Airbus dodal další A330-800, Air Greenland jej nasadí na linku mezi Grónskem a Kodaní
Letoun nahradí ve flotile letecké společnosti svého staršího předchůdce, Airbus A330-200. Velkou modernizací prochází i grónská letecká infrastruktura.
Grónský dopravce Air Greenland převzal nový Airbus A330-800, menší verzi modernizované řady letadel A330neo. Letecká společnost si objednala pouze jediný stroj, nahradí jím starší A330-200 hlavně na letech mezi Kodaní a arktickým ostrovem. Zajistí tak pro obyvatele klíčové spojení se zbytkem civilizace. Aerolinie později počítají s jeho nasazováním i na trasy do jiných evropských destinací a do Severní Ameriky.
Airbus dodal grónskému dopravci letoun s kapacitou 305 cestujících ve dvou třídách. Do ekonomické se vejde 263 pasažérů, v prémiové se nachází 42 sedadel. Nové A330neo disponuje kabinou pojmenovanou Airspace, která poskytuje více osobního prostoru i větší přihrádky na zavazadla. Samozřejmostí je palubní zábavní systém, nový typ osvětlení či plná konektivita. Dodávky náhradních dílů zajistí stejně jako servis Airbus. Letecká společnost kvůli tomu s výrobcem uzavřela smlouvu Flight Hour Services (FHS).
Dodávací let ze závodu evropského výrobce v Toulouse poháněla z 30 % směs udržitelného leteckého paliva. Letoun s přezdívkou Tuukkaq zamířil na mezinárodní letiště Grónska Kangerlussuaq. To nyní dopravci slouží jako primární základna. Hlavní město Grónska Nuuk totiž momentálně nedisponuje přistávací a vzletovou dráhou schopnou přijímat takto velká letadla. Na prodloužení ranveje se nyní pracuje, jakož i na systému přistání podle přístrojů (ILS) a novém terminálu. Stejnou modernizací a rozšířením prochází také letiště v turisty oblíbené destinaci Ilulissat.
Stroj má dolet přes 15 tisíc kilometrů. Nejnovější generace motorů Rolls-Royce Trent 7000 a lepší křídla mu oproti předchůdci pomohou snížit spotřebu paliva a emisí CO₂ až o 25 %. Na konci října měl Airbus na rodinu A330 přes 1 700 pevných objednávek, 275 nejnovějších A330neo se zavázalo koupit 24 zákazníků. Nejméně úspěšný je právě nejmenší A330-800, výrobce má na letoun jen jedenáct objednávek, Air Greenland se stane jeho třetím provozovatelem.