Praha vypsala tendr na projekt Hloubětínského tunelu, stavba má být hotova do sedmi let
Zanoření spojky pod zem v oblasti křižovatek s Poděbradskou a Kolbenovou má zlepšit průjezdnost, zvýšit bezpečnost a přinést klid na povrchu.
Hlavní město Praha začalo naplňovat plány na vylepšení a zkultivování takzvaného Průmyslového polookruhu, když aktuálně vypsalo tendr na zhotovení projektové dokumentace k Hloubětínskému tunelu. Předpokládaná hodnota zakázky je 320 milionů, samotný téměř 700 metrů dlouhý tunel pak má stát dle současných odhadů 5,7 miliardy. Hotov by měl být do roku 2029.
Průmyslový polookruh je přetížená spojka ve východní části města, která vede ulicemi Průmyslová a Kbelská a která fakticky supluje chybějící část velkého pražského i malého městského okruhu. Prochází přitom hustě obydlenými částmi města, především Hloubětínem. Zanoření polookruhu pod zem v oblasti křižovatek s Poděbradskou a Kolbenovou má zlepšit průjezdnost, zvýšit bezpečnost dopravy a přinést klid na povrchu. Projekt má včetně tunelu řešit celkem dva kilometry Průmyslového polookruhu.
„Řidiči nebudou muset čekat na křižovatkách a projedou pohodlně bez zastavení pod zemí. Zároveň na povrchu vzniknou nová stromořadí a kvalitní cesty pro pěší a cyklisty,“ uvedl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Město hodlá vylepšit zhruba devět kilometrů Průmyslového polookruhu, kudy denně projede až 85 tisíc aut, na základě studie z loňského roku. Studie vedle tunelu navrhuje také vytvoření nových připojovacích a odpojovacích pruhů, výstavbu podchodů nebo rekonstrukci mostní estakády přes údolí Rokytky.
První práce na vylepšení křižovatky ulic Poděbradská, Průmyslová a Kbelská zahájila Technická správa komunikací už koncem července.