v knihovně….
Tak zrovna 612 je uřvaná a uchlastaná dost. Pokud nasadit, tak jen na tratě, kde využijí svůj potenciál.
Ktera nezadratovana trat je s hornima rychlostnikama, kde by svoje kouzlo vyuzily?
Klopící rychlostníky ráda dává Spržel tam, kam se 680 dlouho nepodívá. Třeba Budějovice,…
Nemusí mít smysl, hlavně když je co fotit při otevření.
Myslím, že žádná.
Max nějaký expres, částečně pod drátama. Třeba Norimberk – Plzeň.
Co je to zase za debilitu?!? Řadou 612 jsem jel naposledy týden před třemi týdny a byla tichá, přičemž obzvlášť řada 843 je proti ní uřvaný krám.
Ticha je jen tam, kde jsou malé oddíly například pro 1. třídu nebo místo na kola. Je to přímo za strojvedoucím.
V provozním souboru Šluknovsko jsou nyní nasazována DMU120 (Desira+Sharky) v počtu 6 kusů. Ústecký kraj bude v novém vyběrku požadovat jednotky o stejné kapacitě. RS1 by se museli zdvojovat, náhle by jich tedy bylo potřeba 12 a to nepočítám provozní zálohu. Tak nevím jestli se v tomto případě nejedná spíš o přání ČD kam s nimi…
Pokud by náhodou nevěděli, kam s nimi, tak Zlín by své Regiokřápy vyměnil i za RS1. Ale je fakt, že kapacitou by taky jeden sólista na vlaku nestačil.
Zlínský kraj už má novou smlouvu na Sharky, takže náhradu Regionov nepotřebuje.
Že by Comeback Žraloků? Nevíte prosím, od kterého data?
Prosinec 2023
Takže ještě celý rok 😵💫🤦
Vážně? A co pro to Zlín už udělal? Nebo je to jen přání šotoušovo?
https://zdopravy.cz/zlinsky-kraj-ma-nove-smlouvy-s-ceskymi-drahami-potrvaji-do-roku-2029-136712/
Nevím co na to šotouši, ale já aspoň nevolil za hejtmana kraje jednoho starostu Vsetína, za jehož vlády se tlačilo cenou na opětovné nasazení Regiostřepů. A to ten ….. chtěl stavět nový špitál bez dotací, za peníze kraje a rozdrbat kromě dopravy i zdravotnictví v okresech Vsetín, Kroměříž, Uherské Hradiště a Zlín.
kdyby raději ten podnikatel ve Zlínu svým odvoláním neoddaloval modernizaci/elektrizaci
To sice máte pravdu, ale pokud by Vsetínští a bývalá senátorka Ondrová neházeli vidle už před lety, tak už by se teď jezdilo elektricky až na Valašsko a Slovensko přímo a ne tou šílenou oklikou jako teď.
A nemyslely ČD jejich nasazení spíš na Vanďáky a doplňkové výkony, co teď jezdí Rumburk s 810?
Bude to zajímavé. Uvidíme, jak to bude s U8 a U28 po roce 2026 (jestli to dostane Trilex nebo ČD nebo někdo jiný s Desiry).
To mě také napadlo, ale to by se jednalo pouze o 2 vozy. Jeden na Vansdorf a druhý na Panský.
Dle dopravního plánu ÚK by nový dopravce na U8 a U28 měl vyrazit už koncem tohoto roku, nebo…?
Dopravní plán není a nebude termínově dodržen. Je to jen cár papíru, termínově z něj nelze vůbec vycházet. Kraj teď postupuje krapet jinak, než je v plánu psáno.
Psalo se tady na webu o tom spousta článků. Termíny se šouply a nikdo dokument neaktualizoval. Viz U8 – dle plánu tam už měl být nově vysoutěžený dopravce.
