DPP zahájil stavbu nové tramvajové haly ve vozovně Hloubětín
Část střechy haly bude osázena fotovoltaickými panely, které budou elektrickou energií zásobovat areál vozovny.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil ve středu výstavbu nové tramvajové haly ve vozovně Hloubětín. Přestavbou projde i okolní areál, hotovo má být ve druhé polovině října 2024. Stavbu provede sdružení firem VCES a Chládek a Tintěra, Pardubice, které v tendru nabídlo nejnižší cenu (1,354 miliardy Kč). Předpokládaná cena byla 1,6 miliardy.
Výstavba haly je druhou etapou budování nové vozovny Hloubětín, jejíž původní remízovací hala musela být v roce 2019 odstřelena. Důvodem byly neopravitelné deformace střechy, která hrozila zborcením. Paradoxem je, že k zemi šla nejmladší pražská vozovna; byla zbudována na přelomu 40. a 50. let.
Nová hala bude mít dvě části – deponovací s kapacitou 61 článkových tramvají délky až 32 metrů (odpovídající typu 15T) a opravárenskou se šesti stanovišti s kapacitou až 12 vozidel. DPP ji vybaví technologií pro údržbu nízkopodlažních tramvají. Rozdělením haly na dvě části (odstav a údržba) se podle DPP významně zmenší prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení. Část střechy haly bude osázena fotovoltaickými panely, které budou elektrickou energií zásobovat areál vozovny včetně klimatizace haly. Dešťovou vodu bude DPP sbírat a využívat na mytí tramvají.
„Nová vozovna Hloubětín je nejrozsáhlejší stavební zakázkou v pražské tramvajové síti minimálně za uplynulých 30 let,“ uvedl technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský.
DPP už má za sebou první etapu budování nové vozovny, když loni v říjnu dokončil stavbu energocentra, jehož součástí je trafostanice, měnírna a rozvodna pro okolní tramvajové tratě a budoucí novou vozovnu. Stavba energocentra vyšla na 120 milionů korun.
V Praze se bude stavět nová tramvajová vozovna po více než 70 letech. Nemělo by přitom zůstat jen u Hloubětína, dopravní podnik plánuje novou vozovnu i v Braníku.