DPP zahájil přípravné práce k trolejbusové trati na Letiště Václava Havla
Vlastní stavba v ulicích Evropská a K Letišti by měla začít podle DPP v lednu 2023. Výstavba potrvá 15 měsíců.
V garáži Řepy Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) začaly v těchto dnech přípravné práce, které souvisejí s chystanou trolejbusovou tratí na Letiště Václava Havla Praha. Vlastní stavba v ulicích Evropská a K Letišti by měla začít podle DPP v lednu 2023. Výstavba potrvá 15 měsíců.
V areálu garáže Řepy vznikne nová měnírna a nabíjecí místa až pro 21 tříčlánkových bateriových trolejbusů, které budou jezdit na budoucí trolejbusové lince na letiště. Garáž Řepy bude domovem i pro standardní trolejbusy, které budou jezdit na dalších chystaných linkách v levobřežní části Prahy (131, 137, 176 nebo 191).
Výstavba trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla je součástí projektu elektrifikace autobusové linky 119. Trať a související infrastrukturu postaví Elektrizace železnic Praha, náklady na výstavbu činí 354,5 milionu korun. Zahájení zkušebního provozu na druhé novodobé trolejbusové trati v Praze předpokládá DPP v průběhu prvního čtvrtletí roku 2024.
Trakční trolejové vedení bude pokrývat zhruba 50 % stávající trasy autobusové linky 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha, na zbylém úseku trolejbusy pojedou na baterii. Trasu budou obsluhovat velkokapacitní tříčlánkové trolejbusy s pracovním názvem Škoda-Solaris 24m. První z 20 objednaných kusů by se měl v Praze objevit na konci příštího roku.
První novodobá trolejbusová trať v Praze nicméně vznikla jako elektrifikace autobusové linky 140 Palmovka – Miškovice. DPP zde aktuálně chystá zkušební provoz, jako první se v celém úseku z Palmovky do Miškovic svezou v pátek pozvaní hosté.