A ještě dalších pár na zálohu/údržbu do Děčína a rázem by to bylo 5-6 ks (2-3 v Rumburku, 2-3 v Děčíně). Na počet vozidel stav stejný, jako je dneska. Jen by byly místo 810 a 814 Spideři.
jestli spíše neposílí v uk kraji jen počet záloh. Pokud se zázračně začne jezdit z Teplic do Lovosic tak navíc stoupne potřeba o 1 až 2 kusy ( můj odhad )
Proč? Ten vlak by stíhal dojet do Lovosic a zpět během toho co stojí v Radejčíně. Nebo je myšlena potřeba zdvojování?
asi tedy spíše jak řikáte se vystačí se stávajícím stavem. To zdvojování v úseku Lovo-Ltm-Úštěk je v Lovosicích zvažováno právě tak, že se motor od Teplic napojí na ten od Loun.
A dnes se zdvojuje jen v úseku Lovosice – Úštěk? Ten posilový vůz pak čeká v Lovosicích hodinu nebo dvě? Pokud to tak je, navržené řešení se přímo nabízí a turnusovou potřebu to ani tak nezvýší. Tak už jen opravit ten sesuv.
Nevím kam až jezdí, v minulem gvd se zdvojovalo pouze do Ltm, ale dnes to je tak že zdvojená souprava přijede do lovo prední se odpojí a napojí se ze zádu na spoj do Ltm takže tam má pobyt tak 15min
A stejne se počítá s přestupem, když se čeká na to nad než přijede z radejčína
Nebylo by lepší protáhnout U6 až do Litoměřic (po obnovení provozu po celé 097)? Nevím, ptám se.
Kdyby se to spojovalo tak jak je navrženo, protáhla by se U6 prakticky až do Úštěka.
Existuje aspoň teoretická možnost že by RS1 „něco“ tahal? V extrémním případě třeba i 010? Jako kdyby to bylo jen občas, na posilu… lepší než drátem do voka bych řekl.
Vyrobeno jich bylo téměř 500, takže je ještě z čeho brát, pokud se jich i nadále budou dopravci v Německu zbavovat i nadále.
Kéž by jich dopravci u nás koupili co nejvíc. Lepší západní „šroty“, než naše 😀
A znovu bude paradoxně pavouk rychlejší než myš … 😁
Ví někdo, kde ve Středočeském kraji by mohly jezdit?
Všude kde jezdí 810 a 814
Sedlčany, Vlašim, Slaný, Pacifik a další.
Přesně tak, horní Pacifik, Vlašim a Sedlčany jsou stále ještě šukafonové trati, dolní Pacifik (spec. úsek z Vraného do Prahy) by si zasloužil trochu svižnější vozidla, než tria. Přidal bych ještě Praha – Beroun přes Rudnou.
Na Rudnou jsou určené nové RegioFoxy, ale jinak souhlas. Také by mě zajímalo jak dlouho budou šukafony na lince S65 do Rudné přes Semmering.
Tak tam je to skoro jedno, když linku S65 průběžně zabíjí jízdní řád (kdy po brzkém odjezdu z hlavního čeká 9 minut na Smíchově) a teď jí ještě na několik let dobije přestavba Smíchova a dvojitá úvrať. Zrovna v době, kdy by se snad měla zkapacitňovat trať z Veleslavína do Hostivice a vlaky na Kladno by tím páden bylo vhodné táhnout přes Semmering.
Nepomáhají tomu ani docela dlouhé nutné prostoje v Hostivici, ale ta dvojitá úvrať by snad mohla být trochu kompenzována kratším pobytem na Smíchově (pokud to nadále na hl.n. pojede). A docela se tím lidi naučili jezdit z vnějšku Prahy na přemístěnou zastávku Jinonice.
Klobouk dolů za to, že obnovou interiéru projdou ještě v Německu, a tím pádem do Čech už přijedou hotové a, jak by řekl Přéma Forejt, fresh. Nádhera. 😀
Hanba, tak ojeté vozy bych čekal někam do Albánie.
Nikoho nezajímá co bys čekal.
A víte o nějakých nových motorových vozech o stejné přepravní kapacitě?
Byl jste v Albánii? Tam by byl luxus i 810
no já když byl v Albánii, tak tam jezdily ojetiny SBB…
Bez oken
😃😃😃
Nevíte, jestli mají klimu?
