České dráhy převzaly další dva Vectrony, k dispozici jich mají 27
Dva nové Vectrony ve službách ČD. Pramen: České dráhy
Lokomotivy Siemens Vectron ujedou ve službách Českých drah denně více než 20 000 kilometrů.
Lokomotivy Siemens Vectron ujedou ve službách Českých drah denně více než 20 000 kilometrů.
Neskutečný šroty
Vectrony patří mezi nejlepší a nejspolehlivější lokomotivy v Evropě (a za mě i designově nejzdařilejší, ale to je subjektivní). Proč jsou to podle vás šroty?
Tak proč se chlubíš na FB, jak Ti hodný fíra umožnil prohlídku Vectrona a máš z toho orgasmus??!!??
Proč maji před tím číslem 193 xxx tu šestku?
Nikto nevie, prečo to Siemens začal lepiť.
Celé číslo UIC elektrické lokomotivy registrované v Německu má tvar 91 80 6000 000-0 D-XY, např. tedy 91 80 6193 690-5 D-RSL. A z nějakého důvodu, který třeba doplní někdo znalejší, tam teď lepí i tu 6 před číslem řady (dlouhodobě se to tak dělá např. v Polsku).
Je to z důvodu 1000 dodaných Vectronů a je potřeba je rozlišit.
To v skutku nie je pravda. Je síce pravda, že bolo dodaných viac ako 1000 Vectronov, avšak s nemeckou registráciou je ich odhadom okolo 700. Celá rada 193.001-199 je takmer voľná a desiatky čísel je voľných aj v iných radách. Nestane sa, že by sa objavil na tratiach Vectron napríklad 6193.944 a 193.944.
Aktuální Železniční Magazín (č.9), strana 21:
Nové řadové označení 6193 namísto 1 93 reaguje na skutečnost, že již bylo prodáno přes tisíc Vectronů. Počet těch lokomotiv, které jsou registrovány v Německu jako řada (6)193, má sice ještě daleko k 999, jimiž se vyčerpá disponibilní rozsah inventárních čísel pro jednu řadu, ale lze očekávat, že se tak jednou stane.
To ale není žádná nová číselná řada, to je jenom na čele uvedeno o jednu číslici z kompletního UIC označení více.
27? Pořád málo. Jen dál a houšť.
A kde na to vzít peníze, vážený pane?
Jako fakt. Sranda už skončila. Teď jde do tuhého.
Kdyby si ČD v červnu nepůjčila na měsíční směnky, tak by na účtech k 30.6.2022 neměla dost peněz aby za pár dní zaplatila výplaty a odvody.
A půjčovat si s úrokem 5,6 p.a. na dlouhodobou investici je fakt hodně drahé.
V RGJ by mohli vyprávět s úrokem přes 11% u dluhopisů.
A čo by pán odborník radil?
Co byste radil Vy?
Tak ja neviem, ty sa tu pasuješ do pozície, že všetko vieš, tak nám povedz.
Tak tím jste odpověděl předřečníkovi, který se dožadoval spousty drahých lokomotiv
Ale třebas jsem něco nepochopil, tak si názor udělejte sami. ČD zveřejňuje informace např. na ceskedrahy (at) cz
http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/pololetni-zpravy/pololetni_zprava_skupiny_cd_2022.pdf
Axeli Alexi, už bys mohl skončit s těmito Google pravdami.
To je konec, tohle! Už ani elektrické lokomotivy si nedokážeme vyrobit. Kam jsme to dopracovali…
Vždyť i ten klenot vyrobili Kypřané…
#380
Ve Škodovce pracují Kypřané?
např. Dual Shunter 2000 od CZ Loko
https://zdopravy.cz/cz-loko-podepsalo-prvni-smlouvu-na-dualni-lokomotivy-miri-k-italskemu-nakladnimu-dopravci-78456/
A vám někdo zakázal založit lokomotivku?
Kam půjdou nebo už jdou ušetřená esa z linky Cheb – Ústí?
4 stroje přešly do Děčína na osobáky místo 162/163 (příprava na konverzi), už pár let mají i nějaké výkony na rameni ČB-Jihlava.
50 lokomotiv na 230. A není to málo? Už u pendolin se permanentne využívá jak rychlost tak naklápění . Ale co , provoz i servis stojí „skoro“ stejně 😜
Nejvetsim problemem pendolin je prave to, ze je jich malo. S bidou odjezdi Ostravu. Tras, kde by mohla jezdit je predevsim u nas dost a dost. To ale se 7 soupravami nemate sanci odjezdit.
Vectrony těch 230 km/h využijí v Německu mezi Berlínem a Hamburkem a do budoucna i v Semmering Basis-Tunnel a na Koralmbahn v Rakousku a na pilotních úsecích VRT u nás.
