Důchodce v exekucích je kompetentní manažer, tvrdí firma, kterou uhání věřitelé s milionovými pohledávkami
První zákazníci firmě vypověděli smlouvu, stěžují si na zastavení staveb.
Společnost RAF stavby (do začátku srpna s názvem Raeder & Falge) se poprvé od vyhlášení insolvenčního řízení vyjádřila k současné situaci. Ve vyjádření pro soud se ohradila zejména proti tvrzením České spořitelny, která upozornila například na podivné okolnosti převodu firmy na konci června na nové majitele na Marshallových ostrovech. Postup banka označila za neobvyklý a netransparentní.
Spořitelna zpochybnila i manažerské kvality pětasedmdesátiletého Josefa Kunarta a upozornila, že proti němu jsou vedeny tři exekuce. To považuje za důkaz jeho neschopnosti řídit finance.
RAF stavby ve svém vyjádření uvedly, že Kunart má dlouholeté podnikatelské zkušenosti. „Jeho vzdělání dokonce pochází z oboru železniční dopravy vč. vysokoškolského vzdělání, konkrétně pak včetně řízení provozu na vlečkách, které jsou jedním z hlavních oborů podnikatelské činnosti dlužníka,“ uvedla firma. Její kontinuitu podle vyjádření zajišťuje Lubomír Červinský jako zakladatel firmy a předchozí vlastník, který nyní působí v pozici člena dozorčí rady a výkonného poradce firmy.
Firmu podle vyjádření řídí profesionální management stávající se z manažerů Jána Brandnera a Jana Čmolíka. Ti mají podle firmy „bohaté zkušenosti z řízením a provozem výrobních podniků o velikosti stovek zaměstnanců a obratem v řádu vyšších stovek milionů korun“. To je podle RAF stavby důkazem kompetentního vedení. Součástí vyjádření je i audit, který poukazuje i na nejistotu, kterou mohou představovat krátkodobě závazky ke konci loňského roku převyšující 368 milionů korun, přičemž krátkodobé pohledávky jsou ve výši jen 145 milionů korun.
Zrušená smlouva, nová soutěž
Do insolvenčního řízení se přihlásilo zatím osm firem včetně Českých drah či České spořitelny. Věřitelé si stěžují, že firma z některých staveb odešla a nekomunikuje.
První veřejní zadavatelé už vypověděli firmě smlouvu. Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje má problém s přejmenovanou firmou u opravy mostu v Kladně přes Huťskou ulici. Most měl být hotový letos v červnu. Stavba ale stojí. „Prvním krokem bylo vypovězení smlouvy, nyní musíme vypořádat předání staveniště od stavební firmy. Musí se jasně určit, jaké práce a v jakém rozsahu byly provedeny. Skutečnost, že zástupci Raeder & Falge nekomunikují, nám situaci ještě více komplikuje. V současné době máme již zpracovaný rozdílový rozpočet na dokončení stavby, abychom mohli následně vybrat nového dodavatele,“ řekla mluvčí silničářů Petra Kučerová.