Smartwings vypravily letos poslední let na Antarktidu, další chystají v lednu

Boeing 737 MAX 8 OK-SWB po přistání na Troll Airfield. Foto: SmartwingsBoeing 737 MAX 8 OK-SWB po přistání na Troll Airfield. Foto: Smartwings

Pro německé a norské polárníky letěl český dopravce letos čtyřikrát.

Ledová plocha Troll Airfield na Antarktidě se pomalu stává novou pravidelnou destinací letadel společnosti Smartwings. Letos již počtvrté sem vypravil dopravce let pro polárníky z Německa a Norska. Další lety jsou naplánovány na příští rok.

Smartwings vypravily na Antarktidu Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWB. Tentokrát na ledové ploše přistávali kapitáni Adam Bednařík a Jaromír Jedlička. Letadlo se nejprve vydalo do Brém a následně do Osla a zpět do Prahy, poté následoval přelet do čadského města N’Djamena pro doplnění paliva. Následně do Kapského města, odkud se vydalo do své cílové destinace, plochy Troll Airfield. Zpět letí stejnou trasou. Průběh letu je na Flightradar24.com.  Smartwings zajišťují přepravu členů výzkumných týmů z Norského polárního institutu a německého Alfred Wegener Institutu z Brém.

Přistání na letišti Troll Airfield, které disponuje 3 000 metrů dlouhou a 60 metrů širokou, ledem pokrytou dráhou, vyžaduje speciálně vyškolenou posádku. „V příštím roce jsou plánovány další lety na Antarktidu. Dvě přistání na Troll Airfield jsou plánovány lednu a další dva lety v březnu 2023,“ řekla mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.

Pro Smartwings jde o prestižní zakázku, na Antarktidě většina leteckých dopravců nikdy nepřistála. Smartwings byly v lednu prvním dopravcem, který na Antarktidě přistál s letadlem Boeing 737 MAX.

Letiště bylo postaveno v roce 2005, je kompletně na ledu. V oblasti je průměrná teplota kolem 25 stupňů pod nulou, pouze v létě se teploty blíží nule. Na letiště se přistává vizuálním přiblížením bez pomoci přístrojů.

Tagy Antarktida smartwings Troll Airfield
8 komentářů