České dráhy převzaly další dva Vectrony, k dispozici jich mají 27
Lokomotivy Siemens Vectron ujedou ve službách Českých drah denně více než 20 000 kilometrů.
České dráhy dnes převzaly poslední dvě z deseti lokomotiv Siemens Vectron, které měly v plánu si letos pronajmout. Lokomotivy dopravci předala v pražském depu leasingová společnost RSL, se kterou mají dráhy rámcovou smlouvu na pronájem až 50 Vectronů.
České dráhy tak mají aktuálně k dispozici celkem 27 lokomotiv Vectron, což je i počet, se kterým počítají k zahájení nového jízdního řádu. Desítku lokomotiv poskytla společnost ELL, 16 strojů pak je od RSL. V majetku ČD je jediný Vectron: čtyřsystémový stroj, který jezdí v barvách Výzkumného Ústavu Železničního.
České dráhy budou v období jízdního řádu 2023 provozovat celkem 24 Vectronů, a to na linkách Ex 5 Berliner z Prahy do Berlína, Hamburku, Kielu, Flensburgu nebo Rostocku (9 kusů), Ex 6 Západní expres Praha – Plzeň – Cheb a R 15 Krušnohor v úseku Cheb – Ústí nad Labem (devět kusů) a R 18 Slovácký expres v úseku Praha – Staré Město u Uh. Hradiště (šest kusů). Tři lokomotivy budou sloužit jako záloha.
Kromě zmíněné výjimky využívají ČD stroje v třísystémovém provedení (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC) s výkonem 6 400 kW a maximální rychlostí 200 km/h. Lokomotivy jsou vybaveny GSM-R a zabezpečovacím systémem ETCS. V současnosti ujedou lokomotivy Siemens Vectron ve službách Českých drah denně více než 20 000 kilometrů. Na sever jezdí až k německo-dánské hranici do Flensburgu a na jih do Budapešti. Nejdelší rameno, které obslouží jediná lokomotiva Vectron, je mezi Hamburkem a Budapeští. Měří více než 1 250 kilometrů. Lokomotiva projede čtyři státy a během 14hodinové jízdy se na ní vystřídá několik strojvedoucích.
České dráhy také budou prvním zákazníkem Siemensu, který koupí Vectrony pro rychlost 230 km/h. Dráhy objednaly 50 těchto lokomotiv, s nasazením do provozu s cestujícími se počítá v roce 2025.