Obrazem: Z budějovického nádraží mizí lešení, příjezdová hala se otevře na přelomu února a března
Budova se nalézala v horším stavu, než předpokládal projekt.
Českobudějovická nádražní budova z roku 1908 se v rámci první velké rekonstrukce začíná vylupovat do své původní krásy. Alespoň zvenčí. Dělníci tento týden začali odstraňovat lešení z centrální části budovy, naopak příjezdová hala zůstává uzavřená a odjezdovou halu nedávno lešení zaplnilo.
„Pracuje se v interiérech celého objektu. Obrysy získává nově vznikající pasáž z odjezdové haly k Lannově třídě,“ uvedl dnes šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Doplnil, že příjezdová hala v jižní části se cestujícím otevře na přelomu února a března. Jde o další zpoždění, na jaře SŽ plánovala otevření haly před koncem tohoto roku.
Modernizace vlakového nádraží v Českých Budějovicích začala v červnu 2020. Při jejím zahájení Svoboda uvedl, že chce dokončení v červnu 2022, což se během postupujících prací ukázalo jako nereálné. Budova se nalézala v horším stavu, než předpokládal projekt.
Například některé nosné konstrukce se musely zbourat a postavit nově, objevily se problémy s kanalizací a spodní vodou. Nový termín dokončení tak je konec roku 2023. Náročná rekonstrukce bude také dražší. Původně měly vyjít na 689 milionů korun, minimálně to ale bude 755 milionů korun.
Novorenesanční výpravní budovu v Českých Budějovicích opravuje sdružení firem Metrostav, Edikt a Avers.