ŘSD vypsalo další soutěž na stavbu D35, obchvat Vysokého Mýta má vyjít na 2,5 miliardy korun
Vizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD
ŘSD aktuálně soutěží zhotovitele pro čtyři úseky dálnice D35 najednou.
ŘSD aktuálně soutěží zhotovitele pro čtyři úseky dálnice D35 najednou.
fr
Chtěl bych se zeptat těch, co vědí- to zakončení u olomouckého Globusu kruháčem Chantal Poulain zůstane na věky, nebo se s ním bude něco dělat?
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/55/infoletak_d35-krelov-slavonin-2et.pdf?t=2022-12-12%2015:00:15.094
Děkuji, jen nechápu, proč mám na slušný dotaz ty mínusy, to je sprosté se zeptat těch, co vědí?
Jsou to informace volne dohledatelne, staci pouzit Google.
To jiz melo byt davno vypsano a taktez vybrano. Jedna stavba se dokonci a zacina se na druhe. Nac cekat???
Vaším tempem by to trvalo ještě dalších x let. Takto se dělá x staveb najednou, kdy stavba dálnice většinou trvá 3 roky, ať jde o 1km nebo 10km, ve Vašem případě bychom 3 roky stavěli jeden úsek a pak další 3 roky čekali, než se bude stavět druhý, 3 roky než třetí atp. (tedy to co bylo teď při dokončení dálnice do Ostrova a jeho následujícím pokračováním, také budeme čekat 3 roky).
Doufám, že termínem 2026 je míněn leden 2026, neb tři roky na ten kousek mi přijde trošku moc. Podle prospektu nejsou žádné mosty, tunely ani složitý terén. Každý měsíc urychlení by byl fajn, protože Mýto je špunt. Pomůže to i místním.
Já teda nevím, ale za 8 let, co tady jezdím velmi pravidelně, tak žádné semafory nepřibyly. Alespoň si to neuvědomuju. Jen se modernizovaly. Pokud se mýlím, tak mne opravte.
Senátorů tam přibylo několik.
Podívejte se pečlivěji. Mostů je tam několik, včetně železniční trati. A velmi vysoké násypy, které bezpodmínečně potřebují konsolidovat.
Kde že je na předmětném úsek most přes železniční trať?
Není na hlavní trase, ale jeden tam je 🙂
Škoda, že dvojky dělají Kraje. S Mátlem bychom snad měli už i ty obchvaty na dvojkách, které Krajům trvají roky.
V tom Kraji se jim ale zase daří peníze na dopravu pálit na provoz letiště duchů, to taky moc jiných krajů nemá!
Ty částky se řádově liší, a o letiště duchů rozhodně nejde.
Jasně, díky skvělé přípravě předchozí vlády se letos zprovoznilo celých 21km nových dálnic a příští rok to bude ještě lepší – 15km.
Příští rok, asi myslíte rok 2023, tedy letošní rok, se otevře tak málo kilometrů, protože se část přesunula až na rok 2024, který naopak bude rekordní.
Příští rok přes 100 km.
Finance z EU a ŘSD probrané z letargie, i díky Mátlovi.
Babiš si zajistil rekordní investice akorát do Agrofertu.
Taky Vysocina
Mezi kraji jsou rozdily obrovske ve vystavbe i udrzbe. Cely smer severovychodne od Prahy az k Olomouci(SCK, LK, KHK, PAK, OLK) je dost bolavy. Naopak MSK, JCK a Vysocina jsou super. V jiznich Cechach jsem snad nenarazil na rozflakanou silnici.
To skoro vypadá, že čím míň peněz do krajské veřejné dopravy, tím víc zbývá na silnice? 🙂
no dost mozna:) ale jednotlive krajske systemy nedokazu srovnat. To by byl zajimavy namet na clanek.
V Plzenskem se taky hodne silnice zlepsily a pritom do verejne dopravy jde penez myslim docela dost.
Jen tak dal, ted o svatcich jsem si projel novy usek D35 a cesta od Prahy smerem UnO, CT, Chocen, Lanskroun….zacina dostavat skutecne novou dimenzi. O to vice je smutne, ze 1. koridor za nehorazne penize v useku Usti-Chocen zase bastlime v puvodni stope s Vmax 80-90 km/h. D35 zacne byt velmi silnou konkurenci i v tomto smeru, kde zeleznice mela dominanci. Bohuzel ji s kazdym dalsim zprovoznenym usekem D35 bude vice a vice ztracet.
A po zprovoznění VRT se to zase obrátí.
Po zprovozneni VRT se v teto oblasti nezmeni vubec nic, protoze VRT povede uplne jinudy. Dokonce bude spise hur, protoze zmizi sucasne expresni linky ze stavajiciho koridoru. Nemluve o tom, ze dalnice jiz castecne stoji a stavi se dale, o VRT se tu 30 let mluvi a pokrok realny hmatatelny na dalsich minimalne 20 let stale zadny.
To je těžký pesimismus, kterého se v české společnosti jen tak nezbavíme. Jasně, VRT vede přes Brno, ale když jedu z východní Moravy autem na Praha nebo západní Čechy, můžu jet po D1 nebo D35, časově to vyjde skoro nastejno a ještě ušetřím za PHM. D35 je alternativa k D1, to je obecně známo. Jaké expresní linky myslíte? Protože na jednu stranu argumentujete 20+ lety a zároveň už víte, kudy povedou linky? To přesně neví ani dopravci, odkud tedy berete info? Navíc jsem to myslel tak, že se současný hlavní koridor více uvolní pro nákladní dopravu > méně nákladních aut… Číst vice »
Vize jsou krasne, VRT v cechach jsou ale cim dal vice pouhe fantasmagorie. Vy tu po nekom chcete vize o VRT za situace, kdy nejsme schopni po 30 letech na nejvytizenejsim useku ceske zeleznice postavit jeden, v evropskem meritku, zcela podprumerne narocny tunel.
