DPP zahájil přípravné práce k trolejbusové trati na Letiště Václava Havla
První jízda trolejbusu na trati Čakovice - Letňany (6. října 2022). Autor: DPP/Daniel Šabík
Vlastní stavba v ulicích Evropská a K Letišti by měla začít podle DPP v lednu 2023. Výstavba potrvá 15 měsíců.
Už se v ROPIDu konečně vykašlali na to nesmyslné přečíslování 119 do padesátkové řady, které způsobí turistům řadu problémů a radost přinese jen nejzapálenějším šotoušům, nebo se toho pořád vzdor rozumu drží?
Nemá v tom prsty nějaký pragraf z drážního úřadu?
Využití dotace, odlišení, že provoz bude spadat pod drážní úřad, a (za vším hledej) marketing – musí se to prodat jako progres k záchraně planety. To, že 119 je ve všech bedekrech, jako argument už neobstojí. Ale tohle mizení „legendárních“ čísel bolí. Vezměte si jen takové Strahovsko: 132 vzal tak nějak čas, 217 zlikvidovali Jája s Pájou, 176 zas předá štafetu zpátky a „z jednoho z nejkrásnějších čísel“ 191 se má stát 56, „číslo absolutně bez kouzla“. No a co si myslet o číslu 69, na které se přeelektrifikuje 149. (Na druhou stranu…kde jinde než v kopcovitém terénu tuto trakci… Číst vice »
Jako zdroj výmluvy možná. Jinak v Brně a v dalších městech umí na trolejbusovém čísle jezdit nafťák a naopak.
Ostatně autobusových linek, které po Praze jezdí značené jinak, než poslední trojčíslí z čísla licence je hodně (BB1, BB2, Airport Express, Fashion Arena;,…)
Osobně si myslím, že z hlediska organizace a hlavně řízení provozu je dost vhodný mít trolejbusové linky číselně jednoznačně odlišené samostatnou číselnou řadou, aby bylo na první pohled vidět která linka je trolejbusová a která autobusová.
Z hlediska řízení provozu může být trolejbus a autobus dost odlišný, a samostatné řízení provozu je mnohdy dost hektická činnost, kdy fakt není času nazbyt.
To se dá naklepat do databáze vč. vazby, které konkrétní vozidlo to na linku pošle s upozorněním (diesel/cng na trolejbusovou) a které vozidlo to s upozorněním poslat odmítne (trolejbus na na autobusovou linku, k čerpačce nafty…).
To byl vtip nebo jste to myslel vážně a pojmenujete alespoň tři z oné řady problémů pro turisty, o níž hovoříte? Ve skutečnosti je číslo linky bezvýznamné nic a jeho změnu snad žádný turista ani nezaznamená.
Ono to cislo 119 bude napsano ve spouste pruvodcu, na diskuznich forech, pripadne predavano i ustne. Precislovani linky je nic neresici opicarna (kterou je i samotna elektrifikace silnice, kdyz uz se tam ma stavet ta zeleznice).
Doufám že to bude zastavovat Nádraží Veleslavín – Terminál 1 – Terminál 2 a konečně ne nikde jinde!
To je těch pár zastávek navíc tak velký problém?
Zatím se na to nikdo nedíval z pohledu spotřeba energie. Každá zbytečná zastávka -> větší spotřeba. Pokud by byla překryvná linka, co kapacitně dostačuje, není důvod aby se s bagrem mezi letištěm a metrem zbytečně zastavovalo.
To pak ale mohl zůstat autobus, ne? A je někde psáno, že to nevyužije více linek (třeba i s možností předjíždění)?
Trolejbus je dopoved!
Vlak tu nebude asi ani v 2030. Tramvaje se buduji po stovkach metru. Ale novou trojelbusovou trat zvladnou za par let. Navic tam budou jezdit relativne nove a klimatizovane jednotky. Zadny muzejni kousky a nebo neco co stoji stovky milionu.
Odpověď to není. Je to z nouze ctnost. Vlaky tam měli jezdit už před deseti lety.
https://zdopravy.cz/velka-prestavba-masarykova-nadrazi-ma-stavebni-povoleni-zacne-pristi-rok-a-probehne-za-provozu-133917/#comment-902509
Jenže oni se najdou i tací, kteří proti tomu protestují, protože si usmysleli, že bude zničeno nejstarší nádraží v Praze.
Až na ten komfort… tipuji, že dost bude záležet na interiéru.
Je to dočasné řešení. Samozřejmě, že příprava a následně výstavba trolejbusové trati je výrazně snazší, a tedy i rychlejší*, než té tramvajové, nebo dokonce železniční (nota bene, když má její součástí být dlouhý tunel), a právě proto byl zvolen tento postup, že na těch cca. 8 let do dokončení železnice převezmou obsluhu letiště velkokapacitní trolejbusy.
*) Tím spíš, když jde o parciální trolejbusy a trolejové vedení se nemusí budovat v celé trase.
Jo, docesne reseni … nekde na venkove maji porad jeste montovane povalecne mosty.
Ty trolejbusy tam nejspise budou jezdit par desetileti.
No vidíte, na Staré letišště v Brně jezdí trolejbus mimo jiné proto, že v okolí zastávky je hromada firem, kam lidé jezdí za prací.
A předpokládám, že na letišti v Praze je také hromada firem, kam lidé jezdí za prací. Ne každý využije express.
Dočasně ovšem mohly nadále jezdit i autobusy. Je to po rovině, čili úspora energie proti autobusům poměrně nevýznamná. Mimochodem, ten ‚dlouhý tunel‘ patrně železnici zabije úplně. Dočasné řešení mohlo spočívat v zadrátování kritického úseku ve stávající povrchové podobě a jeho oboustranném napojení na modernizovanou trať. Špičková čtvrthodina by se na tom vyjezdit dala.
A prosazovat řešení, které se nedá projednat – povrchová varinta, povede k cíli?
Jenže na nové autobusy už neseženete dotaci, proto se staví trolejbusové tratě a sosá se podpora na trolejbusy, protože každá kačka na nákup nových vozidel se hodí.