Jj , objednali jich padesat. Kolik jich je třeba i s dvojitou zálohou na ten kousek do nemecka? Zbytek je nejmíň plus deset let , takže blbost. Ani bohatý rodič nekoupil autobus pro spoustu dětí impotentovi chodícími do čtvrté třídy na základce
Zastal bych se ČD, neboť ČD byl první zákazník na tuto verzi Vectronů. Tj. ČD museli udělat velkou objednávku, aby se Siemens touto verzí zabýval = po fiasku dieslového Vectron DE (pouze 8 kusů). Neboť ono pro Vectron na 230 je omezený okruh zákazníků (ani DB, a ani DSB takovou lokomotivu nechtěli).
No, ale pak se objednávky Vectron 230 přece jen rozjeli. Uvidíme jaký efekt bude mít VecTrain.
Ale nedivil bych se, kdyby ČD prodali některé Vectrony na 230 km/h, aby snížili firemní zadlužení.
Přesně. Když bačovali tak všechno proje*ali a teď sníží výkony a zvýší dluhy. U ČD je finanční ředitel asi Hušák ze Sazky
Neviním současný management ČD. Ty chyby jsou výsledek za spousty let.
V tomto stavu ukončit činnost, erár ušetří a horší to být nemůže
Tak DSB to hlavně totálně prokoučovali s tím Talgem, že si vzali verzi na „jen“ V = 200 km/h místo V = 230 km/h jako je verze DB, pak si k tomu přikoupili Vectrony na „jen“ V = 200 km/h, protože přece ty jednotky jsou „jen“ na V = 200 km/h a pak zjistili, že mají vlastně VRT-ku na V = 250 km/h a to všechno mu vlastně jen V = 200 km/h:-)) A jako bonus to Talgo, které má být super eco friendly bude jezdit s dvojicí Vectronů a P = 2 x 6400 kW a to jedním vpředu… Číst vice »
Proč se DSB rozhodla pro vlaky s nižší maximálkou než 250 km/h?
A proč ta záležitost s lokomotivou na každém konci?
Osobně si myslím, po zkušenostech s (polo)funkčností IC2/IC4. Tj. že DSB chtěla si maximálně pojistit, že vlak bude jezdit. Něco podobného jako když pro DSB jezdily zkoušky Vectronů ve Velimi s Twindexxy Vario .
https://www.railvolution.net/news/db-twindexx-vario-cars-on-test-at-velim
Tipuji že Siemens s nabídkou VecTrain cílí i na DSB.
Dušane, Talgo s jednou mašinou vpředu a druhou vzadu funguje jako ucelená TRAKČNÍ jednotka.
Takže by vám přišlo rozumnější třeba koupit teď 10 lokomotiv s Vmax 160, až bude výhradní provoz ETCS na IV. koridoru tak 10 lokomotiv s Vmax 185, až budou Domažlice nebo Brno – Přerov tak 10 lokomotiv s Vmax 200, a až budou první úseky VRT tak 10 lokomotiv s Vmax 230? Mně teda přijde po všech stránkách smysluplnější koupit rovnou větší počet lokomotiv s parametry odpovídajícími jejich nasazení po celou dobu předpokládané životnosti.
Lokomotiva bude v provozu 40-50 let a bylo by velice krátkozraké kupovat stroje na 160 km/h.
ČD uvádí obecnou životnost u lokomotiv: „20 – 35“ roků
Nevím, kde to ČD uvádí, ale v takovémhle nebo nižším věku se vyřazovaly jen nadbytečné stroje v 90. letech, po poklesu výkonů, eventuelně poslední nakoupené sergeje, které už v době nákupu ČSD reálně nepotřebovaly, ale RVHP jim to tak dohodla.
http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/vyrocni-zpravy/vyrocni-zprava_2021.pdf
str. 198
Pro ilustraci u jiného dopravce: Deutsche Bahn vyřazuje BR101 po cca 25 letech.
A shinkanseny cca po 10 letech.
Potřeba BR 101 u DB klesá, ale k nule má ještě daleko. Nicméně Vectrony 193 jsou univerzálnější, použitelné i v nákladní dopravě napříč Evropou (101 má využití u jiných dopravců omezenější).
Co jsem četl na různých šotofórech, tak u BR101 je hlavní příčinou vyřazování, že mají hodně najeto.
Tak hlavně se masivně kupují různé ICE soupravy, takže potřeba vozů s lokomotivou u DB Fern ubývá. Vysoký nájezd km znamená přistavení do opravy vyššího stupně, což se tedy při klesající potřebě nevyplatí.
Kdyby BR101 ještě měly slušnou životnost, tak by je možná použilo DB Cargo nebo by je DB všechny prodávalo, tj. nešrotovalo by je.
Odstaveno v Lipsku a v Mukranu je zhruba 7x BR101. Tj. mnohem míň než BR 143.
101 jsou jednosystémové, to pro nákladní dopravu s dnes není nic moc.
Vím že jednosystémové BR 151 firma DB Cargo odprodala kvůli svým dluhům.
Pak část těchto lokomotiv si pronajímala dle potřeby.
Možná proto zvažovali BR101 že půjde do DB Cargo, jako alternativu k nájmu BR151
https://bahnblogstelle.com/18837/railpooltoshiba-konsortium-uebernimmt-200-altbau-loks-von-db-cargo/
…a proto nedávno koupily Taurusy.
