ŘSD vypsalo další soutěž na stavbu D35, obchvat Vysokého Mýta má vyjít na 2,5 miliardy korun
ŘSD aktuálně soutěží zhotovitele pro čtyři úseky dálnice D35 najednou.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stihlo ještě v závěru loňského roku vypsat další velký tendr na stavbu dálnice D35. Začalo hledat zhotovitele úseku Vysoké Mýto – Džbánov, který je obchvatem Vysokého Mýta. V trase již běží archeologický průzkum.
Na Twitteru o tom informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Jde o třetí úsek D35, pro který ŘSD v posledním čtvrtletí loňského roku začalo hledat zhotovitele, aktuálně běží soutěž pro celkem čtyři úseky. V létě začala soutěž na tunel Homole, následoval tendr pro úsek Janov – Opatovec. ŘSD hledá aktuálně zhotovitele i pro úsek Sadová – Hořice.
Celkem 5,95 km dlouhý úsek má již stavební povolení a je vykoupeno přes 90 % pozemků trvalého záboru. ŘSD výrazně změnilo oproti datům na konci listopadu odhadovanou cenu zakázky. Nyní jde o 2,524 miliardy korun, ještě v listopadu to bylo 2,978 miliardy korun. Tehdy ale došlo ke zvýšení ceny oproti letnímu odhadu o 700 milionů korun.
V trase již probíhá záchranný archeologický výzkum, zakázku za 109 milionů korun získala společnost Eurovia CS ve sdružení se zapsaným ústavem Archaia.
Nový úsek bude úlevou především pro Vysoké Mýto, přes které denně projede přes 22 tisíc vozidel. Úsek prochází převážně zemědělskou krajinou a kříží silnice II. a III. třídy, místní komunikace, polní cesty i několik menších vodních toků. Na jednom konci se napojí na stavbu D35 z Ostrova do Vysokého Mýta, na konci druhém bude pokračovat do Litomyšle. Detailně je stavba popsána v informačním letáku ŘSD.
Zatím se nová dálnice napojí na silnici I/35 prostřednictví nové křižovatky Vysoké Mýto západ a Džbánov a v budoucnu na ni naváží úseky dálnice D35 Ostrov – Vysoké Mýto a Džbánov – Litomyšl. Hotovo má být v roce 2026.