Spojka od Hlásné Třebaně k pražskému okruhu je v procesu EIA, zahrne tři ekodukty
Stavba má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky skrze hustě osídlené území.
Středočeský kraj posunul přípravu nové patnáctikilometrové spojky od Hlásné Třebaně k pražskému okruhu (přeložka silnice II/116) do takzvaného velkého procesu EIA. O nutnosti podrobně posoudit záměr z hlediska vlivu na okolí rozhodl letos v lednu ve zjišťovacím řízení Krajský úřad Středočeského kraje.
Začátek přeložky by byl mezi Hlásnou Třebaní a Dobřichovicemi, na pražský okruh by se napojila v mimoúrovňové křižovatce s Poncarovou ulicí (Exit 21) u Jinočan. Tím se má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky (II/115, II/101) skrze hustě osídlené území. Na trase jsou například Dobřichovice a Černošice.
Trasa v některých úsecích využije vedení stávajících silnic III. třídy, které budou upraveny. Jiné budou naopak opuštěny. „Opuštěné úseky silnic III. třídy budou zrekultivovány nebo využity pro potřeby napojení účelových komunikací a pro cyklotrasy,“ píše se v dokumentaci EIA.
Dokumentace neuvádí předpokládané náklady ani termín zahájení stavby, uvádí ale předpoklad, že by se po nové silnici mělo jezdit v roce 2030. „Po posouzení stavby v režimu zák. č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, v platném znění, bude pokračovat projekční příprava stavby. Lhůty a termíny výstavby vyplynou z výběrového řízení na zhotovitele a finančních možností investora, případně dalších okolností,“ stojí v dokumentaci.
Stavba má zahrnout například 12 nových křižovatek, osm mostních objektů a tři ekodukty (původně byly navrženy čtyři). Součástí plánů je i podjezd pod tratí číslo 173, která vede z Prahy přes Rudnou do Berouna.
Přesnější vedení trasy je ke stažení v souboru pdf.