Nemají, pouze náporová ventilace.
Snad nahradí stávající vozy na lince Teplice hlavní nádraží – Řetenice.
U těch Řetenic Vám také chybí „hlavní nádraží“.
O takové lince nevím.
Má to, nebo bude mít klimatizaci?
K těm WC – přinejmenším SWEG ve svých RS1 ani žádné WC nemívá (přinejmenším okolo Offenburgu, kde jsem několika různými RS1 tohoto dopravce nedávno jel).
Tzn. do těchto vozů budou WC-moduly instalovány zcela nově.
Problémem zde je absence příček.
Protože v Německu nemají zimu?
Obecně v Německu cestující snesou víc nepohodlí, aniž by začali brblat. Mají prostě vyšší práh bolesti.
Ono taky v Německu jezdí vlakem menší procento lidí než u nás, i když v absurdních čísel je to více
Mohu poprosit o zdroj takových dat? Děkuji.
Co jsou to ta absurdní čísla?
U nás máme práh blbosti.
Ten má každý člověk na planetě individuálně nastavený
Nikoliv, německý cestující jen velice dobře ví, že je nesmysl sedět ve vlaku jen v triku. Ale klasickej blbej českej Pepik si naopak stěžuje, že ve vlaku nemůže jen sedět ve slipech a v nátělníku a ještě by si sundal i boty. Deodorant přitom nezná, přípravek proti smradlavým nohám je pro něj taktéž neznámým pojmem. A tohle s námi cestuje vlakem. Naštěstí klasickejch blbejch českejch Pepiků je rok od roku méně.
Nesmysl je hodinu ve vlaku sedět nabalený v bundě, jo v osobáku, kde pojedu 10 minut, tak si tu bundu pravděpodobně nesundám, ale na delší trasy, kde v tom vlaku sedím hodinu a déle to je prostě nepohodlné.
Raději českého Pepíka v triku, jak uřvaného Němce, který dělá bordel.
Na to abych si mohl sundat bundu by mělo stačit když bude uvnitř cca. o 10oC tepleji než „venku“ ne? S tím by snad neměl být problém… spíš mně štve když si na cestu řádu 15min tu bundu sundat (a někde pověšenou hlídat) MUSÍM nebo bych se jinak uvařil…
Žádný problém to není
Problém to je pokud jedete déle, takže vůz se rozumně vytopí, ale už je vlak v další stanici a tak je hned teplo pryč. A do toho velká část lidí samozřejmě zmáčkne tlačítko pro vozíčkáře (kočárky), takže vyruší automatické zavírání dveří, a už za sebou nezmáčkne tlačítko na zavření.
Jistě v osobáku na krátkou vzdálenost to nebudu řešit, a asi si ani nesundám bundu, ale pokud cestuji déle, tak vyžadují určitý teplotní komfort.
V létě taky budete spíš vyžadovat vozidlo s klimatizací, jal s vyklápěčkami.
To ale dost záleží na zaplněnosti… v poloprázdném voze se to i s těmi (funkčními) vyklápěčkami snese, pokud stojím na jedné noze a to ještě ne na své tak je klimačka životní nutností (a i tak to má problém zvládat).
Zažil jsem toto léto na TEŽ, zaplněnost taková že se půl hodiny nedalo dělat nic jiného než se držet a tiše trpět… celou dobu jsem v hlavě omílal jestli vystoupit a šlapat to pěšky, nebo čekat na další za hodinu (a potenciálně stejně plný)…
Rozhodně lepší než uřvaná Regionova ☝️
Porad se o ne CD ale budou starat lip nez Regiojet o sve ojetiny posledni roky…
To teda.. Ty ojetiny z Polska s najezdem 500-26k km jsou fakt hrozné.. A prumerne stářím provozovanych vozidel v RJUK 12,91 let by se fakt měli fakt vytratit z trhu.. 😜🤣
Na rozdiel od (reinkarnácie) šukafonu to má potenciál prilákať nových cestujúcich.
