DB spustila rozsáhlou výměnu betonových pražců, jejich vada mohla být za tragickou nehodou
Problém se týká celkem 165 úseků po celém Německu. První testy ukazují vadné složení materiálu.
Z nezvyklých důvodů čeká německou železnici velká série omezení dopravy. Společnost DB Netz se jako správce infrastruktury rozhodla zahájit mimořádnou výměnu více než 200 tisíc betonových pražců.
Důvodem je podezření, že za tragickou železniční nehodou v červnu u bavorské obce Burgrain poblíž Garmisch-Partenkirchenu mohly být vady pražců. Má jít o pražce od stejného výrobce, kterého DB Netz neuvedla.
„Práce probíhají preventivně, neboť v souvislosti s nehodou u Garmisch-Partenkirchenu prověřují vyšetřující orgány i pražce určitého typu,“ uvedla DB v tiskové zprávě. I když vyšetřování ještě nebylo ukončeno, DB Netz se rozhodla jako preventivní opatření prošetřit stejné pražce po celé síti. První předběžná zjištění z technických zpráv nezávislých zkušebních ústavů nyní naznačují, že došlo k chybě u výrobce, konkrétně v materiálovém složení.
Prověřování pociťují cestující, na celkem 165 úsecích po celém Německu jsou zavedeny pomalé jízdy. Nejvíce jich je v Bavorsku, Sasku, Durynsku a Sasku-Anhaltsku. DB již stihla vyměnit pražce na prvních trasách a u zhruba 90 procent dotčených úseků jsou již naplánovány konkrétní termíny výstavby. „Cílem je, aby téměř všechny dotčené trasy byly do konce roku opět zprovozněny. Je však také jasné, že některé výměny pražců budou pokračovat i v příštím roce,“ uvedla DB Netz. Škody odhaduje na stovky milionů eur.
K nehodě došlo 3. června. Regionální expres společnosti DB Regio do Mnichova vykolejil, některé vozy se převrátily. Při nehodě zahynulo pět cestujících, desítky utrpěly zranění.