Přehledně: SŽ chystá na letošek až 30 stavebních tendrů v hodnotě 60 miliard
Správa železnic bude letos hospodařit s rekordním rozpočtem ve výši 61,9 miliardy s možností navýšení až na 70,4 miliardy z úvěru EIB.
Správa železnic chystá na letošek celkem 30 tendrů na realizaci staveb s předpokládanou hodnotou přes 60 miliard korun. Uvedl to dnes ministr dopravy Martin Kupka. „Investujeme do železnice významný balík peněz, což musí být vidět na kvalitě služby,“ uvedl Kupka s tím, že se ministerstvo vedle investic zaměří i na spolehlivost spojů. Každý měsíc chce zveřejňovat statistiku zpoždění v meziročním srovnání. Podle něj je třeba zvýšit kapacitu české železniční sítě, aby bylo možné vůbec hovořit o přesunu nákladu ze silnic na koleje.
Co se začne na železnici letos stavět (nebo alespoň vypíše tendr), výběr. Pramen: MDČR
– modernizace stanice Praha-Smíchov, vyhlášení tendru se předpokládá v první polovině roku 2023 – stavba na Smíchovském nádraží začne nejspíš až v roce 2024
– předcházet jí bude zdvoukolejnění Branického mostu
– v lednu začne modernizace železnice na Letiště Václava Havla v úseku Praha-Bubny – Výstaviště, letos budou vypsány tendry pro stavbu Praha-Ruzyně – Kladno a modernizaci stanice Praha Masarykovo nádraží
– tendr na modernizaci stanice Brno-Královo Pole, která mimo jiné počítá s výstavbou nové nádražní budovy, samotná realizace by měla začít v roce 2024
– optimalizace úseku Karlštejn – Beroun
– rekonstrukce trati Přibyslav – Pohled
– kompletní rekonstrukce úseku Lipník n/B – Drahotuše
– konverze trakční soustavy úseku Střelná – Vsetín
– zvýšení kapacity trati Týniště n/O – Solnice
– rekonstrukce podkrušnohorské trati Kyjice – Chomutov
– bezbariérový přístup na nástupiště a prodloužení podchodu v Kolíně
– náhrada přejezdu na koridoru ve Studénce
– nové zázemí HZS v Nymburce a Chebu
– ETCS: nyní se instaluje na 417 km tratí, v přípravě je přes 3 200 km tratí. Letos půjde do ETCS 2,4 mld. Kč