Taky jsem nepochopil, proč regionovu aspoň trochu neodhlučnili
Trochu ji odhlučnili. Ale jen trochu 😃
Je vážně nutné i v takhle malém vozidle plýtvat prostorem na obří WC buňku pro vozíčkáře, který ji beztak téměř nikdy nevyužije? Fakt by nestačila kadibudka velikosti jako je třeba v 842?
Invalidům se bude zastavovat u vhodného křoví (a bude je k němu někdo vynášet)?
Jestli mají dráhy zajistit i přepravu lidí na invalidném vozíku, tak je nutné k tomu poskytnout i bezbariérové WC.
Tak neříkám že to není bohulibý účel, ale ten vůz je fakt poměrně malý na takovou dacku… co kdyby se aspoň vlk nažral a koza zůstala (skoro) celá? Jako že by ta buňka byla vyrobená tak že by se i ten vozíčkář obvykle vešel, nicméně přecejen trochu méně obří (neboli podle norem co jsou krutě optimistické)?
Oproti typickému autobusu by to i tak byl obrovský pokrok…
Skoro bych souhlasil, jezdím regionovou (s invalidním mega-záchodem) opravdu dost často, ale nikdy jsem tam invalidu neviděl. Ale když to má být pro invalidy, má být pro invalidy i záchod, ne?
Němci v tom nemají WC vůbec. A bezbariérovou buňku taky nikdo nenařizuje. Je to kolejový autobus na ramena tomu odpovídající, a autobus tyhle vymoženosti taky jaksi nemá. Řekněme, že je to o ekonomice provozu, kdy u nás prostě vlak WC a pohodlné sedačky mít musí za každou cenu, zatímco v Německu na to koukají racionálněji.
…..až se pár lidí po…..e tak to bude opravdu kultura cestování 🤣- minulá cesta z Prahy domů byla s dětmi díky nějaké střevní chřipce velmi hezký zážitek, kdy 3/4 jízdy se střídali na WC a ještě byl strach jestli stihneme přestup a i tak poslední půl kilometr do bytu bylo kdo první půjde na záchod.
Správně zrušit ve vlaku záchody 🤣
Jen menší část německých dopravců nemá v RS1 WC.
Určitě je tam mají: DB, EB, STB, ODEG, FEG, VGB, Rurtalbahn (i když u poslední jmenované jsem při loňském cestování s ní zažil v nadpolovičním počtu spojů nefunkční WC).
Nemají je tam: určitě SWEG; nevím jestli i někdo další.
P. S. Zrovna v Německu není k dispozici WC ani na takových nádražích, kde by to člověk nečekal (či bývalo, ale již není funkční).
Myslel jsem tím, že tyhle konkrétní RS1 pro ČD WC nemají. Protože jezdily na místech, kde to majitel považoval za mrtvou váhu. Já prostě těžko hledám důvod, proč v autobuse na kolejích na těch nejkratších ramenech obří bezbariérové wc mít a na silnici ne. Myslím, že komfort vlaku je v jízdních vlastnostech, velké kapacitě ke stání/přepravě kol a zavazadel, a ne nutně v možnosti jít ve 20-30 minutách cesty na záchod.
A těsně před cestou či po té cestě je ta možnost použít WC kde?
Mimochodem trasa typu Česká Lípa – Louny není „nejkratším ramenem“.
Ještě bych doplnil, že WC určitě mají i RS1 od Agilisu (na vnější stěně WC-buňky jsou umístěna sklopná sedadla tak, aby do té RS1 bylo namačkáno celkem 100 sedaček, jak si objednatel přál a díky tomu namačkání + uspořádání 3 + 2 mohl Agilis použít pro hornofrancké výkony právě tyto vozy).
A která jsou ta nejkratší ramena? Takových linek je čím dál méně, buď se na nich doprava ruší, nebo jsou různě spojovány do delších linek, čemuž napomáhá i elektrifikace a v budoucnu nástup BEMU. Dejme tomu třeba do Velvar by to bez záchodu šlo (pokud se to jednou nespojí s linkou do Neratovic), ale asi nemá moc smysl mít pár vozů bez záchodu a zbytek s ním.