Tak ještě že dva pilotní úseky jsou na Moravě 😎
Ale vážně, VRT jsou blízká budoucnost. Vést vášnivé diskuze o tom, jestli se začne stavět 2026 nebo 2028 je zbytečné, když se stále používají hyperboly a la začátek 2050, 2080. Vize a práce spolu úzce souvisí. Netvrdím, že celá síť bude hotová za třicet let, ale RS1 a RS2 stát budou, na RS4 může tou dobou chybět jeden úsek (tunel).
Dle fotky vypadate mlad, libi se mi vas optimizmus, podobne nazory jsem mel ve vasem veku v 90. letech. Uz mam na hlave sediny a VRT je stale jenom iluze…..bohuzel zeleznice je rizena naprostymi nymandy a podle toho to vypada a dale vypadat bude.
Myslíte oucmanický? Pískovce jsou zrádné.
Právě na UnO chybí nějaký slušnější přivaděč, jezdit to Třebová Svitavy je docela zajížďka
Tak napojeni UnO a CT na dalnici nebude nic moc, ale stale to bude stav nekonecne lepsi, nez kdyz se najizdelo na dalnici az za Hradcem. Vubec nebudu rozebirat kouzu sjezd Litomysl sever….., nejsem si jist jestli starosta CT Zednik byl pricetny, kdyz ho odmitl.
To byl řádný koko….!!! Ale co .. ČT tim moc trpět nebude narozdíl od Litomyšle.. a doufám že jako já bude schválně jezdit přez Litomyšl na prahu i Olomouc co nejvíc lidí z Una i ČT aby k realizaci múk došlo po nějaký době…
Tak sjezd Litomysl Sever neni definitivne zavrhnut, sice nebude postaven v ramci stavby dalnice ale dodatecne se s nim pocita i nadale.
To je tak, když se místní báli, že po otevření sjezdu by jim tam začali „chodit lidi“.
Přiznám se, že podobné poznámky o “nehorázných” penězích a původní stopě mezi Ústím a Brandýsem mě baví. To se tento úsek (který ani nebyl pseudomodernizovaný v 90. letech) měl nechat rozpadnout úplně? Samozřejmě měla náhrada v podobě tunelů už fungovat, ale bohužel ještě dlouho zůstane jen na papíře… a řešit proč je jen na papíře nijak nezmění fakt, že ten úsek se prostě opravit musí.
Jinak samozřejmě každému novému úseku D35 i ostatních dálnic velmi fandím!
Stavba useku trati Chocen- Usti v puvodni stope je jasny dukaz naprosteho upadku zeleznice u nas. Jiz ted jsem vymenil v tomto smeru vlak za auto a to tam nejvetsi spunty (prujezdy Mytem a Litomysli) zustavaji. Po jejich odstraneni bude dalnice jasny vitez.
Musím to zase zopakovat.
ŘSD pod Mátlem neskutečně jede. Až si říkám, jestli by nestálo za úvahu někoho takového na SŽ. Protože jinak ty VRTky ani při dostatku peněz nikdy nepostavíme.
Vypadá to čím dál lépe, ale všechny zásluhy dávat jen ŘSD a Mátlovi by byla chyba. O tuhle akceleraci se zasloužila dvojice Mátl (ŘSD) – Kupka (MD).
Aktuální boom lze připsat Babišovým vládám. Snad tomu Stanjura nedá stopku jako Kalousek při minulé krizi…
Stopku tomu dal Barta z Veverek….
Honzo, srovnejte to s železnicí. Pak snad pochopíte, že to úplně není v osobě ministra, nebo kdo je u vlády.
Kupka rozhodne za soucany boom nemuze. Tohle jde za Babisem resp. Tok/Havlicek. Kdyby zastavili pripravy, nic by se ted nerozjelo.
I kdyz Babise a jeho partu nemam rad, tak si myslim, ze za Babise se stav normalizoval (tj. zacalo se zase pripravovat a pak stavet), pote co Barta/Kalousek zastavili pripravu staveb (Bartovi nezapomenu pokus o zruseni tretiho patra Opatovicke krizovatky)
Bylo by něco víc o tom pokusu zastavit 3. patro té křižovatky? V té době jsem ještě dálnice zdaleka tolik nesledoval a toto by byla kolosální prasárna, protože by to vytvořilo tak velký špunt na trase, že by celá dálnice postrádala smysl.
Beru zpět, dohledal jsem si to. Tady, jak je to zdůvodněno, tak mi to nepřijde tak hrozné. Stavba čekala 6 let na její plné využití a troufám si říct, že až do otevření teď posledního úseku by to šlo zvládat i s tou okružní křižovatkou. Na druhou stranu kdyby se to tehdy nepostavilo, tak to dnes není a způsobovalo by to stejné problémy jako rondel u Globusu v Olomouci s nápravou bůhví kdy.
https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/treti-patro-opatovicke-krizovatky-postavi-az-jako-.html
Jaký konkrétní příspěvek je u tohoto úseku (nebo jiného na D35) ministra Kupky?
Jdeš si vybrat vatu,…z bankomatu!? #zlatejdůl 😁😁😁
#kšefty