Ostravské tramvaje původně koupené na Ukrajinu skončily definitivně ve šrotu
Ve šrotu skončilo 26 tramvají.
Příběh o snaze pomoci některým ukrajinským městům s obnovou vozidel městské hromadné dopravy vyřazenými tramvajemi z Ostravy končí nakonec v českém kovošrotu.
Ke šrotaci zamířilo i posledních šest z 26 odkoupených tramvají, které si letos od Dopravního podniku Ostrava koupila společnost Gepard Express Alberta Fikáčka. Pro jejich využití ještě hledal zájemce, nakonec skončily také ve šrotu. Informoval o tom server MHD-Ostrava.cz, který přinesl i rozsáhlou fotodokumentaci. Jde konkrétně o tramvaje T6A5 ev. č. 1102, 1103, 1104, 1109, 1116 a 1132.
Původně měly zdarma zamířit na Ukrajinu pro provoz ve městě Mykolajiv (Nikolaiv). Jednání ale ztroskotala. Fikáček ještě narychlo sháněl jiné kupce, ale nenašel je. Zájem měli pouze provozovatelé kovošrotů.
„Město Mykolajiv si tramvaje nepřebralo a nedokáže v současné době ani slíbit, ani zajistit přepravu vozů z Ostravy. Aktuálně složitou situaci města Nikolaev naprosto chápeme a chápeme i to, že tramvaje nemají teď tu správnou prioritu, ale bohužel nám to situaci nijak neulehčuje. Tramvaje jsou zaplaceny z našich prostředků a blíží se termín, kdy budeme muset vozy odvézt,“ řekl Fikáček v říjnu deníku Zdopravy.cz.
Řada tramvají byla ještě ve velmi dobrém stavu. Gepard Express vyhrál soutěž na nákup vyřazených tramvají, které původně DPO sliboval darovat na Ukrajinu. Šlo o celkem 26 tramvají, většinou T3. Gepard Express za ně zaplatil 2,259 milionu korun. Fikáček se podle svých slov rozhodl v pomoci při obnově vozových parků už dál nepokračovat. „Budeme se soustředit pouze na zdravotnický materiál pro civilní užití, ve kterém funguje spolupráce znamenitě a nese to patřičné ovoce,“ dodal.