To je určitě fakt že by měly být co nejvíc unifikované, jinak se nebudou schopné přesouvat/zastupovat.
Osobně bych navrhoval WC ano, ale rozumně. Ty buňky typu „bezbarierové WC ČD“ jsou děsný luxus (prostorově) a ve srovnání s položkami jako „kvalitní tiché brzdy“ nebo „klimatizace zachraňující v létě zdraví místy až život“ mi přijde že v tomto bodě až zbytečně hujerujeme…
V autobusu lze řidiče v krajním případě požádat, aby zastavil, buď někde u pumpy nebo u křoví.
Požádat můžete, ale odpověď asi bude, že zastavovat smí jen na zastávkách, a kdybyste si při překotném vystupování do křoví zlomil nohu, tak on bude popotahován…
V modré to přece bude špičkový a pouze lehce zajetý vůz.
*V barvách objednatele, DÚK -zelená, PID – šedobílá
PID = šedočervená.
Klasická narážka. Začínám si myslet, že by fakt bylo lepší ČD prodat někomu ze západu a pak by se vidělo, beztak by to bylo horší. Soukromníci rozhodně taky nejsou svatí.
Klasická narážka ano, ale na klasické výkřiky „modrých“, že soukromníci vozí z Německa šrot. Kdežto v případě nákupu pro „modré“ se podobné „nářky“ neozývají ( leda tak od protistrany 😉 ).
Jo chápu. Někdy jsou „modří“ fakt … nenapadá mne slušné slovo. Ale zase na druhou stranu, kdyby ČD už nebyly a bylo by to třeba „OBB CZ“ nebo co já vím, tak by se podle mne jezdilo furt s tím samým a kupovalo se taky furt to samé atd atd a bůh ví (nerad si ho beru do huby resp. do klávesnice) jestli by to nebylo horší/stejné. Akorát už by „ne-modří“ neměli tolik narážek a naopak 🙂
Mám rád železnici jako takovou a tyhle žabomyší války mne fakt neberou. Někdy ale naopak dokážou pobavit. něco jako, když Gepard expres vypravil vlak z Brna do Vídně. Jeden ( patrně „modrý“ ) horlivě dštil síru na interiér jídelního vozu, který byl ve vlaku řazen. Kdo má v takovém voze volně postavené židličky u stolků, tomu by měli odebrat povolení k provozu ( nebo tak nějak to bylo ). Nevšiml si ale, že se jednalo o WRmz817 zapůjčený od ČD. 😀 😀 😉
To je stejný jako se ptát, s čím jezdí RENFE z Prahy do Ostravy. Tak už 10 let s tím samým.
Případ Veolia jste neslyšel?
Zato Regina – ať už modrá, nebo žlutozelenorezavá – je něco naprosto dokonalého…
Modrá Regina je naprosto v pohodě vozidlo plně srovnatelné s tímhle.
Nevím proč tady proti tomu pořád někdo dost slabomyslně jede… Navíc má mnohem-mnohem nižší spotřebu než tenhle vyřazený rádoby zázrak z Německa.
PS osobně jsem jel mnohokrát oběma..
No… skoro. Regína je hrozně hlučná, ať od „kvalitních“ kolejí, tak od motorů.
Srovnavat modro-bilou nebo zluto-zelenou reginu s RS1 je opravdu odvazne. Mozna jezdi na kybl nafty stejne jako 810, ale pokud jde o pohodli a jizdni vlastnosti, videl bych tam vyrazne rozdily…
Já taky. Pokaždé, když mám volit cestu mezi busem a vlakem, kde přípoj vlaku jezdí Regina, tak jsem hodně na vážkách a často vyhraje bus v případě, že to je pohodlná Setra nebo MB. Nějak mi nechybí otřesy, hluk, skřípot, věčně se otevírající a bouchající vnitřní dveře – tzn je to horší, než kdyby tam nebyly – a pokud je člověk v motorové části, tak i výstup je o držku.
Tak Regína je docela hlučná, cuká se a brzdy pískají, ale není to až taková hrůza, a dokud je poloprázdná tak je to v pohodě 🙂