Na nové pražské tramvajové trati do Libuše už pokládají koleje
Tramvaje mají vyrazit na novou trať v červnu.
Práce na další tramvajové trati v Praze výrazně pokročily. Sdružení firem Strabag Rail a OHLA ŽS začalo na prvních stovkách metrů nové trati z Modřan do Libuše s pokládkou kolejí. Hotovo má být do konce června příštího roku, stavba je zatím v polovině.
DPP o posunu stavby informoval na sociálních sítích. Pokládka začala zatím okolo zastávky Sídliště Libuš. Vidět tak je například oblouk v křižovatce ulic Generála Šišky a Novodvorská, kudy trať povede do konečné zastávky Libuš umístěné vedle současných zastávek autobusů Pavlíkova, nedaleko obchodního centra Obzor. Zhruba 230 metrů dlouhý úsek v Novodvorské ulici bude nakonec zatravněný.
Stavba začala letos na jaře, vysoutěžená cena je 304 milionů korun. Trať bude dlouhá 1,7 kilometru, budou na ní čtyři páry zastávek. Začíná v dnešní smyčce v Modřanech (nástupní zastávka Levského), odkud dále povede podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí. V tomto zhruba 1,3 kilometru dlouhém úseku bude mít trať otevřený kolejový svršek. Tři páry zastávek mají pracovní názvy Modřanský vodojem, Observatoř Libuš a Sídliště Libuš.
Novodvorskou bude trať vedena v ose ulice do konečné zastávky Libuš, která bude umístěna vedle současných zastávek autobusů Pavlíkova, nedaleko obchodního centra Obzor. V budoucnu zde bude přestup na metro D.
Původní projekt počítal s vybudováním tramvajové smyčky u stanice metra D Libuš, ve které by trať Modřany – Libuš končila. Rada hlavního města ale předloni rozhodla o dalším prodloužení tratě o 1,8 kilometru až k budoucí stanici metra D Nové Dvory. U stanice metra D Libuš bude dočasná úvrať do doby, než dojde k prodloužení trati k Novým Dvorům. Tam bude smyčka již trvale.