Wizz Air expanduje v Polsku, začne létat z Lodže a Bydhoště
Spolu s ohlášenými novinkami nabídne nízkonákladový dopravce lety již z dvanácti polských letišť, netají se zájmem o další.
Letecká společnost Wizz Air pokračuje ve svém růstu na polském trhu. Do rozsáhlé sítě nabízených destinací nízkonákladového dopravce přibydou další dvě polské regionální letiště – Lodž a Bydhošť. Obě města získají spojení s londýnským letištěm Luton. Pravidelné linky budou v provozu od 3. prosince dvakrát týdně, během zimního letového řádu vždy v úterý a v sobotu.
Do Lodže se Wizz Air vrátí po deseti letech, s jeho odchodem ze třetího nejlidnatějšího města Polska v roce 2013 začalo tamní letiště upadat. Zlom přišel po pandemii, již příští rok by mělo lodžské letiště obsloužit 335 tisíc pasažérů, nejvíce za posledních 10 let. Přispět tomu má i expanze Ryanairu, který již tento podzim otevře z Lodže tři nové linky.
Téměř 700 tisícové město získá spojení s Alicante, Bergamem a Bruselem. Momentálně se létá z Lodže pravidelně jen na Stansted u Londýna a do Dublinu. Obě spojení provozuje právě Ryanair, kterému tak v zimě přibude konkurence.
Nově spojení i do Bristolu
Bydhošť se o příchod Wizz Airu neúspěšně snažila již před několika lety. Co do počtu destinací jedenácté největší polské letiště oproti Lodži vede. Téměř 350 tisícové město na severu země má k dispozici pravidelné letecké spojení s Varšavou, Krakovem, Dublinem, Birminghamem a londýnskými letišti Luton i Stansted.
Na podzim pak ještě přibude Bristol. První dvě vnitrostátní destinace obsluhuje domácí LOT, zbytek je v gesci Ryanairu. Ten tak i zde získá konkurenci, o pasažéry bude navíc bojovat na stejné lince jako Wizz Air.
Jedna linka Wizz Airu z Bydhoště by neměl být konečný stav, brzy by měla aerolinka oznámit ještě další novinku. Bydhošť měla ještě před pandemií také spojení s Frankfurtem. Návrat Lufthansy, která jej provozovala, se však zajistit nepodařilo.
Wizz Air je na polském trhu silně zastoupen, spolu s novinkami má ve své síti 12 polských letišť a mluví se také o jeho možném vstupu na to úplně nejmenší, v Zelené Hoře. Tamní terminál loni obsloužil pouhých 20 tisíc cestujících. Letiště nyní nabízí lety do Varšavy a Gdaňsku, které provozuje za přispění dotací LOT.
Veřejným tajemstvím je také zájem Wizz Airu o v podstatě nově budované letiště Radom u Varšavy, které se má stát třetím letištěm hlavního města. V Katovicích začal dopravce nedávno provozovat vlastní středisko údržby.