Nerozumím co chcete sdělit.
Já citoval z letošního oficiálního dokumentu ČD
To moc neodpovídá realitě, neboť by dle tohoto musela být vyřazená většina lokomotiv 162,163 a 362. Ty předpokládám budou u ČD ještě odhadem 10 – 20 let.
cituji z letošního oficiálního dokumentu ČD
http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/vyrocni-zpravy/vyrocni-zprava_2021.pdf
str. 198
To je životnost pro účel odpisů. Existuje mnoho vozidel, co jsou účetně odepsaná a stále jezdí.
Není důvod proč by ČD měla odhadovat několik různých předpokládaných životností pro tutéž lokomotivu. Je jen jeden odhad předpokládané životnosti. A ten jsem ocitoval.
Jenom aby se předešlo dohadům, ještě existují odpisy daňové u kterých životnost je stanovena zákonem. Ale o této životnosti vůbec nemluvím.
Udávaná životnost je pouze teoretický údaj a nic vás nenutí onu věc po jejím překročení vyřadit. To je zrovna případ lokomotivniho parku ČD, o čemž je tato debata.
Já reagoval na předřečníka „roman“, který tvrdil „Lokomotiva bude v provozu 40-50 let“
A já doložil, že předpoklad ČD je jiný. Kratší.
A souhlasím, že nelze vyloučit delší životnost lokomotiv ČD než 20 až 35 let.
Ale firma ČD v současnosti předpokládá 20 až 35.
40 až 50 let nejsou v provozu standardní lokomotivy ale šlupky. Navíc to je plne elektroniky a půl století to spravovat nikdo nebude
bude, samozřejmě se lokomotiva bude pruběžně modernizoovat.
Jasně , ale toto není bobina 🙂
Takže se mají koupit lokomotivy, které ve čtvrtině životnosi již nebudou stačit? Jak moc levněji vyjde nemít rychlostní rezervu do budoucna, protože tratě na 200 km/h teprve získavají stavební povolení?
Souhlasím s vaším názorem. A předpokládám, že rozdíl v ceně nové elektrické lokomotivy Vectron 200 nebo 230 nebude výrazný. A technicky to bude možná jen konfigurace řízení, testování chování ve vyšší rychlosti a omezení na 200 kmh při Lv.
Převodovka. Ale nevyznám se v tom.
https://www.railvolution.net/news/innotrans-2022-1
Právě třeba mezi verzí na 160 a 200 je snad i převodovka stejná, jen upravený sw a zkoušky/homologace na 200 s možnými drobnými změnami v podvozku (jako mezi pomalým a rychlým esem). To je rozdíl v ceně. Otázka jestli na 230 bude převodovka jiná, jinak z innotransu se zatím snad ví jen o tom aerodynamickém kusu plechu u stupačky.
Tady je spíš downgrade z 200 na 160 kmh a tím snížené požadavky na údržbové intervaly.
To mi něco pidsouvas. Dvě stě je standart Ale 230 není jen o sw a úbytek stejný . Dalšímu komentujícím nožky počet pendolin . Finanční propadák od prvopočátku a větší počet by byl jen větší dluh .
Otázka je, co je byznys ČD: objednavá doprava v ČR ministerstvem dopravy a kraji nebo ježdění po Evropě na tržní riziko?
To že nakoupí 50 Vectronů na rychlost 230 km/hod je hezké, ale na druhou stranu pokud si půjčují Vectrony pro provoz v ČR, protože nemají hotovost na nákupy, tak je to zarážející.
Navíc za deset let může nastat situace, že některé tyto dálkové linky přestane MD objednávat, protože tam bude jezdit více dopravců.
ČD si nepůjčuji tyto lokomotivy z důvodu nedostatku hotovosti. Těch důvodů je víc, jedním z nich je skutečnost, že Vectron na 230 ještě není a téměř jistě nebude do zahájení povinné ETCS v ČR. Krom toho mají málo svých lokomotiv na 25kV/3kV a zároveň víc než 140km/h. Atd…
ČD mohou ty lokomotivy odkoupit pronájem je z důvody rychlosti dodání.
Mimochodem ČD Cargo lokomotivy vlastní Vectrony, Traxxy) a na další má opční práva. Takže ra otázka je, proč to tak nedělá ČD samotná?
Ano, v zásadě souhlasím. Rychlejší a jednodušší způsob získání lokomotiv, pramenící z toho, že to nikdo dřív neřešil třeba nákupem do vlastnictví. Odkup je možný i smluvně, ale otázka jestli k tomu dojde, když si ČD mezitím koupí 50 svých… To neumím odhadnout, spíš bych řekl že ne, vzhledem k tomu, že 50 je poměrně dost a dále mají poměrně velikou flotilu 362. Respektive to ovlivní faktor jak se vyřeší řada 380 vs ETCS a zda-li sem budou i nadále jezdit 1216 ÖBB, nebo vozbu Railjetů převezme ČD. Toť můj ryze amatérský odhad.