Na letišti v Katovicích otevřeli nový hangár pro údržbu letadel. Nájemníkem bude Wizz Air

Airbus A320 společnosti Wizz Air v novém hangáru v Katovicích. Foto: Letiště KatoviceAirbus A320 společnosti Wizz Air v novém hangáru v Katovicích. Foto: Letiště Katovice

Do budovy se vejdou dvě letadla typu Airbus A321neo, před hangárem vyrostla stojánka pro dalších devět letounů.

Na letišti Wojciecha Korfantego v polských Katovicích otevřeli třetí hangár pro údržbu letadel. Výstavba zatím největšího hangáru na katovickém letišti trvala 12 měsíců. Budova má plochu 9 200 m² a na výšku měří 17,6 metru. Hlavní brána je dlouhá 88 metrů.

Do hangáru se vejdou dva letouny typu Airbus A321neo. Své místo v něm mají i nezbytné sklady, nástrojárny a dílny. Nájemcem třetího hangáru je nízkonákladová letecká společnost Wizz Air. Pro tu je katovické letiště symbolické, vypravila z něj totiž svůj historicky první let, konkrétně v roce 2004 do Londýna. V současnosti má aerolinka na letišti 7 letadel, které obsluhují 37 letů.

Půlmiliardová investice zahrnovala také výstavbu odbavovací plochy před novým hangárem. Stojánka o ploše 6,4 hektaru má devět stanovišť pro letouny velikosti Airbusu A320/Boeingu 737. V letectví jsou letadla označena kódem C.

Nový hangár v Katovicích. Foto: Letiště Katovice

Nový hangár v Katovicích. Foto: Letiště Katovice

Z třinácti polských regionálních letišť mají Katovice v současnosti nejrozvinutější infrastrukturu pro servis letadel. Tu tvoří tři hangáry o užitkové ploše 22,2 tisíce m². K dispozici je šest krytých stání právě pro letadla kategorie C. Letounům mohou být prováděny běžné prohlídky, ale také výměny motorů, C-Check nebo i týdny trvající D-Check, tedy nejvyšší stupeň těžké údržby, neboli generální oprava, při které dochází k rozebrání letadla a kontrole všech jeho částí.

Například katovicím geograficky blízké ostravské opravny JOB AIR Technic, patřící do průmyslové skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, mají momentálně jeden z největších hangárů pro údržbu a opravy letadel ve střední a východní Evropě. Dva hangáry pojmou dvě širokotrupá letadla nebo osm úzkotrupých strojů současně. V Mošnově je také lakovna letadel.

Z polské infrastruktury pro údržbu letadel je třeba vyzdvihnout projekt státní firmy LOTAMS, tedy LOT Aircraft Maintenance Services. Ta už působí na letišti v Řešově vzdáleném asi 250 kilometrů od Katovic. Chystá  výstavbu velkého hangáru pro údržbu čtyř širokotrupých, případně až patnácti úzkotrupých, nebo dokonce 20 regionálních letadel. Ve střední a východní Evropě půjde svou velikostí i kapacitou o ojedinělý projekt.

Tagy KTW Letiště Katovice Wizz Air
Žádné komentáře