Na nové pražské tramvajové trati do Libuše už pokládají koleje
Nová tramvajová trať do Libuše (stavba říjen 2022). Foto: Ondřej Kubát / DPP
Tramvaje mají vyrazit na novou trať v červnu.
Tramvaje mají vyrazit na novou trať v červnu.
Fajn by bylo to tady propojit až na Pankrác.
Poslední slovo tedy je, že dočasná smyčka bude? Už jsem několikrát četl, že střídavě bude a nebude 🙂
Dle mého názoru je to pouze chyba autora článku.
Díky za upozornění, nebude. Dočasná úvrať.
Šel jsem se okolo projít minulý týden, ten úsek, na kterém už jsou koleje, je docela dlouhý.
Na druhé straně je pár míst, kde se v místě tramvajové trati zatím nekoplo. Jednak na začátku v místech kde bude trať křížit silnice do sběrných surovin (ale na obou stranách silnice už práce probíhají) a jednak úplně nakonci, posledních cca 200 metrů tratě,za tou křižovatkou (tam se ale intenzivně pracovalo na přeložkách inženýrských sítí).
Moc se na tu trať těším, byť do jejího napojení na metro D v ní žádné davy cestujících jezdit asi nebudou.
Proč by ne? Metro D povede úplně jiným směrem, navíc po otevření Dvoreckého mostu vznikne úplně nové spojení.
Metro D se na ni napojí. Potom ta tramvaj bude mít smysl pro lidi z Modřan, aby jeli do Libuše na metro a pak třeba na Pankrác.
Do té doby asi tolik ne, ono to vede celkem pustinou… i když by mne zajímalo, jak dlouho ten les vedle ní zůstane.
Mně samotnému tramvaj pomůže, nahradí mi bus 165, ale sám vidím, že žádný závratný provoz v něm není, kromě časů, kdy jede školní mládež.
Vzhledem k tomu, že metro D bude končit na Pankráci, kde bude nutno přestoupit do již dnes narvaného metra C, myslím, že spousta lidí dá přednost tramvaji. Tramvaj 19 fakt nepovažuju za připoj metra D. A „déčko‘ bude na Pankráci končit dlouho.
Pankrác může být pro spoustu lidí konečnou stanicí, ne každý musí jet do centra. Je to čtvrť s mnoha kancelářskými budovami. Případně třeba i nemocnice Krč. Ano, ta budovaná tramvaj je skutečně přípojem pro budoucí metro D. Na druhou stranu, z Libuše někam na Smíchov, je to celkem daleko.
Jasne, plny vyuziti se do napojeni na metro D a dokonceni Dvoreckyho mostu cekat neda, ale ten usek od nadrazi Branik dal z centra je relativne rychlej, tam si umim predstavit, ze to z Libuse bude pro cast lidi miricich na Smichov nebo do jizni casti centra kolem reky pouzitelna alternativa k busu na narvany metro C, i kdyz na kilometry je to celkem daleko.
Z Libuše na Smíchov to sice je docela lán cesty, ale tramvaj v drtivé většině trasy jede po vlastním tělese, takže časově to není nijak hrozné.
Pokud je mi známo, tak se hovořilo o tom, že linka metra D bude v roce 2029 uvedená do provozu v celém úseku „Náměstí Míru“ – „Depo Písnice“
Heh, a víte, že to mělo být otevřeno už v roce ’90? V současné době se spekuluje, kudy to má vlastně z té Pankráce pokračovat. Objevují se návrhy, tu na Mírák, tu na Jarov,… A žádný konkrétní projekt neexistuje.
Linka D už je dávno schválená v úseku Depo Písnice – Náměstí Míru.
Spekuluje se pouze kam bude pokračovat právě z Náměstí Míru.
No podle současných prohlášení by se mělo celé D (z Náměstí Míru až do Depa Písnice) mělo otevřít naráz, byť tomu také příliš nevěřím. Ale že by měl být Pankrác konečnou na zase tak dlouho, zase tak černě bych to neviděl.
Kterých současných prohlášení, můžete konkretizovat? Už přes deset let platí, že první úsek bude Pankrác – Nové Dvory.
https://cs.wikipedia.org/wiki/D_(linka_metra_v_Praze)
V odkazu který uvádíte je napsáno, že všechny úseky se plánují v roce 2029 otevřít najednou.
Nějaké shrnutí nahoře… Ale na to nebudou prachy, budem rádi za konečnou na Pankráci. Je tam uvedena stavba po úsecích, první úsek Pankrác-Olbrachtova a pak Olbrachtova-Nové Dvory.
Kdyby šlo trať prozatím zakončit na Nové Dvory, tak to tak i dopadne… to chtěla ODS, která bude asi u moci.
Výstavba je rozložena na jednotlivé úseky, zprovoznění všech se plánuje najednou.
No počkáme si… Tohle není reálné ani nutné.
Nevím jestli je to reálné, do roku 2029 je ještě daleko a stát se může cokoliv, ale nutné to rozhodně je a to z několika důvodů. 1) Původní první úsek Pankrác – Nové Dvory už měl být dávno v provozu a proto už není nač čekat a linku dokončit celou. 2) Linka D už od zahájení provozu bude moci být obsluhována depem Písnice. 3) Stanice Pankrác C pro svojí stísněnost hlavně ve špičkách, není moc vhodná pro přestup takového množství cestujících a proto je dobré linku dotáhnout až na Náměstí Míru a tím stanice Pankrác nebude tak přetížená. 4) A… Číst vice »
3 až 4 je každýmu jasný. Ale bude chybět taková maličkost: prachy… Tím se nenechte ovšem rušit.
Studií, kam pokračovat z Pankráce je víc. Žádná nemá definitivní schválení. Já bych to naopak viděl, když ne černě, tak aspoň velmi tmavě modře.
Co jsem slyšel, resp. zaznělo tady na fóru (dyžtak mě někdo opravte či doplňte), tak ta oblast kolem nové tramvajové trati úplně zastavět nejde. Stačí se podívat na mapu, místy např. povede přes bývalou skládku odpadu s tam toho fakt moc postavit nejde.
V Chabrech na skládce bude golfové hřiště. Na golf tramvají, to by bylo originální 🙂 V těch Chabrech ostatně taky bude tramvaj.
Na golf tramvaji se na tehle trati uz da v Hodkovickach.
Zajímavé, děkuji, přitom tam dokonce plánují o jednu zastávku víc, než tam má momentálně autobus (Modřanský vodojem má přibýt). To asi budou všechny zastávky na znamení, aspoň to bude rychlé 🙂
Řekněte to v Dolních Břežanech, tam stojí sídliště na navážce že Strahovského tunelu 😀
To jsem asi psal já. Skládka je pod územím mezi hasičárnou a modřanskou roklí a pořád jsem toho názoru, že „placku“ v podobě tramvajové vozovny by tam bylo rozumné postavit, statiku by dostatečně zajistilo hlubinné zakládání, jde přece jen o to dostat se s pilotami na nosnou vrstvu. Jinak jsem si posledně také stěžoval, že tam je zablokovaný pozemek u hasičárny a nestaví se, tek teď už to je zjevně vyřešeno a stavba tam úspěšně dohání skluz.
A proč by se na bývalé skládce nedalo stavět? Ano, založení stavby je složité, ale jde to a i u nás se už na bývalé skládce stavělo